دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

(تصاویر) خواننده زنی که «شهدا» نام داشت 

یکشنبه، 08 مرداد 1402
کد خبر: 350582
ساعد نیوز: شینید اوکانر در سال 2018 به اسلام گروید و اسم خود را به شهدا تغییر داد، هرچند در کار هنری خود همچنان با نام شینید اوکانر ظاهر می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرارو، شینید اوکانر، خواننده مشهور موسیقی ایرلندی و فعال مدنی در 56 سالگی درگذشت. شینید اوکانر با آهنگ «هیچ چیز شبیه تو نیست» در 1990 در صدر پرفروشترین‌های جهان قرار گرفت.

شینید اوکانر در سال 2018 به اسلام گروید و اسم خود را به شهدا تغییر داد، هرچند در کار هنری خود همچنان با نام شینید اوکانر ظاهر می‌شد.

یکی از لحظات برجسته زندگی او در عرصه عمومی در سال 1992 بود، وقتی که عکس پاپ ژان پل دوم را در یک برنامه تلویزیونی آمریکایی در برابر دوربین‌ها پاره کرد و بعد از پاره کردن عکس رهبر وقت کاتولیک‌های جهان رو به مخاطبان گفت: با دشمن واقعی مبارزه کنید. شبکه ان‌بی‌سی آمریکا او را برای این اقدام برای همیشه ممنوع‌التصویر کرد.

وی در مصاحبه‌ای که در سال 2021 با نیویورک تایمز داشت گفت: از اینکه آن کار را کردم پشیمان نیستم. شاهکار بود.

اوکانر ابایی از بیان صریح عقاید خود در امور سیاسی و اجتماعی نداشت. مو‌های کوتاه و تراشیده با لباس‌های ساده و بی‌پیرایه از شینید اوکانر یک هنرمند معترض ساخته بود که از نظر بسیاری از منتقدان از زمانه خود سال‌ها جلوتر بود

او از 1987 تا 2014 توانست 10 آلبوم منتشر کند، اما از سال گذشته که پسر 17 ساله‌اش خودکشی کرد، بسیار افسرده شده بود. او سال گذشته - 2022 - بعد از مرگ پسرش تمامی کنسرت‌های خود را لغو کرد و یک بار در توییتر نوشت او و پسرش «یک روح در دو پیکر» بودند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه