دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

(تصاویر) بزرگترین «گنج» آمریکا که به لطف یک سگ کشف شد! 

سه شنبه، 23 خرداد 1402
کد خبر: 343980
ساعد نیوز: سکه‌های طلا مجموعا در هشت قوطی فلزی دفن شده بودند. قوطی‌ها بعد از گذشت بیش از یک قرن حالا کاملا زنگ زده بودند، اما درخشش سکه‌های طلا درست مثل زمانی بود که از ضرابخانه بیرون آمده بودند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرارو، در سال 2013 یک زوج اهل کالیفرنیا، زمانی که سگشان را برای گردش بیرون برده بودند، چیزی را کشف کردند که احتمالا بزرگترین گنج کشف شده تا امروز در آمریکا است.

خبرگزاری رویترز در سال 2014 گزارش داد که آن چیزی که یک زوج اهل کالیفرنیا کشف کرده‌اند، احتمالا بزرگترین گنجینۀ مدفون است که تا کنون در آمریکا کشف شده است. این گنجینه شامل 1400 سکۀ طلا بود که قدمتشان به دوران هیجان اکتشاف طلا در نیمۀ قرن نوزدهم بازمی‌گشت.

این گنجینه که ارزش آن بیش از 10 میلیون دلار تخمین زده شد، زمانی کشف شد که این زوج کالیفرنیایی سگشان را برای قدم زدن بیرون برده بودند. آن‌ها در همین حین متوجه یک ظرف فلزی زنگ‌زده شدند که از خاک بیرون زده بود. آن‌ها بعد از بیرون آوردن ظرف، سکه‌های طلا را پیدا کردند و با جستجوی بیشتر قوطی‌های دیگری را هم یافتند.

سکه‌های طلا مجموعا در هشت قوطی فلزی دفن شده بودند. قوطی‌ها بعد از گذشت بیش از یک قرن حالا کاملا زنگ زده بودند، اما درخشش سکه‌های طلا درست مثل زمانی بود که از ضرابخانه بیرون آمده بودند.

دیوید مک‌کارتی، کارشناس سکه از موسسۀ کاگین می‌گوید: «ما قبلا کشتی‌های غرق‌شده‌ای که هزاران سکۀ طلا در آن‌ها باشد را دیده‌ایم، اما کشف چنین دفینه‌ای در آمریکای شمالی واقعا بی‌سابقه و جالب توجه است».

تاریخ ضرب این سکه‌ها به فاصلۀ سال‌های 1847 و 1894 برمی‌گردد و معلوم نیست که چه کسی و به چه دلیلی آن‌ها را در اینجا دفن کرده است. اما ظاهرا قوطی‌ها در زمان‌های مختلفی دفن شده بودند، چون هر کدام از آن‌ها در عمق متفاوتی از خاک دفن شده بود.

دان ویلیس، رئیس یک موسسۀ ارزش‌گذاری سکه‌های قدیمی می‌گوید: «این گنجینه یکی از شگفت‌انگیزترین ماجرا‌هایی را دارد که من تا به حال شنیده‌ام». بر طبق ارزش‌گذاری‌هایی که انجام شد، این مجموعه بیش از 10 میلیون دلار ارزش داشت و نکتۀ جالب این بود که فقط یکی از این 1400 سکه به خاطر ویژگی‌های خاصش یک میلیون دلار قیمت‌گذاری شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی