دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / دیدنی ها /

(فیلم) تخریب بقعه شریف امامزاده قاسم در سوادکوه برای یافتن گنج در سیزده بدر! 

چهارشنبه، 01 آذر 1402
ساعدنیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سارقان و افراد سودجو به طمع یافتن گنج، دیوار و اطراف بقعه امامزاده قاسم(ع) روستای کارمزد سوادکوه را تخریب کردند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایرنا، در شبکه های مجازی تصاویری از حفاری سارقان در امامزاده قاسم (ع) کارمزد سوادکوه منتشر شد که نشان می داد آنها دور تا دور اطراف این بقعه را کندند بطوریکه مقبره این امامزاده در قسمت بالا قرار گرفته و اطراف آن به صورت گودال در آمده است.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بقعه این امامزاده در یک روستا در شهر زیرآب از توابع شهرستان سوادکوه قرار دارد و از جمله اماکن مقدسی است که به‌دلیل نداشتن درآمد خادم ندارد.

وی با اشاره به این‌که سامانه نظارت دوربین های مداربسته فقط در امامزاده های شاخص مازندران وجود دارد، ادامه داد : بقعه این امامزاده به سامانه نظارت دوربین های مدار بسته نیز متصل نیست و این موضوع باعث شده تا سارقان این مکان را مورد دستبرد قرار دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: حفاری سارقان برای به‌دست آوردن اشیای قیمتی از بقاع امامزاده های استان همواه رخ می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از بقاع امامزاده ها در مناطق ییلاقی و کوهستانی قرار دارد در فصول پاییز و زمستان که تردد در این مناطق کم است حفاری سارقان در این اماکن بیشتر است.

به گفته حجت الاسلام حیدری جناسمی اهالی ساکن در جوار بقاع چنین امامزادگانی موارد حفاری و دستبرد سارقان را به این اداره کل گزارش می دهند که منجر به اعزام نیروها برای بررسی وضعیت می شود.

15 هزار موقوفه، 214 هزار رقبه، یک هزار و 361 امامزاده، بیش از هشت هزار اماکن متبرکه شامل مسجد، تکیه، حسینیه و سقانفار از جمله موقوفات و اماکن مذهبی مازندران هستند.

  برچسب ها: گنج امامزاده

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
از تشویق دختر رئیس جمهور تا روزهای سخت الهام چرخنده در حواشی داغ امروز شنبه 6 مرداد 1403
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
(تصاویر) خانۀ مدرن و استثنایی یک زوج جوان در قلب جنگل/ پنجره های روبه جنگل و رویایی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
(ویدئو) پروژه‌ای به عظمت تاریخ؛ یک شاهکار مهندسی در آمریکا رقم خورد! / ساخت کشتی نوح با ابعاد باورنکردنی و واقعی انجیل در کنتاکی