دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

(ویدئو) بازسازی چهره‌‌ی عیسی مسیح با کمک هوش مصنوعی با تحلیل کفن مرموز تورین 

دوشنبه، 05 شهریور 1403
ساعدنیوز: هوش مصنوعی با تحلیل کفن مرموز تورین، تصویری از آنچه ممکن است چهره واقعی عیسی مسیح باشد را بازسازی کرد. ابزار هوش مصنوعی Gencraft با دستور «چهره عیسی مسیح بر اساس کفن تورین» نتایج جالبی را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، هوش مصنوعی با تحلیل کفن مرموز تورین، تصویری از آنچه ممکن است چهره واقعی عیسی مسیح باشد را بازسازی کرد.

این کفن، پارچه‌ای است که ادعا می‌شود تصویر بدن مسیح پس از مصلوب شدن را نشان می‌دهد.

این تصویر، عیسی را با چشمان قهوه ای و چهره‌ای آرام نشان می‌دهد. مردی با ریش مرتب، ابروهای تمیز و موهای قهوه‌ای بلند که از شانه‌هایش می‌گذرد. در چشمان خسته‌ این تصویر، نشانه‌های واضحی از فرسودگی دیده می‌شود.

کفن تورین چیست؟

کفن تورین یک تکه پارچه کتان مرموز است که برای قرن‌ها محققان را به بحث واداشته است. این کفن اولین بار در سال 1350 به نمایش عمومی درآمد و از سال 1578 در کلیسای جامع سن جیووانی باتیستا در تورین ایتالیا نگهداری می‌شود.

بسیاری از محققان که این پارچه را مطالعه کرده‌اند، توافق دارند که شخص پیچیده شده در آن مردی با چشمان گود افتاده، قدی بین 170 تا 180 سانتیمتر و ریش های پر پشت است.

برخی ادعا می‌کنند علائمی روی نقش بدن وجود دارد که شبیه زخم‌های وحشتناک مصلوب شدن است.

یافته‌های جدید دانشمندان درباره کفن تورین

دانشمندان ایتالیایی با استفاده از فناوری اشعه ایکس، این پارچه کتان را بررسی کرده و قدمت آن را تعیین کردند. آنها از هشت نمونه کوچک پارچه استفاده کردند تا جزئیات ریز ساختار کتان و الگوهای سلولز را کشف کنند. با استفاده از معیارهای خاص کهنگی مانند دما و رطوبت، نتایج را تعیین کردند.

دکتر لیبراتو دی کارو، نویسنده اصلی این مطالعه جدید، گفت که تحقیقات قدیمی که از تاریخ‌گذاری کربن استفاده کرده و تخمین زده بود کفن بین سال‌های 1260 تا 1390 ساخته شده، غیرقابل اعتماد است.

این یافته‌های جدید نشان می‌دهد که کفن حدود 2000 سال پیش ساخته شده است – همان دوره‌ای که گفته می‌شود عیسی زندگی و فوت کرده است. اکثر تخمین‌ها می‌گویند عیسی در سال 33 میلادی، بر اساس تقویم ژولیان، متون انجیل و روایات آن زمان مصلوب شد – یعنی 1991 سال پیش.

تغییر عقیده یک فیلمساز آتئیست


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 05 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(فیلم) دلتنگی عجیب و ناراحت کننده زهره حمیدی برای پسر جوان فوت شده‌اش / امروز دیگه با خیال راحت می تونید همدیگه رو تو اون دنیا ببینید ...
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
گفتگو با تنها روحانی بدنساز ایران / من نسل Z روحانیتم! / ممکن است خلع لباسم کنند
پست احساسی پسر هادی چوپان برای گرگ پارسی +عکس/ ماشالله عجب بدنی به هم زده
نگاهی به مراسم عروسی زهره حمیدی بازیگر تازه درگذشته سینما+عکس/ چقد دلنشینه این قابشون ، روحشون شاد
ترجمه تخصصی کتاب