دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

حوادث /

(عکس) کشف مجسمه 2000 ساله باستانی در تهران 

چهارشنبه، 20 تیر 1403
کد خبر: 396789
ساعدنیوز: یک قاچاقچی عتیقه که قصد فروش مجسمه‌ای باستانی با قدمت 2000 ساله را در تهران داشت، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری قاچاقچی عتیقه که قصد فروش مجسمه باستانی 2000 ساله را داشت، خبر داد.

به گزارش فرارو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ علی قاسم پور گفت: در پی اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی، عوامل کلانتری 179 خلیج فارس دو نفر قاچاقچی آثار باستانی را که مجسمه فلزی باستانی را از جنوب کشور به تهران انتقال داده و قصد فروش آن را داشتند شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: مجسمه پس از انتقال به تهران به محله خلیج فارس منتقل شده که تیم عملیاتی کلانتری 179 به همراه عوامل یگان انتظامی میراث فرهنگی، مخفیگاه متهم که مجسمه را داخل آن نگهداری می‌نمود شناسایی کردند.

این مقام انتظامی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی به نشانی اعلامی اعزام شده و موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر دو نفر قاچاقچی را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان مجسمه مذکور کشف و به کلانتری منتقل شد که پس از تحقیقات تکمیلی مشخص گردید که یک نفر خریدار عتیقه جات قصد خرید این مجسمه به مبلغ 200 میلیارد ریال را داشته است.

سرهنگ قاسم پور خاطر نشان کرد: کارشناسان قدمت این مجسمه باستانی را 2000 سال اعلام کردند و متهم به جرم خود مبنی بر خرید و فروش آثار باستانی اعتراف نموده و با اقدامات فنی پلیسی هویت خریدار مذکور شناسایی و دستگیری وی در دستور کار عوامل پلیس قرار گرفت.

  برچسب ها: تهران عتیقه

3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 05 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
نگاهی به جشن تولد "آیلین" خواهرزاده ناز و شیرین هانده ارچل با تم کریسمس و رنگ سفید+عکس/ خوشحالی خانم بازیگر از برپایی مراسم رویایی و اعیانی😍
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رهبر معظم انقلاب: موهای دخترم را شانه کردم، بافتن موی سر را خیلی خوب بلدم اما با یک دست نمیشود؛ دودستی باید ببافند چون باید موها را سه قسمت کنند+عکس/ روایتی از پدرانگیِ شیرین رهبری
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
نگاهی به سلیقه خاص مینا مختاری در چیدمان ورودی خانه‌اش؛ ترکیب گلدان سفال با میز سنگی +عکس/ گرمی بخشی به فضای خانه با تکنیک‌های خاص👌