دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / مستند /

(فیلم 18+) لحظه غرق شدن یک گورخر در یک رودخانه بعد از حمله شیر نر هیولا در دشت ماسائی آفریقا 

دوشنبه، 07 آبان 1403
ساعدنیوز: شیرهای آفریقایی قاتلانی بسیار حرفه ای هستند. روش های شکار این حیوانات بیشتر بر روی تکنیک های فردی تأکید دارند. این حیوان یک قاتل بالفطره است. در اینجا یک صحنه هولناک از غرق شدن یک گورخر به دست شیر آفریقایی را تماشا می کنید.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، شیر حیوانی از رده پستانداران و از خانواده گربه سانان می باشد. در دنیا گونه های مختلفی از شیر وجود دارد که شیر آفریقایی به عنوان بزرگترین و معروف ترین گونه در جهان شناخته می شود. شیرها حیواناتی درنده خو و شکارچی هستند اما در مقایسه با برخی دیگر از حیوانات سرعت زیادی ندارند و به طور معمول سرعت یک شیر حدود هشتاد و یک کیلومتر در ثانیه است.

آن ها با قدرتی که دارند به راحتی می تواند هر نوع طعمه ای را شکار کنند. این حیوانات بر خلاف دیگر گونه های گربه سانان حیوانات اجتماعی هستند که معمولاً به صورت گله ای زندگی می کنند. به این صورت که یک شیر نر با تعیین قلمرو مخصوص به خود سرپرستی چندین ماده را بر عهده می گیرد و با زور و قدرت خود از محدوده قلمرو و جفت های ماده و همچنین توله های تازه متولد شده حمایت و حفاظت می کند.

توله ها از بدو تولد معمولاً به مادر خود وابسته هستند و تا سن یک سالگی اجازه مشارکت در شکار را ندارند. در اجتماع شیرها، شیر ماده وظیفه شکار و تامین غذا را بر عهده دارد و آن ها باید به صورت گروهی به شکار بروند. البته در برخی از مواقع مشاهده شده که شیر های نر نیز در شکار مشارکت داشته اند. به طور کلی در اجتماع آن ها رده بندی خاص و مشخصی وجود ندارد و در جمع های برابر زندگی می کنند. به طور کلی در حال حاضر شیرهای آفریقایی بزرگترین پستانداران ساکن در دشت های آفریقا است که به دلیل جمعیت کم آن ها به شدت تحت محافظت قرار دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
حکایت های خواندنی ؛ داستان شیر و گاو ( از داستان‌ های کلیله و دمنه)
پاسخ رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: دف زدن توسط زنان در عروسی ها چه حکمی دارد؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
بسته فیلم امروز | سفارش عجیب عمو رشید برای یک اعدامی، عصبانیت مریم امیرجلالی از رضا عطاران، دلخوری اکبر عبدی از قضاوت‌ها و مجسمه جالب مهران غفوریان با تمام جزئیات
صف طولانی عاشقان بهروز تابانی شیرشاه ایرانی در ماسل شوی دبی +فیلم/ رقیب تبریزی هادی چوپان بچه معروف بدنسازی ایران شد
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
عمو رشید در نقش زن اشکان اشتیاق / چه دلبری میکنه این رشید؛ خیلی تو نقشش فرو رفته + ویدئو
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
مهران مدیری: به هزارتا دکتر بگم یه شب دیگه بیاید، خواهر زنم میخواد بیاد؟ حالا خواهرت میترکه یه شب دیگه بیاد؟ / جرو بحث مدیری و همسرش وسط عمل بزرگ در سریال "در حاشیه" +ویدئو