دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

عکس /

(عکس) رژه زنان ایرانی با چادر مشکی در افتتاحیه بازی های آسیایی پکن 1990 

شنبه، 06 مرداد 1403
ساعدنیوز: بازی‌های آسیایی 1990 که همچنین با عناوین یازدهمین دوره بازی‌های آسیایی و آسیاد XI شناخته می‌شود، از 22 سپتامبر تا 7 اکتبر 1990 در پکن، چین برگزار شد. این نخستین باری بود که بازی‌های آسیایی در کشور چین برگزار می‌شد. این مسابقات با حضور 6٬122 ورزشکار از 36 کشور آسیا در 27 رشته ورزشی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، ایران در بازی اول به مهره هایی که تصور میشد در ترکیب ثابت تیم باشند میدان داد، اما در بازیهای بعدی نفراتی مثل نامجو مطلق و جواد زرینچه به جای کرمانی و شاهین بیانی به میدان آمدند و ترکیب قالب تیم ملی در این رقابت ها با عابدزاده، محمد پنجعلی، رضا حسن زاده، مجتبی محرمی، جواد زرینچه، سیروس قایقران، مهدی فنونی زاده یا صمد مرفاوی، مجید نامجومطلق، مهدی ابطحی، شاهرخ بیانی و فرشاد پیوس شکل می گرفت.

به گزارش طرفداری، تیم ملی ایران در بازی اول برابر تیم ملی فوتبال مالزی با 3 گل برنده شد و هر 3 گل تیم ملی فوتبال ایران را در این بازی فرشاد پیوس به ثمر رساند.

در بازی دوم تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقه با تیم ملی کره شمالی ابتدا توسط فرشاد پیوس گل زد اما در نیمه دوم و در دقائق پایانی گل مساوی و تنها گل خود در این مسابقات را دریافت کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در واپسین ثانیه ها با پاس ناصر محمدخانی و ضربه شاهرخ بیانی گل دوم را زد و بازی با نتیجه 2-1 به سود تیم ملی فوتبال کشورمان خاتمه یافت.

در بازی سوم ایران به مصاف تیم ملی ژاپن رفت که تازه استارت قدرت در فوتبال آسیا را زده بود، تیم ملی در این بازی روی ارسال دیدنی شاهرخ بیانی و ضربه سر صمد مرفاوی گل برد را زد و با 3 برد راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال بازیهای آسیایی 1990 پکن شد.

ایران که در بازیهایش غیر از 12 مردی که از آنها یاد شد از نفراتی مثل ناصر محمدخانی، علی افتخاری، شاهین بیانی، مرتضی کرمانی هم در ترکیب خود بهره برد.

بازی ایران برابر کره جنوبی در این مسابقات یکی از خاطره انگیزترین بازیهای تاریخ فوتبال ایران در بازیهای آسیایی بوده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «قورباغۀ شکم بادکنکی و گاو بزرگ» با زیرنویس فارسی چسبیده/ یادگیری آسان اصطلاحات خاص
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
خلاقیت خنده دار اوستا بنّا در ساخت دیوار جلوی پنجره‌ حماسه آفرید+عکس/مغز نیست که معدن طلاست🤣
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
حال بد پژمان جمشیدی لحظه بازی در سکانسی تلخ از فیلم بی بدن +فیلم/ پشت صحنه ای که برای اولین بار وایرال شد
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
نگاهی به محل برگزاری جشن تولد سیاستمداران معروف و روسای جمهوری ایران؛ از احمدی‌نژاد و روحانی تا حاج قاسم و پزشکیان + عکس/ از هواپیما تا دفتر کار و کوچه!
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟