دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

(عکس) دکوراسیون آرامش‌بخش کتابفروشی مجتبی جباری در زعفرانیه تهران / طراح این اثر هنری همسرش بوده ... 

یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
ساعدنیوز: در دورانی که بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان به دنبال تاسیس رستوران و کافه هستند، مجتبی جباری، ستاره سابق تیم استقلال، کتابفروشی جدیدی را در محله زعفرانیه و در کنار خیابان ولیعصر به اسم راوی تاسیس کرده است. کتابفروشی راوی که علاوه بر فضای فرهنگی خوبی که ایجاد شده، معماری خاص و زیبایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، از صفر تا صد طراحی کتابسرای راوی بر عهده عقیق فراهی همسر مجتبی جباری بوده است. که در نهایت با همراهی نشر بیدگل همراه شد. کتابسرای راوی در بخشی از باغ موقوفات دکتر محمود افشار در محدوده شمیران واقع شده است. در کنار موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران که آن هم از موقوفات ارزشمند دکتر محمود افشار است.

عقیق فراهی در مورد طراحی این فضا چنین گفته است که: “راوى؛براى من یادآور راه‌اندازى کتابخونه‌ای در فیلم «رستگارى در شائوشنگ»است،در جغرافیایى که خواهانى برایش نیست ولى نماد امید به زندگى مى شود.
حالا که تکمیل و چراغش روشن شده،دنبال پُستری از ریتا هِیوُرث هستم، تا با یک قاشق،دالانی به سوی اون سمت دیوارهایش بسازم.”

در خیابان ولیعصر بعد از پل پارک وی که به سمت شمال حرکت کنید، چشمتان به حیاط سبز و تازه‌ای می‌افتد که کتابفروشی راوی در انتهای آن به چشم می‌خورد. ساختمانی با نمای آجری زیبا که پلکان دوار شما را نیم طبقه‌ای به سمت بالا می‌برد جایی که قفسه‌های متعدد کتاب‌ها انتظار شما را می‌کشند.

افتتاح این کتابفروشی همراه با حضور بسیاری از افراد مشهور بود و در خبرهای مختلف سر و صدای زیادی داشت. در طبقه پایینی کتابفروشی نیز یک کافه فعال شده که میزبان مهمانان خواهد بود.

در سطح شهر بزرگ تهران کتابفروشی‌های زیادی هستند که هریک اثر مثبتی بر افزایش میزان ارتباط مردم با فرهنگ و هنر دارد. کتابفروشی مجتبی جباری هم در راستای همین امر تاسیس و دایر شده است. این کتابفروشی به دلیل فضای آرام و محیط دلنشینی که در آن ایجاد شده، به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر خرید کتاب مورد نظرتان، در فضای آرامش بخش آن لحظه‌ای مکث کنید و در اندیشه‌های خودتان حین مطالعه بخش‌های مختلف کتابی که در دستتان است بپردازید.

یکی از ویژگی‌های مثبت کتابسرای راوی این است که امکان استفاده از کافه و نوشیدن یک قهوه گرم را برای دویتداران دنیای فرهنگ فراهم می‌کند. کتابسرای راوی به نوعی نام کافه کتاب را هم یدک می‌کشد. محلی که هم برای نوشیدن یک چای گرم و برشی کیک ایجاد شده و هم برای خرید و خواندن کتاب.

شاید بهترین تعریف از محیط راوی را خود این مجموعه به زبان آورده است

«راوی» محلی‌ست برای تمرین آهستگی در دل زندگی پرهیاهوی شهری.

ما فضایی ساختیم برای لحظه‌ای درنگ…
برای دمی، نفسی تازه کردن…
تا شما بتوانید روایتگر تجربه‌ای باشید و یا به روایت دیگران گوش بسپارید.

اگر گذرتان به خیابان ولیعصر افتاد، در نزدیکی باغ فردوس و لابه‌لای چنارهای بلندقامت، سری
بگردانید و سراغ «راوی» را بگیرید.

سخن نهایی

هر کتابفروشی و کتابسرا در سطح شهر برای یک هدف مشخص و از پیش تعیین شده موجودیت می‌یابد. کتابسرای راوی هم از این قاعده مستثنی نیست. این مجموعه که به مدیریت مجتبی جباری به وجود آمده در معرفی خودش به کامل‎‌ترین شکل توضیح داده است که :

هر مکان همچون عصاره‌ای است از گذشته که در دلش روایت‌ها و نام‌هایی جمع آمده، یعنی که برای خودش قصه‌ای دارد. قصۀ مکانی هم که حالا ما در آن گرد آمده‌ایم ادامۀ داستان پرفرازونشیب روز‌های گذشته است. روزگاری تفرجگاهی ییلاقی بوده، ایامی محل گرد آمدن نامداران فرهنگ وهنر؛ و روزهایی محل تحصیل و کسب علم.

و امروز، ما اینجاییم تا با همراهی شما چراغ آن روزها را روشن نگه داریم ‌و دنباله‌رو مسیری باشیم که راهش مشخص است و بااین‌حال پرپیچ‌وخم، که این بنا از دیرباز محلی برای ارتقای فرهنگ و هنر بوده.
با روایت‌هایمان راه را برای هم هموار کنیم

منبع: مدوسا دکور


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی متن