آغاز انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۶

  دوشنبه، 25 دی 1396 ID  کد خبر 1954
آغاز انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۶
ساعد نیوز: بر اساس اعلام مرکز سنجش دانشگاه آزاد،  انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۶ از سه شنبه (۲۶ دی ماه) آغاز می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، امیر رضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پژوهش دانشگاه آزاد عصر امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد تفاهم خوبی با وزارت علوم دارد، از این رو سایت این دانشگاه برای ثبت‌نام و انتخاب رشته و ثبت‌نام داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد رأس ساعت 8 صبح فردا باز شده و داوطلبان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

وی بیان کرد: مبنای دانشگاه آزاد تفاهم و تعامل با وزارت علوم است در همین راستا در مقطع کارشناسی ارشد حدود 60 هزار نفر ظرفیت داریم اما در جلسات مشترکی که با معاونت آموزشی وزارت علوم برگزار کردیم دانشگاه آزاد پذیرفت که پذیرش را محدودتر کند، به همین دلیل 24 هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت بهمن ماه 96 پذیرش می‌شوند.

شاهانی با بیان اینکه در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد یک هزار و 555 رشته محل برای انتخاب رشته داوطلبان وجود دارد، افزود: نظر وزارت علوم مبنی بر این بود که در تهران و مراکز استانی پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد انجام نشده است که دانشگاه آزاد به دلیل تعامل و تفاهم با این وزارتخانه این مسئله را نیز پذیرفته است.

وی عنوان کرد: از ساعت 8 صبح فردا سه‌شنبه 26 دی ماه 96 سامانه دانشگاه برای ثبت‌نام تکمیل ظرفیت باز می‌شود و داوطلبان می توانند تا ساعت 24 روز چهارشنبه 11 بهمن ماه 96 نسبت به ثبت نام در محل تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در راستای تعامل با وزارت علوم در مقطع دکترای تخصصی با وجود خالی بودن ظرفیت در خواست تکمیل ظرفیت را اعلام نکرده‌ایم، عنوان کرد: داوطلبانی که در دانشگاهی پذیرفته نشده می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ظرفیت اقدام به انتخاب رشته کنند و همچنین افرادی که در کنکور 96 در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کرده نیز می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته در این مرحله اقدام کنند.

شاهانی تأکید کرد: بر اساس مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد، رشته‌هایی که بر مبنای سوابق تحصیلی دانشجو پذیرفته می‌شود بازه زمانی ثبت نام آن ها طولانی‌تر است و در حال حاضر پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد بدون آزمون نداریم و این کار بر مبنای و سوابق تحصیلی داوطلبان در دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار درصد رشته محل‌های دانشگاه آزاد از طریق آزمون سراسری است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته برای انتخاب هر رشته محل یک کارت باید به وسیله داوطلبان خریداری می‌شد اما امروزه با خرید یک کارت داوطلبان می‌توانند 20 رشته محل را انتخاب کنند.

ظرفیت دانشگاه آزاد برای دکترای تخصصی در سال 95 حدود 45 هزار نفر بود

شاهانی ادامه داد: سیاست دانشگاه آزاد به گونه ای است که خانواده داوطلبان دغدغه ای برای ادامه تحصیل نداشته باشند، به همین دلیل فایل پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد پس از بررسی مرحله اول در طول سال تحصیلی باز و امکان انتخاب رشته داوطلبان فراهم می‌شود.

شاهانی ادامه داد: رشته‌های مربوط به زیر گروه علوم پزشکی دکترای حرفه‌ای در مرحله تکمیل ظرفیت با هماهنگی وزارت بهداشت انجام می‌شود ولی در این رشته‌ها ظرفیت محدود است.

وی ادامه داد: سال 95 ظرفیت دانشگاه آزاد برای دکترای تخصصی حدود 45 هزار نفر بود، در حالی که در دانشگاه‌های دولتی با وجود آماده بودن تمام زیرساخت‌ها و تجهیزات در این مراکز 14 هزار و 400 نفر ظرفیت این مرکز آموزشی در مقطع دکترای تخصصی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تکمیل ظرفیت دکترای تخصصی  زیر 10 هزار نفر است و این کار در راستای ارتقای کیفیت و تعامل با وزارت علوم انجام می‌شود، اظهار کرد: واقعیت موجود این است که در مجموعه‌هایی که اقدام به تربیت دانشجو می‌کنند مانند دانشگاه‌های غیر انتفاعی، علمی کاربردی، مؤسسه آموزش عالی و غیر دولتی و دانشگاه آزاد زیاد است، افزود: جداسازی آزمون‌ها فعلا انجام نمی‌شود و سیاست دانشگاه آزاد بر این بوده که تفاهم و تعامل بیشتری با وزارت علوم داشته باشد.

وی ادامه داد: در دوره دکترا ظرفیت پایه پر نشده و دانشگاه آزاد هم درخواستی برای اعلام مرحله تکمیل ظرفیت نداده است.
شاهانی عنوان کرد: طرح آمایش رشته‌های دانشگاه آزاد انجام می‌شود به طوری که در واحد‌های کوچک در هر استانی یک رشته مشابه ارائه نمی شود.
وی در پایان یادآور شد: هیچ واحدی در دانشگاه آزاد علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای تعطیل نمی‌شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (194 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (67 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (43 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (29 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (28 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
طلایی های کشتی در المپیک پاریس پول یک لندکروز صفر کیلومتر را جایزه خواهند گرفت +سند
کرایه اولین خانه اجاره‌ای رهبر انقلاب بعد از ازدواج در 25 سالگی/ 2 اتاقی که متعلق به یکی از فامیل های نزدیک ایشان بود
چگونه در شب‌های گرم تابستان راحت‌تر بخوابیم؟/ 10 ترفند طلایی و کاربردی برای خواب آرام
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
رونمایی سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود؛ «گلکسی رینگ» چیست؟
چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟
(ویدئو+ عکس)حادثه خطرناک برای رئیس جمهور در شب تاسوعا/هجوم مردم برای سلفی گرفت با مسعود پزشکیان دردسر ساز شد
(ویدیو) یادی بکنیم از تست بازیگری شاهکار امین حیایی در حضور سیروس الوند و خسرو شکیبایی/از اولش بهترین بوده، فقط ببین چجوری ادای خسرو شکیبایی رو هم رو‌در‌ روی خودش درمیاره
بیوگرافی و زندگی خصوصی الناز ملک، سیمای سریال زخم کاری و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بازیگر زن سریال پدر سالار: 3 همسر و 3 فرزندم را از دست داده‌ام+عکس
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
(ویدیو) زیباترین نگاه‌های عاشقانه پارسا پیروزفر و هدی زین العابدین، بهنام و ماهی سریال "در انتهای شب"/ سکانس پایانی سریال "در انتهای شب"
عکس زیبایی از نسرین مقانلو و همسر فوتبالیستش، کمال خلیلیان، در کنار پسر کوچکشان در امریکا
(تصاویر)قاب خاص از ادای احترام 3 فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم ختم پدر حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حجازی
(عکس) وحشتناک‌ترین تجربه زنان چینی برای زیباتر بودن/ درد هولناکی که بخاطر پیدا کردن شوهر مجبور به تحملش بودند/ حتی فکر کردن بهش زجرآوره!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت