دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

(تصاویر) آشپزخانۀ 3500 ساله‌ای که هنوز بقایای غذا در آن وجود دارد 

چهارشنبه، 20 تیر 1403
ساعدنیوز:هر کسی که تا به حال به یک سفر طولانی با ماشین رفته باشد می‌داند که پیدا کردن یک استراحتگاه خوب، اتفاق بسیار خوشایندی است؛ فرصتی برای خوردن یک غذای دلچسب و آماده شدن برای ادامه سفر. حالا آنطور که باستان‌شناسان در کشور آذربایجان کشف کرده‌اند، نیاز به استراحتگاه بین‌راهی چیز جدیدی نیست بلکه سابقه‌ای 3500 ساله دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، تیمی مشترک از باستان شناسان ایتالیایی و آذربایجانی یک ماه را به کاوش در سایتی به نام تپه تاوا گذراندند. نتایج این کاوش را دانشگاه کاتانیا در بیانیه خبری 7 ژوئیه اعلام کرد. این مکان در منطقه قفقاز و نزدیک مرز ارمنستان، گرجستان و آذربایجان قرار دارد.

در حین حفاری، باستان شناسان بقایای یک استراحتگاه 3500 ساله را کشف کردند. این سازه عظیم توسط مردمان کوچ نشینی که در اواخر عصر برنز و اوایل عصر آهن بین شرق اروپا و غرب آسیای امروزی مهاجرت می‌کردند، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

عکس‌ها بقایای یک ساختار دایره‌مانند را نشان می‌دهند. در دوران باستان، این سازه به احتمال زیاد دارای ورودی ستون‌دار، سقف کاهگلی و قطر حدود 15 متر بوده است. باستان‌شناسان در مرکز این مجموعه، آشپزخانه‌ای با هشت فرورفتگی اجاق‌مانند، ظروف پخت و پز، کاسه، لیوان و مُهرهای گلی پیدا کردند. دانشگاه گفت، این مهرها ممکن است ژتون‌هایی برای دریافت جیره غذا بوده باشند.

باستان‌شناسان در خارج از این آشپزخانه باستانی، بقایای غذا را نیز کشف کردند. این بقایا حاوی استخوان حیوانات از جمله گاو، گوسفند و خوک و همچنین ضایعات سفالی بود.

باستان‌شناسان بر این باورند که از این استراحتگاه برای وعده‌های غذایی تشریفاتی استفاده می‌شده است زیرا یک «گودال نذورات» نیز در آنجا پیدا شد که با مجسمه‌های کوچک انسان و سفال‌های شکسته پر شده بود. به نظر می‌رسد این مصنوعات عمداً و به عنوان پیشکش‌های مذهبی و آیینی دفن شده‌اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ترجمه تخصصی متن
ویراستاری تخصصی مقاله
اهل چای نیستم اما این چای نذری خوردن داره +عکس/ دلم به عشقش لرزید🥺😭
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب
تصاویر پربازدید از سینه زنی مهدی طارمی، بازیکن تیم اینتر، در هیئت عزاداری امام حسین/ دورهمی چهره های شاخص ورزشی و سینمایی در خانه مداح مشهور اهل بیت
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(عکس) گوش خونی و زخمی ترامپ بعد از شلیک امروز به سمت او / از ترور جان سالم به در برد