دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

14 نکته طلایی برای زیبا تر شدن بدون آرایش 

جمعه، 24 اردیبهشت 1400
بسیاری از خانم ها دوست دارند که روز خود را بدون آرایش شروع کنند اما چهره پرطراوتی داشته باشند . با این حال بسیاری از آن ها از ظاهر شدن در نظر دیگران بدون آرایش می ‎ترسند . اگر جز این دسته از افراد هستید به شما توصیه می ‎کنیم که این مطلب را از دست ندهید .

امروزه استفاده زیاد از لوازم آرایش دیگر دلیلی برای شيک بودن نيست بلکه در سادگي می باشد.برای اینکه فردی جذاب و زیبا به نظربرسید دیگرنیاز نیست خود را غرق لوازم آرایش کنید تا زیبا به نظر بیایید زیرا شما حتی با استفاده از حداقل لوازم آرايش نیز زیبا تر به نظر می رسید.حجم کمتر کرم ها و پودرها در صورت حتي موجب زيبايي دوچندان هم مي شود.

اکثرخانم ها زمان و وقت زیادی از خود را در جلوی آینه صرف استفاده از لوازم آرایش ،انواع کرم هاي شل و آبکي با پودرهاي عطسه آور گران قيمت میکنند تا زیبا تر به چشم بیایند در صورتی که شما بدون نیاز به این مواد زیباهستید و بهتر است بیشتربه خود و زندگی خود بپردازید.یکی از فواید آرايش کم هم اين می باشد که کمي به وقت هاي آنها اضافه مي کند. اما با این حال زیبایی شیک بودن از رکن های اصلی بانوان است که نباید از آن بگذرند.

روش های زیبا به نظر رسیدن بدون آرایش:

همان گونه که در بالا توضیح داده شد، امروزه روش های مختلفی وجود دارد که رعایت آن ها به صورت مداوم باعث روشن شدن و سفید شدن پوست خواهد شد. در زیر می توانید این راهکارها را مشاهده نمایید:

روزانه دو بار صورت خود را بشویید

  • مراقبت از پوست یک عامل اساسی در خوب به نظر رسیدن چهره بدون آرایش است . برای برخوردار بودن از پوستی شاداب و تمیز صورت خود را دو بار در روز با استفاده از مواد شوینده مخصوص نوع پوستتان بشویید ، یک بار صبح و یک بار شب .
  • از شستشوی پوست صورت خود بیش از دو بار در روز خودداری کنید که این امر باعث خشکی و تحریک پذیری پوست شما شده و به جای حفظ ظاهر مناسب باعث بدتر شدن ظاهر صورتتان می شود .
  • برای پوست صورت خود از ماسک های مناسب استفاده کنید و همیشه از این روش پیروی کنید ، ماسک ها را صبح ها و شب ها بر روی پوست صورت خود قرار دهید .

هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید

هربار که صورت خود را می شویید بهتر است که از مرطوب کننده استفاده کنید . همیشه مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد و اگر پوست حساسی دارید، به دنبال مرطوب کننده ای ملایم و بدون ایجاد سوزش باشید و اگر پوستتان مستعد جوش زدن است ، مرطوب کننده ای سبک و فاقد چربی تهیه کنید .

هفته ای یک بار از کرم های لایه بردار استفاده کنید

کرم های لایه بردار سلول های مرده پوست را از سطح پوست جدا می کنند و باعث شفافیت و درخشان شدن پوست صورت خواهند شد . این کرم ها را می توانید حداقل 1 بار و حداکثر 3 بار در طول هفته استفاده کنید .

روش دیگر برای انجام لایه برداری پوست، استفاده از یک کیسه تمیز مرطوب شده با آب گرم است . صورت خود را با استفاده از یک کیسه با حرکات دایره ای لایه برداری کنید و آهسته بشویید ، این گزینه برای افرادی که دارای پوست حساس نسبت به مواد شیمیایی هستند مناسب می باشد .

هیچ گاه پوست خود را در دفعات زیاد لایه برداری نکنید که این امر باعث خشک شدن و تحریک پذیری پوست می شود .

از تونر استفاده کنید

تونر یک محصول مراقبت از پوست است که غالبا مورد غفلت عموم قرار می گیرد اما دارای خواص شگفت انگیزی در بهبود ظاهر پوست است . تونر تعادل pH طبیعی پوست را به همراه بسیاری از مزایای دیگر بسته به نوع تونر بازیابی می کند . به دنبال تونر های بدون الکل باشید زیرا آن ها کمتر روی پوست خشک می شوند و حتی به یکنواخت بودن پوست صورت نیز کمک می کنند .

به عنوان مثال، تونر هایی که مخصوص پوست های روغنی و آکنه دار هستند، به از بین رفتن چربی اضافی پوست و سفت شدن و بسته شدن منافذ پوست کمک می کنند؛ در حالی که تونر های مخصوص پوست های خشک می توانند به تسکین سوزش و ایجاد رطوبت در پوست کمک کنند .

تونر را باید بعد از شستشوی پوست و قبل از مصرف مرطوب کننده استفاده کرد.

از خوراکی های مفید برای پوست استفاده کنید

رژیم های غذایی بر روی زیبایی شما بسیار تاثیر دارند. پیروی از یک رژیم غذایی که دارای مواد مغذی است، می تواند تمام نیاز های بدن را برطرف نموده و بر روی زیبایی چهره نیز اثر داشته باشد. در وعده های غذایی لازم است تا اسید های چرب مفید همچون امگا3، پروتئین ها، ویتامین ها، غلات و کربوهیدرات ها وجود داشته باشند.

آب به مقدار کافی بنوشید

در نظر داشته باشید که هر فعالیت در بدن با دخالت آب انجام می شود. لذا لازم است تا حد ممکن آب مصرف شود. از سوی دیگر اگر آب در بافت های بدن وجود داشته باشد، پوست درخشان و شفاف می شود. نوشیدن اب زیاد موجب می شود تا سموم بدن به راحتی دفع شوند. عموما در مصرف آب توصیه می شود که در روز بین ۱ تا ۸ لیوان آب مصرف گردد.. این میزان آب از ایجاد چین و چروک پوستی جلوگیری می نماید. استفاده از مواد غذایی که دارای آب هستند، همانند کاهو، لیمو و خیار به تامین آب بدن کمک می نماید.

خواب کافی و آرام داشته باشید

سومین موردی که باعث می شود، بدون آرایش دارای پوست بشاش و زیبایی باشید، آرامش پوست است. خوای کافی با زیبایی شما تاثیر مستقیم دارد. بدن در مدت خواب، اقدام به بازسازی بافت های فرسوده می نماید. این مورد در خصوص پوست نیز صادق می باشد. با ۶ الی ۸ ساعت خواب در شبانه روز می توانید چشمانی زیباتر داشته باشید. همچنین باید توجه داشته باشید که بیشترین میزان کلاژن سازی پوست در زمان خواب است. هر چه میزان این کلاژن بیشتر باشد، پوست با طراوت تر به نظر می رسد.

ورزش کنید

ورزش کردن باعث می شود تا گردش خون در بدن بیشتر شود. هر اندازه میزان گردش خون افزایش داشته باشد، اکسیژن رسانی به بافت ها نیز بیشتر خواهد شد. این مورد باعث تقویت پوست و آرامش آن می شود. عموما پوست هایی که اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نموده اند، براق تر از سایر پوست ها می باشند. به صورت کلی ورزش به داشتن پوستی صاف و بدون لک کمک می کند.

کرم های ضد آفتاب استفاده کنید

یکی از دلایل اصلی که موجب پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شود، عدم استفاده از کرم ضد آفتاب است. آفتاب با توجه به اشعه های خطرناکی که دارد موجب می شود تا لکه های پوستی ایجاد شود و ظاهر پوست را زشت نشان دهد.

مراقب جوش های صورت خود باشید

جوش ها ممکن است یکی از اصلی ترین دلایل ترس خانوم ها برای آرایش نکردن باشند . بنابراین در صورت برطرف کردن آن ها احساس آرامش بیشتری در زمانی که آرایش ندارید خواهید داشت.

برای بسته شدن منافذ پوست و از بین بردن هرگونه باکتری اضافی در سلول های پوستتان از محصولات بهداشتی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و به دنبال تهیه مرطوب کننده ، ضد آفتاب و محصولات آرایشی فاقد کامدوژن (مسدود کننده منافذ) باشید .

به دنبال تهیه کرم های حاوی موادی مانند بنزوئیل پراکسید و یا اسید سالیسیلیک که هر دو برای از بین بردن آکنه ها بسیار موثر هستند باشید . اگر انجام این اقدامات برای از بین بردن جوش هایتان موثر نبود، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا از داروهای مناسب برای از بین بردن اینگونه جوش ها بهره مند شوید .

جادوی چشم ها در زیبایی را فراموش نکنید

می گویند اولین قسمت از بدن که در برقراری ارتباط مورد توجه قرار می گیرد؛ چشم است. داشتن چشم های زیبا می تواند نصف راه را در زیبا بودن شما طی کند. زیبایی ذاتی چشم ها ( رنگ و اندزه آن ها ) یک بحث است و مراقبت از آن ها بحثی دیگر. اگر می خواهید چشم های فریبنده ای داشته باشید؛ نکات زیر را حتما رعایت کنید.

  • برای خوش حالت شدن مژه ها ، آن ها را روزانه با روغن فندق ماساژ دهید. مژه ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و خوش فرم بودن چشم ها دارند.
  • برای داشتن ابروهایی پرپشت و زیبا، آن ها را به صورت مداوم با روغن نارگیل مالش دهید.
  • برای رفع چین و چروک دور چشم، از انواع چای از قبیل : چای بابونه و چای سبز استفاده کنید. یک دستمال را به چای سرده شده آغشته کنید و به آرامی اطراف چشم ها را مرطوب کنید.

اگر چشم های شما در طول شبانه روز سرخ هستند؛ به یک چشم پزشک مراجعه کرده و این مشکل را رفع نمایید. زیرا سرخی داخل چشم، بر روی زیبایی شما تاثیری منفی خواهد گذاشت.

تاثیر لب ها بر زیبایی را جدی بگیرید

هیچوقت از لب های خود غافل نشوید. یکی از اولین اجزای صورت که دیگران به آن دقت می کنند؛ لب ها می باشند. بنابراین اگر می خواهید همواره زیبا دیده شوید؛ اجازه ندهید هیچ عیبی در لب هایتان دیده شود. یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است در این زمینه برای شما رخ دهد؛ سیاه شدن لب ها می باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله !
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل سابمیت مقاله