دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

(عکس) با بلندترین و سنگین ترین اسب تاریخ آشنا شوید 

چهارشنبه، 13 تیر 1403
ساعدنیوز: برخی دیگر تنها به دلیل وزن و قد زیاد خود به رسمیت شناخته شده اند. به عنوان مثال، بزرگترین اسب ثبت شده جهان 2 متر و 15 سانتیمتر ارتفاع و وزن آن بیشتر از برخی از مدل‌های اتومبیل امروزی بود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، اسب‌ها موجوداتی باشکوه هستند. برخی از نژاد‌های اسب به خاطر اندازه باورنکردنی خود معروف هستند! بسیاری از سنگین‌ترین و بلندترین اسب‌ها به عنوان اسب باری و کار استفاده می‌شوند. برخی دیگر تنها به دلیل وزن و قد زیاد خود به رسمیت شناخته شده اند. به عنوان مثال، بزرگترین اسب ثبت شده جهان 2 متر و 15 سانتیمتر ارتفاع و وزن آن بیشتر از برخی از مدل‌های اتومبیل امروزی بود!

میانگین قد یک اسب بین 13.3 تا 17.3 دست است که معادل بین 1.40 تا 1.80 متر است. علاوه بر این، اسب‌ها می‌توانند بین 300 تا 998 کیلوگرم وزن داشته باشند.

با این حال، این ارقام را نمی‌توان به همه نژاد‌های اسب تعمیم داد. اندازه یک اسب می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله رژیم غذایی، ژنتیک و ورزش بستگی داشته باشد.

بنابراین، نژاد‌های مختلف اسب دارای قد و وزن متوسط ​​متفاوتی هستند. به عنوان مثال، در حالی که اسب عرب به طور متوسط ​​بین 14.1 تا 15.1 دست قد دارد، پونی خالدار قدی بین هشت تا 14 دست دارد.

بزرگترین اسب جهان

این عکس مربوط به سامپسون/ماموت است. سامپسون نام بزرگترین اسب ثبت شده در جهان است. این اسب شایر در سال 1846 در شهرستان بدفوردشایر انگلستان به دنیا آمد.

اگر می خواهید بدانید که جثه این اسب چقدر بزرگ بوده، سامپسون زمانی که فقط چهار سال داشت 1524 کلوگرم وزن داشت! در مقایسه، بسیاری از خودرو‌ها حتی وزن آنچنانی ندارند. به عنوان مثال، یک هوندا سیویک 2022 بسته به مدل بین 1304 تا 1395 کیلوگرم وزن دارد.

سامپسون بیش از 2.15 متر یا 21.25 دست قد داشت. همانطور که در تصویر جثه این اسب را می‌بینید، به دلیل همین ویژگی باورنکردنی، سامپسون به درستی به ماموت تغییر نام یافت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 13 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) لحظه کشف یک کوزه پر از سکه های قدیمی و مار محافظی که حاضر نبود از کوزه دور بشه/ دیدین چجوری چنبره زده بود روی طلاها؟
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
خاطره نوستالژیک بهرام افشاری در برنامه خندوانه رامبد جوان درباره دعوتش به سریال پایتخت برای بازی در نقش بهتاش فریبا دروازه بان سوم تیم نساجی مازندران +فیلم
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
تغییر تیپ و چهره غافلگیرکننده بازیگر نوجوانی «فرید» آوای باران بعد 11 سال در کره جنوبی! + عکس/ شباهت باورنکردنی با کره ای ها 😲
ترجمه تخصصی کتاب