دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

"نیمار" دردسر جدید عربستانی‌ها / غیر قانونی بودن حضور نیمار در تیم الهلال 

سه شنبه، 01 آبان 1403
کد خبر: 414348
ساعدنیوز: مسئولان باشگاه العین امارات مدعی شدند حضور نیمار در ترکیب تیم فوتبال الهلال عربستان غیر قانونی بوده است.

به گزارش سرویس ورزشی ساعدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور زادهٔ 5 فوریهٔ 1992 که با نام نیمار جونیور یا به شکل ساده‌تر نِیمار شناخته می‌شود؛ بازیکن فوتبال اهل برزیل است که برای باشگاه الهلال بازی می‌کند. او یکی از بهترین بازیکنان جهان و از بهترین بازیکنان برزیلی تمام ادوار به شمار می‌رود که با توانایی بالای گلزنی و مهارت‌های دریبل تکنیکی و کنترل توپ در فوتبال به شهرت رسید. او یکی از چهار بازیکنی در فوتبال است که در سه باشگاه مختلف، بیش از 100 گل را برای هر باشگاه به ثمر رسانده است.

نیمار اولین بازی حرفه‌ای خود را در 17 سالگی برای سانتوس انجام داد و در این باشگاه به عنوان یک بازیکن با استعداد به شهرت رسید. او در دو قهرمانی پائولیستا لیگ حرفه‌ای ایالت سائوپائولو، یک قهرمانی جام حذفی برزیل و یک قهرمانی کوپا لیبرتادورس در سال‌های 2011 و 2012 نقش داشت و دو بار پیاپی در این سال‌ها بهترین بازیکن سال آمریکای جنوبی شد. او سپس در سال 2013 به باشگاه بارسلونا پیوست و در آن‌جا بخشی از مثلث هجومی معروف MSN را در کنار لیونل مسی و لوئیس سوارز تشکیل داد که سه‌گانه قاره‌ای لا لیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را در فصل 15–2014 کسب کردند. او در 3 اوت 2017 با قراردادی به مبلغ 222 میلیون یورو به پاری سن ژرمن انتقال یافت که او را به گران‌ترین بازیکن کل تاریخ فوتبال تبدیل کرد. او با پاری سن ژرمن چهار قهرمانی در لیگ 1 فرانسه را به دست آورد و در اولین فصل حضورش (18–2017) به عنوان بهترین بازیکن لیگ 1 انتخاب شد.

باشگاه العین از حریف خود الهلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) شکایت کرده که دلیل این شکایت ادعای طرف اماراتی مبنی بر غیرقانونی بودن حضور نیمار در ترکیب رقیب عربستانی بوده است.

اماراتی‌ها مدعی شده‌اند الهلال در حالی از نیمار استفاده کرده که نام او در فهرست بازیکنان این تیم برای فصل جاری در فدراسیون فوتبال عربستان ثبت نشده و از این رو حضور او غیرقانونی بوده است.

تیم‌های فوتبال العین و الهلال شب گذشته در جریان رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا روبروی هم قرار گرفتند و در نهایت در بازی جذاب تیم الهلال 5 بر 4 موفق به پیروزی شد.

در این دیدار نیمار بازیکن برزیلی الهلال از دقیقه 75 وارد زمین شد و این در حالی بود که وی 1 سال گذشته به دلیل مصدومیت از ترکیب الهلال کنار گذاشته شده بود.

برای اطلاع از دیگر حواشی مربوط به دنیای ورزش کلیک کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
همه‌چیز درباره‌ی سرنوشت شوم شهناز، فرزند محمدرضا و فوزیه، دختری که تولدش با خشم و ناراحتی خاندان پهلوی همراه شد/+مجموعه تصاویر از تولد تا روی آوردنش به زندگی هیپی‌گری و کولی‌وار
(فیلم+ تصاویر) مرغ خیاط/ پرنده‌ی حیرت‌انگیزی که زیباترین آشیانه ها را میدوزد/ اینجاست باید گفت "فتبارک الله احسن الخالقین"
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(ویدئو) امین حیایی تندیس طلایی جوکر را با خودش به خانه برد و جایزه مالی را اهدای ساخت مدرسه کرد/ فقط تحسین و تشویق حامد آهنگی و غلامرضا نیکخواه
پاسخ رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: دف زدن توسط زنان در عروسی ها چه حکمی دارد؟
(ویدئو) تراپی؟ نه ممنون، پشت صحنه خنده‌دار «درحاشیه» هست/ «جواد رضویان»: 8 درصد هم مالیات ارزش افزوده کم میشِداا/ مهران غفوریان: دکتر هومن چجوری کم میشد
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!