ساعدنیوز
ساعدنیوز

10 روش خلاقانه برای استفاده از پرده در فضای کوچک

  یکشنبه، 21 اسفند 1401 ID  کد خبر 333381
10 روش خلاقانه برای استفاده از پرده در فضای کوچک
همانطور که می‌دانید یکی از عواملی که یک محیط را بزرگتر نشان می‌دهد وجود پنجره است بنابراین در هر محیط و فضایی طرح، مدل و رنگ پرده مانند پرده پانچی پذیرایی ، اتاق خواب، آشپزخانه، ادارات و ... باید متناسب با اندازه آن‌ محیط انتخاب و نصب شود.

در دنیای امروز از پرده‌ها برای کاربری‌های متنوعی علاوه بر پوشش پنجره استفاده می‌کنند. پرده‌ها روشی حیله گرانه، بدون پرداخت هزینه‌ زیاد برای زیباسازی هر محیط و فضا می‌باشند. پرده‌ها را می‌توان برای پوشش پنجره اتاق خواب، پذیرایی گرفته تا جدا سازی اتاق و فضا‌های بزرگ استفاده نمود که جذابیت بصری محیط را چند برابر می‌کنند. در ادامه قصد داریم تا تعدادی از روش‌های استفاده از پرده در فضای ‌های کوچک را بررسی کنیم.

Shape1

  • استفاده از پرده می‌تواند هر فضایی را روشن تر و جذابتر نماید.

  • می‌توانید با نصب پرده‌های طرحدار و گلدار برروی دیوار‌های خود علاوه بر پوشش ضعف دیوارتان، نظر افراد را جلب کنید.

  • برای جداسازی اتاق‌ها و یا تقسیم فضای بزرگ به فضاهای کوچکتر پرده‌ها گزینه مناسبی هستند.

  • یا حتی می‌توان به جای استفاده از درب شیشه‌ای یا چوبی برای کمد‌هایتان از پرده‌های ساده یا طرحدار متناسب با سبک دکوراسیون خود استفاده نمایید.

استفاده از پرده در فضا‌های کوچک

برای آنکه بتوانید در فضا‌های کوچک خود از پرده استفاده نمایید روش‌های خلاقانه‌ای وجود دارد. همانطور که می‌دانید یکی از عواملی که یک محیط را بزرگتر نشان می‌دهد وجود پنجره است بنابراین در هر محیط و فضایی طرح، مدل و رنگ پرده مانند پرده پانچی پذیرایی ، اتاق خواب، آشپزخانه، ادارات و ... باید متناسب با اندازه آن‌ محیط انتخاب و نصب شود.

یک پنجره خیالی بسازید

اگر دیواری با ترک یا لکه‌های بزرگ دارید، آویزان کردن پرده روی آسیب‌دیدگی یک راه سرگرم‌کننده برای زیبا کردن دوباره آن است. این تکنیک یک پنجره خیالی و اضافی را ایجاد می‌کند بنابراین اگر اتاقی فقط یک پنجره داشته باشد و یا هیچ پنجره‌ای نداشته باشد این روش برایش بسیار کارآمد و مفید است. برای بهتر شدن دکور و شکل ظاهری این پنجره خیالی بهتر است تا از میله پرده‌های فانتزی و تزئینی استفاده نمایید.

از پرده‌ها به عنوان درب کمد استفاده کنید

با کنار گذاشتن درهای حجیم کمد که خود به تنهایی فضای زیادی را اشغال می‌کنند می‌توانید از پرده‌هایی که ظاهری نرم و سبک تر دارند استفاده نمایید. پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید می‌تواند طرح و ظاهری زیبا و منحصر به فرد داشته باشد بنابراین حتماً مدل، طرح و پارچه‌ای را که دوست دارید و باب میلتان است را انتخاب کنید. برای نصب این پرده‌ها می‌توانید از چوب پرده یا میله پرده‌های مدرن و زیبا استفاده نمایید تا کمدتان از دید همگان به راحتی پنهان شود.

Shape2

فضای باز و نامرتب را ناپدید کنید

امروزه برای پنهان کردن لوازم اضافه و دور کردن آن‌ها از دید همگان، انباری بهترین گزینه است. اما از آنجایی که خانه‌ها بسیار کوچک شده‌اند و فضایی برای ایجاد انباری وجود ندارد ممکن است که بخواهید برای دور کردن لوازم اضافه از سر راه آن‌ها را در گوشه‌ای جمع و برای پنهان کردن بهم ریختگی و آشفتگی از پرده استفاده نمایید.

نصب پرده به عنوان درب و دیوار

زندگی در یک خانه کوچک اغلب نیازمند راه حل های هوشمندانه برای استفاده حداکثری از فضا می‌باشد. درب ‌های فیزیکی قسمت‌های داخلی خانه‌ در سایز‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و فضای ارزشمندی را در خانه اشغال می‌کنند برای همین استفاده از پرده به جای درب این اجازه را به شما می‌دهد تا فضا و محیط‌هایی با حفظ حریم شخصی در کنار هم ایجاد نمایید.

Shape3

مناطق دنج را در یک فضای باز بزرگ ایجاد کنید

گاهی اوقات یک فضای باز و وسیع می‌تواند احساسی غیر دوستانه و غیر صمیمی به همراه داشته باشد، بنابراین استفاده از پرده‌ها برای ایجاد مناطق کوچکتر و دنج در یک فضای بزرگ می‌تواند به تکمیل پتانسیل مکان کمک کند. در این محیط‌های بزرگ سعی کنید مبلمان را دور تا دور و گرد بچینید تا گوشه‌ها برای نصب پرده خالی بمانند.

اتاق خواب خود را پناهگاه کنید

اتاق خوابتان را با اضافه کردن پرده به یک پناهگاه آرام تبدیل کنید. از قاب‌بندی تخت خوابتان گرفته تا برای پس‌زمینه‌ای زیبا برای تاج تختتان می‌توان از پرده‌ها استفاده نمود و زیبایی را به فضای ساده و کوچک اتاقتان منتقل کرد.

پرده‌های مناسب برای فضا‌های کوچک

خوب است بدانید که نور یکی از المان‌های بسیار مهم در بزرگتر نشان دادن فضا می‌باشد بنابراین نباید مانع از ورود آن به داخل محیط شویم. برای آنکه نور کافی به داخل بتابد و محیط را بزرگتر نشان دهد باید پرده‌ای مناسب انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از پرده‌هایی را که مناسب فضا‌های کوچک هستند را معرفی خواهیم کرد.

پرده پارچه‌ای

پارچه‌‌ای را که به عنوان پرده‌ در فضا‌های کوچک می‌خواهید استفاده کنید نباید حجیم و ضخیم باشند زیرا هنگامی که پرده پارچه‌ای سنگین بوده و یا دارای والان‌های بزرگ باشد فضا را اشغال می‌کند و درنتیجه باعث کوچکتر شدن فضا می‌شود.

بهتر است هنگام خرید پرده پارچه‌‌ای ‌مانند پرده پانچی از جنس حریر در رنگ‌های روشن و خنثی استفاده نمایید.

پرده کرکره‌ای (Venetian Blinds)

یکی از انواع پرده افقی که می‌توان آن‌ها را در نوع چوبی و فلزی یافت پرده کرکره‌ای می‌باشد. تیغه‌های این پرده به صورت افقی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که در هنگام جمع کردن پرده پس از کشیدن نخ، تیغه‌ها در کنار هم به سمت بالا جمع می‌شوند. استفاده از پرده کرکره‌ای به دلیل کمترین فضایی که اشغال می‌کنند بسیار توصیه می‌شود.

پرده شید و پرده زبرا

این مدل از پرده‌ها اکثرا به اندازه قاب پنجره بوده و در هنگام جمع کردنشان پارچه به دور میله درون قابی که در بالای پنجره نصب شده است می‌چرخد. شما می‌توانید هر یک از این پرده‌ها را از سایت پردکور یکی از فروشندگان بزرگ پرده تهیه نمایید. همچنین توجه کنید تا در هنگام انتخاب رنگ این پرده‌ها از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا علاوه بر اندازه مناسبشان برای فضا‌های کوچک رنگ روشن یا خنثی داشته باشند.

Shape4

پرده پلیسه پشت دری

یه مدل پرطرفدار پرده که بسیار در آشپزخانه‌های کوچک و یا برروی درب تراس و بالکن دیده می‌شود پرده‌های پشت دری هستند این پرده‌ها که برروی خود پنجره نصب می‌شوند فضای خیلی خیلی کمی را اشغال می‌کنند و برای باز و بسته کردنشان فقط کافیست پنجره را باز یا بسته نمایید.

سخن آخر

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که نمی‌دانید چگونه از پرده‌ها در فضای کوچک خانه استفاده کنید و یا اینکه پرده را به دلیل حجم کم‌اش می‌توان جایگزین دیگر لوازم کرد، فقط کافیست تا مطلب فوق را بخوانید. ما در این مطلب علاوه بر استفاده از پرده در فضا‌های کوچک به انواع پرده مناسب برای این فضا‌ها اشاره کرده‌ایم.

آدرس سایت: https://pardecore.com/

شماره تلفن:

09203030125

09121460960

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (364 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (337 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (206 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (206 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (203 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (93 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (82 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (40 نظر) مراسم افتتاحیه استخر روباز زنانه با حضور آقایان مسئول در تهران+تصاویر (34 نظر) نگاهی به خانه پدری بدون تجملات محمود احمدی نژاد+ویدیو/ منزلی با چیدمانی قدیمی و حیاطی دلنشین و نوستالژیک (28 نظر) خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از موز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (29 نظر) خلاقیت هوشمندانه قصاب اهوازی برای جذب مشتری مرزهای خلاقیت را جابه جا کرد/ مغزشو باید طلا گرفت +عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار کشاورز خوزستانی برای آبیاری سیب زمینی با شلنگ و پنکه رومیزی حماسه آفرید/ مایه افتخاری هموطن😂+فیلم (23 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (22 نظر) گلزار بار و بندیل سفرش را بست/ به کجا چنین شتابان+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عکس العمل فوق خنده دار حامد آهنگی به خوانندگیِ عزاداری گونه پیرمرد بانمک+ ویدیو/ با صد بار دیدنش هم سیر نمیشین استوری معنادار و پُر مفهوم پریچهر قنبری، همسر اول شهاب حسینی بعد از انتشار خبر ازدواج دوم آقای بازیگر+عکس پشت صحنه خنده دار پژمان جمشیدی و ژاله صامتی در سریال زیرخاکی / خودشون هم ریسه رفتن از خنده😂+فیلم طراحی عجیب سرویس بهداشتی عمومی با دیوارهای شیشه ای شفاف در وسط پارک/ کار طراحی داره به جاهای باریک کشیده میشه +فیلم مربیگری خصوصی عقاب آسیا در آمریکا/عابدزاده مهاجرت کرد؟+ فیلم رونمایی از دختر زیبا و ناز ایمان قیاسی، مجری مشهور ایرانی/ ماشاءالله چقدر بانمک و گوگولیه+عکس میز صبحانه رمانتیک و سالم همسر شاهرخ استخری با شمع و خوراکی های رنگارنگ/ مثل همیشه خوش سلیقه و خاص+عکس ابهام و بلاتکلیفی در بازگشت به ایران از زبان این دو بازیگر سریال پایتخت+عکس نگاهی به جشن تولد لاکچری و جوان پسند مادر علی ضیا در رستورانی روباز و شیک+عکس/ مبارکا باشه گشت و گذاری در لاکچری ترین قبرستان ایران در تجریش؛ از هزینه 4 میلیاردی برای هر قبر تا شارژ ماهیانه 5 میلیونی+ویدیو گلایه‌های رهبر انقلاب از واردات بی‌رویه لوازم آرایش که با خنده حضار همراه شد+ ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 سکوت همسر مهدی قایدی درباره شایعه بالا کشیدن املاک شوهر سابقش، با انتشار این استوری شکست+عکس کل کل بامزه و خنده دار سحر دولتشاهی با دیبی+ ویدیو/ وقتی نمیدونه دیبی از افعال معکوس استفاده میکنه😂 تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان؛ از عکس خانوادگی با دخترش تا تیپ متفاوت استاد آواز با موهای تراشیده در جوانی+ عکس اقدامات مضحک خاندان پهلوی برای بهره برداری سیاسی از دین؛ از ادعای ملاقات با امام زمان توسط محمدرضا شاه تا حضور فرح با چادر توری در حرم امام رضا(ع)!+ عکس توصیف جنجالی اردوغان از بغداد سر و صدای عراقیان را درآورد + عکس حضور آقا رشید، هنرمند محبوب اصفهانی در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمت به زائران +ویدیو/ قبول باشه با رزرو تور استانبول به بازدید از 6 جاذبه توریستی سیاه این شهر بروید چگونه با روش های آسان خانگی مورچه ها را از خانه دور کنیم آموزش آرایش مناسب با لباس سفید رهبر انقلاب روز رأی‌ گیری 12 فروردین 58 کجا بودند؟ سرلشکری که هدیه 3 میلیون تومانی شاه را رد کرد/نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟ گشتی در شهر باستانی زلیخا و یوسف پیامبر در دوران فراعنه/ شگفتی هوش مصنوعی تمامی ندارد+ویدیو چیدمان شیک و لاکچری اتاق خیاطی با 5 ایده جذاب فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 چند شرط لازم برای نگهداری صحیح از گل بابا آدم در خانه چند نکته طلایی برای خوشمزه‌تر شدن طعم چای سفری شیرین به گذشته ها،دهه شصتی ها و پُز دادنشان با این وسایل نوستالژیک/ کیا باهاشون دل بقیه رو خون کردن+ عکس بهترین سیب ایران متعلق به کدام شهر است؟ فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز پنجشنه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403+فیلم قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان دسته گل عروسِ شیک و منحصربفرد مهسا طهماسبی در جشن عروسی اش/ چه لباس خوشگلی هم پوشیده😍 مراسم افتتاح رستوران فریبا نادری با حضور هنرمندان سرشناس و معروف/ چه ذوقی داره خانم بازیگر+ عکس بازی کردن بانمک نبات، دختر شاهرخ استخری با دوستان خارجیش در مهدکودک اروپایی اش در بلژیک + عکس/ خدایا چقد ناز میخنده رونمایی از پسر های خوشتیپ و چشم و ابرو مشکی کریم باقری/ چقدر شبیه پدرشون هستن+عکس خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅
تیتر امروز   
اقدامات مضحک خاندان پهلوی برای بهره برداری سیاسی از دین؛ از ادعای ملاقات با امام زمان توسط محمدرضا شاه تا حضور فرح با چادر توری در حرم امام رضا(ع)!+ عکس رهبر انقلاب روز رأی‌ گیری 12 فروردین 58 کجا بودند؟ سرلشکری که هدیه 3 میلیون تومانی شاه را رد کرد/نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟ فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 بهترین سیب ایران متعلق به کدام شهر است؟ فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز پنجشنه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان ناهار خوشمزه سحر دولتشاهی و حامد بهداد در یک رستوران اصیل ایرانی+عکس شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد 12 امشب، آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور 1403 خواجه‌ای که زنان حرمسرای ناصرالدین شاه به اجازه‌اش نیاز داشتند / حالا خوبه خواجه بوده، اگر شاه بود چیکار می‌کرد!!!
منتخب روز   
فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس