دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

(تصاویر) مشاهدۀ یک «ملخ» عجیب که آخرین بار 85 سال قبل دیده شده بود 

دوشنبه، 23 بهمن 1402
ساعد نیوز: گردشگری به اسم چوُ تاندار در سفر خانوادگی به میانمار، با موجود عجیبی مواجه شد که از یک گیاه مرکبات تغذیه می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، چوُ تاندار در سفر خانوادگی به میانمار، با موجود عجیبی مواجه شد که از یک گیاه مرکبات تغذیه می‌کرد. او با دوربین گوشی همراه خود از این حیوان عکس گرفت.

درست یک ماه پس از مواجه تاندار با این حشره در نیانگیو در نوامبر 2022، مارلار کیا در حال مطالعه روی گیاهان کنجد در شهر یِنانگیوآنگ (در میانمار) بود که همان موجود را مشاهده کرد.

کیا و تاندار هر دو عکس‌های این موجود را در یک گروه فیس‌بوک با عنوان «حفاظت و شناسایی گونه‌های بومی در میانمار» آپلود کردند، اما اعضای گروه قادر به شناسایی این موجود رنگارنگ نبودند. آن زمان بود که با متخصص حشرات جوسیپ اسکیجو تماس گرفتند.

کیا و تاندار در واقع به طور ناخواسته، گونه‌ای از ملخ را که در 85 سال گذشته دیده نشده بود، دوباره کشف کرده بودند؛ ملخی با نام علمی Burmorthacris Subaptera.

به گفته کارشناسان، B. subaptera در سال 1964 زمانی که سه محقق یک نمونه نر و ماده آن را در مجموعه‌ای در آکادمی علوم طبیعی فیلادلفیا پیدا کردند، به عنوان یک گونۀ متمایز شناسایی شد. نمونه‌ها سال 1937 در ینانگیوآنگ جمع‌آوری شده بودند اما تا زمان یافته شدن‌شان در سال 1964، شناسایی نشده بودند.

بر اساس این مطالعه، از زمان جمع‌آوری دو نمونه نخست، محققان این ملخ را دیگر ندیده بودند. اکنون، به لطف کیا و تاندار، دانشمندان در حال مطالعه مجدد روی این موجود برای کسب اطلاعات بیشتر هستند و می‌گویند این گونه‌ی دوباره کشف‌شده، بال‌های کوچک، بدن بزرگ و رنگ‌آمیزی منحصر به فردی دارد. در آغاز، این ملخ فقط در شهر ینانگیوآنگ شناسایی شده بود، اما مواجهه تاندار با این موجود نشان داد دامنه زیست آن وسیع‌تر است.

دانشمندان می‌گویند هنوز اطلاعات کافی برای نتیجه‌گیری رژیم غذایی کامل این گونه ندارند و برای کسب اطلاعات بیشتر به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یِنانگیوآنگ و نیانگیو در غرب میانه میانمار هستند.

  برچسب ها: حشرات ملخ

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی متن
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند