دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

(ویدئو) مروری بر همکاری های مشترک لیلا حاتمی و شهاب حسینی/ قشنگ‌ترین زوج هنری سینما ایران از جدایی نادر از سیمین گرفته تا دوران عاشقی😍 

سه شنبه، 03 مهر 1403
ساعدنیوز: آخرین همکاری لیلا حاتمی و شهاب حسینی در فیلم سینمایی «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان رقم خورد؛ فیلمی که هردو به خاطر بازی در آن نامزد سیمرغ شدند. اولین همکاری مشترک شهاب حسینی با لیلا حاتمی در «پرسه در مه»، دومین فیلم بهرام توکلی رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، به نقل از فیلم‌ نیوز، شخصیت اصلی فیلم «پرسه در مه» با بازی شهاب حسینی، آهنگسازی به نام امین است که در همان آغاز از احساسات ویژه‌اش به دختر همسایه در دوران کودکی می‌گوید و در تلاش است شمایلی از بزرگ‌سالی این دختر و عاشقانه‌هایش با او را در خیالش بازسازی کند. امین در کما فرورفته و حتی دلیلش را هم به یاد نمی‌آورد، اما تلاش دارد که داستان یک زندگی عاشقانه را با دختری به نام رویا در ذهن خود بازسازی کند.

این دو بازیگر در فیلم «جدایی نادر از سیمین» هم همکاری داشتند اما نه به عنوان زوج. لیلا حاتمی در نقش سیمین، همسر نادر، خانه را ترک می‌کند و زنی به نام راضیه بدون اینکه همسرش حجت را در جریان بگذارد پرستاری از پدر آلزایمری نادر را به عهده می‌گیرد. راضیه پدر نادر را تنها رها می‌کند و نادر به خاطر تشدید شدن بیماری پدرش از او شکایت می‌کند. حالا پای حجت به میان می‌آید. مردی از طبقه فرودست اما قابل احترام با بازی شهاب حسینی. وقتی متوجه می‌شود نادر همسرش را هل داده و جنین توی شکم همسرش مرده است، دیگر نمی‌تواند سکوت کند. او مقابل نادر می‌ایستد و حاضر نمی‌شود به این راحتی از حقش بگذرد. اینجاست که پای سیمین به میان می‌آید و تلاش می‌کند هرطور شده قائله را ختم کند. حسینی و حاتمی در این فیلم بازی چندانی روبه‌روی هم ندارند. صرفا در سکانس پایانی است که برای قسم خوردن کنار هم جمع می‌شوند. با این‌حال اهمیت حضور هردو آنها در فیلم مشخص است.

حسینی و حاتمی بار دیگر هم در فیلم «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان به عنوان پارتنر کنار هم قرار گرفتند. حاتمی نقش وکیلی را دارد که با واسطه یک پرونده به رازی در زندگی خودش پی می‌برد. همسرش حمید با زنی به نام میترا در ارتباط است و میترا از او باردار شده؛ آنهم درحالی که حمید سال‌ها قبل عمل وازکتومی انجام داده و قدرت باروری ندارد. حالا لیلا باید از یک سو پرونده را پیش ببرد و از سوی دیگر برای زندگی‌اش تصمیم بگیرد. «دوران عاشقی» سوژه جدیدی نداشت و شاید بخش مهمی از موفقیت آن به خاطر بازی زوج لیلا حاتمی و شهاب حسینی بود.


2 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی