دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

پوشش مردان ایرانی در گذر زمان؛ از دوران قاجار تا امروز / سیر تحول پوشش از نظر هوش مصنوعی + ویدیو جذاب و دیدنی 

جمعه، 04 آبان 1403
ساعدنیوز: شما در این مطلب می‌توانید ویدیویی از پوشش مردان ایرانی از زمان قاجار تا به امروز را مشاهده کنید که چه تغییراتی صورت گرفته است.

به گزارش سرویس جامعه ساعدنیوز، تغییر و تحولات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و مذهبی نه تنها در زندگی شخصی افراد، بلکه در فرهنگ و نوع پوشش مردمان ایران زمین تاثیر بسزایی داشته است. ایران جزء کشورهایی بوده که تغییر سریع و بزرگی در صد سال اخیر در صنعت مد و فشن داشته است که این تغییرات ارتباط مستقیمی با تحولات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و مذهبی دارد.

در واقع می‌توان گفت تغییر و تحول استایل خانم‌ها و آقایان از سال 1300 تا 1399 خورشیدی حتی بیشتر از سده‌های گذشته بوده است. این تغییرات با برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی به‌وجود آمده و همچنان با سرعت بسیاری در حال تغییر است.

اگر بخواهیم نقطه شروعی برای تغییر در لباس زنان دربار قاجار تعریف کنیم، همه چیز از یک مهمانی آغاز می‌شود. همسر اول فتحعلی شاه، در مهمانی با الیزابت مک نیل، همسر جان مک نیل آشنا می‌شود که او پیراهن ساتن سفید تزئین شده‌ای همراه با جواهرات به تن کرده بود. در نتیجه همین مهمانی نقطه شروعی در تغییر لباس زنان قاجاری بود.

سفرهای ناصرالدین قاجار، درباریان، دانشجویان و سفیران به اروپا تغییر و تحول سیاسی و تجاری قابل توجهی در ایران به‌وجود آورد و ارتباط فرهنگی و اجتماعی میان ایرانیان و اروپاییان گسترش یافت. در نتیجه این ارتباطات، تغییر و تحول گسترده‌ای در نوع پوشش زنان و مردان نیز ایجاد شد.

شما در این مطلب می‌توانید ویدیویی از سیر تحول پوشش مردان ایرانی از زمان قاجار تا به امروز را مشاهده کنید.

برای مشاهده سایر مطالب مربوط با جامعه با ما همراه باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عمو رشید در نقش زن اشکان اشتیاق / چه دلبری میکنه این رشید؛ خیلی تو نقشش فرو رفته + ویدئو
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدئو) امین حیایی تندیس طلایی جوکر را با خودش به خانه برد و جایزه مالی را اهدای ساخت مدرسه کرد/ فقط تحسین و تشویق حامد آهنگی و غلامرضا نیکخواه
پاسخ رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: دف زدن توسط زنان در عروسی ها چه حکمی دارد؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
همه‌چیز درباره‌ی سرنوشت شوم شهناز، فرزند محمدرضا و فوزیه، دختری که تولدش با خشم و ناراحتی خاندان پهلوی همراه شد/+مجموعه تصاویر از تولد تا روی آوردنش به زندگی هیپی‌گری و کولی‌وار
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی