دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

عکس /

(عکس) دیده شدن یک جانور عجیب با دهانی 1.3 متری در ساحل! 

چهارشنبه، 15 آذر 1402
ساعد نیوز: کالبد شکافی روی کوسه مادر و یکی از نوزادان آن توسط دکتر پرنسس آن تایگ، دامپزشک دوم از واحد ماهیگیری و قرنطینه BFAR III با نظارت دکتر AA Yaptinchay از دیده‌بان حیات وحش دریایی فیلیپین (MWWP) انجام شد. کوسه های بررسی شده بعداً برای بازیابی در آینده دفن شدند.

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، برای اولین بار در دنیا یک کوسه دهان‌گنده باردار دیده شده‌است؛ ماده این گونه فوق‌العاده کمیاب و آب‌های عمیق، ماه گذشته در ساحلی در فیلیپین پیدا شد. متأسفانه کوسه دهان‌گنده برای آنکه دیده شود، محکوم به مرگ شد.

این کشف ثابت می‌کند که کوسه‌های دهان‌گنده تخم زنده‌زا هستند، به این معنی که نوزادان آن‌ها در تخم‌هایی رشد می‌کنند که از بدن مادر بیرون می‌آیند و سپس در آب رها می‌شوند. کوسه‌ دهان گنده مادر در 14 نوامبر در Barangay Ipil، Dipaculao، استان Aurora پیدا شد.

به گفته Oceana.org، او 5.6 متر (18.4 فوت) طول داشت که به این معنی است که دهان او احتمالاً حدود 1.3 متر عرض داشته‌است.

موزه ملی فیلیپین (NMP) عکس‌هایی از این کشف قابل توجه را در فیس بوک به اشتراک گذاشت.

این کشف به دانشمندان کمک می کند تا در مورد عادات و فیزیولوژی این ماهی مرموز اطلاعات بیشتری کسب کنند.

کالبد شکافی روی کوسه مادر و یکی از نوزادان آن توسط دکتر پرنسس آن تایگ، دامپزشک دوم از واحد ماهیگیری و قرنطینه BFAR III با نظارت دکتر AA Yaptinchay از دیده‌بان حیات وحش دریایی فیلیپین (MWWP) انجام شد. کوسه های بررسی شده بعداً برای بازیابی در آینده دفن شدند.

محققان بر این باورند که کوسه‌های دهان گندهه مانند بسیاری دیگر از موجودات اعماق دریا، بیشتر وقت خود را در عمق 4600 متری (15100 فوت) زیر آب می‌گذرانند و فقط شب‌ها به سطح آب می‌روند.

کوسه دهان گنده، از زمانی که برای اولین بار در سال 1976 کشف شد، تنها چند صد مورد از این حیوان بسیار کمیاب و غیر معمول مشاهده شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
روسری اصیل و ایرانی بر سر فریبا نادری عروس حشمت فردوس+عکس/ سلیقه بینظیر خانوم بازیگر در انتخاب طرح روسری😍
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
(عکس) سنگ تموم خواهر چشم رنگی علیرضا نیکبخت واحدی به مناسبت تولد برادرش
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی