3 گام موثر برای درمان زود انزالی

  پنجشنبه، 27 خرداد 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
3 گام موثر برای درمان زود انزالی
روش های مختلفی برای درمان زود انزالی وجود دارد ما در این مطلب روشی را برای شما معرفی میکنیم که بتوانید بدون دارو و مراجعه به پزشک این مشکل جنسی خود را حل کنید. با ما همراه باشید.

زودانزالی به انزالی غیر قابل کنترل گفته می شود. در این نوع از انزال شخص بدون اراده شخصی خود و ما بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه بعد از شروع رابطه و دخول به انزال می رسد و نمی تواند طرف مقابلش را به ارگاسم برساند. درمان زودانزالی کار بسیار حساسی می باشد. زیرا اختلال جنسی باید با دو درمان اما به طور همزمان انجام شود. برای درمان قطعی زود انزالی باید به صورت همزمان بر روی بدن و ذهن فرد اقداماتی صورت میگیرد تا مرد به یک حالت آرامش و سلامت همزمان در جسم و روح برسد.

نکاتی در مورد زود انزالی

براي درک بهتر روند زود انزالی یا (Premature Ejaculation)، ابتدا مسير عصبی يک تحريک جنسی تا انزال را طي عمل نزديکی بطور ساده مرور می کنيم. ابتدا نعوظ با تحريکات دو مسير :
1- مسير رفلکسی (reflexogenic) که ناشی از تحريک حس پنجگانه بخصوص لامسه و بينایی است.
2- مسير ذهنی (psychogenic) که ناشی از تحريکات ذهنی است.

از طريق اين دو مسير مراکز نخاعي و فوق نخاعي (supraspinal) و سيستم عصبی مرکزی و هيپوتالاموس، ابتدا منجر به بروز نعوظ و سپس ادامه و استمرار تحريکات مراکز جنسی مغز، شدت تحريکات به حدی بالا مي­ رود که به حد آستانه ارضای جنسی فرد برسد و عمل انزال صورت گيرد.

اين مسير طبيعی تا انزال، با عمل نزدیکی می ­تواند رخ دهد و يا طی مرحله REM خواب (rapid eye movement) انجام شود. (خواب شامل چندين مرحله سطحي تا عمقی می ­باشد. در يکي از اين مراحل حرکت سریع کره چشم وجود دارد که به اين مرحله REM گفته مي شود). در اين مرحله در افراد سالم نعوظ آلت تناسلی ايجاد شده و خواب ديدن و رويا نيز رخ مي­دهد. طی نعوظ ممکن است همراه با تحريکات جنسی ناشی از رويای شبانه ميزان تحريکات به حد آستانه انزال رسيده و منجر به ارضای جنسي و انزال طبيعی گردد (محتلم شدن يا جنابت).

زود انزالی به این معنی است، که زمانی که فرد تحت تاثير تحريکات اندک جنسی قرار مي گيرد حتی زمانی که تصمیم به عمل نزدیکی می گيرد، مسيرهای عصبی مرکزی جنسی فعال شده و با سرعت بيشتر، مدت زمان کمتر و با تحريکات جنسی کمتر و با توجه به کاهش آستانه انزال، در مدت زمانی کمتری فرد را به مرحله انزال و ارضای جنسی می­ رساند.

گاهی حتی قبل از نعوظ کامل آلت تناسلی و اقدام به عمل نزديکی و دخول آلت تناسلی, فرد به مرحله ارضای جنسی می رسد. بدين معنی که قبل از انجام عمل دخول آلت تناسلی فرد به حالت ارضای جنسی و انزال مي­رسد لذا مايع منی و اسپرم داخل مهبل زن وارد نمی­ گردد تا بتواند منجر به حاملگی گردد.

زود انزالی

عوامل ایجاد زود انزالی

زود انزالی یا انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که مرد حین رابطه ی جنسی، زودتر از زمانی که او یا همسرش انتظار دارند، به انزال می رسد. انزال زودرس یک اختلال جنسی رایج است. پدیده زود انزالی می تواند عوامل مختلفی داشته باشد که برخی از آنها جنبه روانشناختی داشته و برخی نیز به دلیل عوامل فیزیکی مختلف مانند تغییرات هورمونی رخ می دهد. برای آشنایی بیشتر شما با این موارد، عوامل مؤثر بر این پدیده به شرح زیر هستند:

سروتونین

اگرچه علت و عوامل دقیقی برای پدیده زود انزالی وجود ندارد، اما سروتونین (Serotonin) ممکن است در آن نقش داشته باشد. سروتونین یک ماده طبیعی ساخته شده توسط اعصاب است. مقدار زیاد این ماده در مغز باعث می شود که زمان انزال در فرد افزایش یابد و مقدار کم در آن زمان انزال را کم می کند و منجر به ایجاد پدیده انزال سریع می شود.

مسائل روانشناختی

در مشکل انزال سریع موارد مختلف روانی دخیل هستند که برخی از آنها عبارتند از:

  • افسردگی موقت
  • استرس و فشار روحی و روانی
  • احساس گناه
  • انتظارات غیر واقعی درباره عملکرد جنسی
  • سابقه در مورد داشتن سرکوب جنسی
  • اعتماد به نفس پایین
  • وجود مشکل در روابط جنسی

این موضوع نشان می دهد که مدیریت مشکلات عاطفی در اغلب موارد به مردان مبتلا به این مشکل کمک می کند و به آنها در کنترل زمان انزال کمک می کند.

زود انزالی و سن

انزال زودرس یا انزال سریع می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد و بین آن و پیری فرد ارتباط مستقیمی وجود ندارد. البته اختلال در نعوظ و پیری با یکدیگر در ارتباط هستند. این موضوع باعث می شود که فرآیند نعوظ به اندازه کافی و به شکل استاندارد انجام نگیرد و انقباض آن به صورت طولانی مدت انجام شود. این عملکرد باعث می شود که فرآیند انزال قبل از نعوظ کامل آلت تناسلی انجام گرفته و فرد احساس کند که به زود انزالی مبتلا شده است.

زود انزالی و همسر

با وجود زود انزالی، ممکن است فرد احساس کند که همسر او از این رابطه رضایت چندانی ندارد و این ترس به وجود بیاید که او را از دست بدهد. حتی ممکن است این افراد عصبانی، شرمنده و ناراحت به نظر برسند و این موضوع باعث شود که از همسران خود دوری کنند. این مشکل در بلند مدت باعث دوری مرد و همسر او از لحاظ عاطفی و احساسی شده و باعث تغییر در صمیمیت جنسی آن ها می شود. پس انزال سریع باعث ایجاد مشکلات خانوادگی هم می شود.

زود انزالی و اختلال نعوظ

گاهی اوقات در مردان پدیده زود انزالی و پدیده اختلال در نعوظ یا مشکلات جنسی مردان با یکدیگر همزمان می شود. این حالت برای مردان رخ می دهد که قادر به ایجاد نعوظ نیستند یا توانایی حفظ آن را برای انجام یک رابطه جنسی مناسب و استاندارد ندارند. از آنجایی که نعوظ پس از انزال یا حتی جا به جا شدن آنها برای مردان مشکل ساز می شود، در وهله اول پزشکان اولویت را به درمان اختلال نعوظ می دهند و سپس به سراغ درمان زود انزالی می روند. البته ممکن است در این بین مراحل درمانی مختلفی توسط پزشکان در نظر گرفته شود که یک بحث تخصصی است.

عوارض زود انزالی

انزال زودرس می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در زندگی شخصی شما شود"

  • استرس و مشکلات رابطه: یکی از عوارض رایج انزال زودرس استرس رابطه است.
  • مشکلات باروری: اگر انزال داخل واژن رخ ندهد، زود انزالی زوج را با مشکلات باروری مواجه خواهد کرد.

درمان زود انزالی

جالب است بدانید در ایران آمار افرادی که به زودانزالی دچار هستند بسیار بیشتر از سایر کشور ها می باشد. این موضوع با وجود آن است که در کشور آمریکا شنیده ها و گفته ها نشان می دهد 25 تا 40 درصد مردان دچار زودانزالی هستند که بنا بر اظهارات متخصصین این درصد در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشور هاست.قطعا می دانید از نظر فیزیکی دلیل زودانزالی بخاطر تحریک خیلی سریع اعصاب موجود در سر آلت مردان است ، که باعث می شود بدون کنترل شخص این اتفاق روی دهد. در ادامه مطلب شما را با مراحل درمان زود انزالی آشنا میکنیم.

درمان زود انزالی

اولین مرحله درمان زود انزالی

برای درمان زود انزالی بهتر است در وهله اول دلیل واقعی انزال زودرس را درك کرده و آن را رفع کنید! قطعا هنگامی که در این باره فکر می کنید موارد زیادی به ذهن تان می رسد که در مجموع می توان گفت عدم کنترل لذتی که در حین رابطه جنسی تجربه می کنید باعث انزال زودرس در شما می شود. حال باید چه کنیم؟ قطعا باید آن لذت شدیدی که شما در رابطه تحمل می کنید و باعث انزال زودرس در شما می شود را کنترل کنید. این کار خود قدم اول در درمان زودانزالی می باشد.

اولین قدم در درمان زود انزالی این است که براي طولانی تر کردن رابطه جنسی باید میزان تحریک خود را کنترل کنید. چرا که اگر بتوانید تحریک خود را کنترل کرده و کاهش دهید، طبیعتاً میتوانید دیرتر به ارگاسم برسید. اما این کاري است که اغلب مردان قادر به انجام دادن آن نیستند. مردان اغلب فکر میکنند که کاري از دستشان برنمی آید. مردان فکر میکنند که فقط بدشانس هستند، یا مشکل از همسرشان است، یا از نظر ژنتیک مشکلی دارند؛ در صورتی که در اغلب موارد اینگونه نیست. این دسته از افراد اغلب فکر می کنند یا بیش از حد پیر یا جوان هستند یا اندازه آلت تناسلی آنها مشکلی دارد (آلت شان کوچک می باشد). حقیقت آن است که اگر نمی توانید به اندازه ای که می خواهید در رابطه جنسی دوام آورید فقط لازم است که میزان تحریک خود را کنترل کنید. وقتی بدانید که آنچه قبل و در حین رابطه جنسی انجام می دهید واقعاً بر طول رابطه جنسی شما اثر می گذارد، میتوانید تا حد زیادي زمان رابطه خود را طولانی تر کنید. وقتی توانستید بفهمید که هر حرکت کوچکی که قبل یا در حین رابطه انجام می دهید تاثیري بر تحریک شما دارد، آنگاه میتوانید به راحتی این روند را تغییر دهید.

دومین مرحله درمان زود انزالی

دومین قدم در درمان زود انرالی در آقایان این است که باید در زمان برقراری رابطه جنسی از حالت های صحیحی استفاده کنند. برخی از حالت ها فشار بسیار زیادی بر روی آقایون وارد می کند و انزال را بیش از پیش سریع تر می کند. فکر نکنید حالت خاصی برای این کار وجود دارد؛ خیر. هر شخصی با حالت های خاصی کمتر زیر فشار قرار می گیرد و انزال او دیرتز می شود. بنابراین وقتی بحث به حالت می رسد، براي افزایش زمان رابطه جنسی کافی است به جاي حالت هایی که موجب تحریک بیش از حد شما می شوند، حالت هایی را انتخاب کنید که کمتر باعث تحریک تان می شوند و نسبت به آن ها تصویر ذهنی خاصی را ندارید.

سومین مرحله درمان زود انزالی

سومین موردی که برای درمان زود انزالی در طی رابطه به آقایان پیشنهاد می کنیم آن است که به دلیل این که کلاهک آلت مردان بیشترین حس را در تحریک کردن آقایان ایفا می کند، آن را خیلی حرکت ندهید.

در پایان باید بگوییم آهسته پیش رفتن کاملاً صحیح است. در حقیقت، نه تنها صحیح، که از نظر همسرتان بسیار لذت بخشتر است. یادتان باشد اگر در ابتدا به آهستگی رابطه را شروع کنید آلت شما زمان بیشتري را دارد تا به بودن در حالت دخول عادت کند. و دلیل اهمیت این موضوع آن است که اگر عجله داشته باشید و سریع وارد عمل شوید، بدن تان به طور غریزي با ارگاسم واکنش نشان میدهد. این در صورتیست که اگر خیلی آهسته عمل کنید آلت شما زمان آن را دارد که به احساس بودن در حالت دخول عادت کند و بنابراین تحریک شدید اولیه که باعث ارگاسم سریع می شود برطرف میشود. این مورد کاملا طبیعیست قطعا اگر بتوانید 1 تا 2 دقیقه با آرامش پیش بروید و بگذارید آلت تان با فضای دخول سازگار شود، می توانید انزال تان را کنترل کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (186 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (110 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (104 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (51 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (47 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (21 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی پارتنرش شد +تصاویر
علیرضا بیرانوند متهم به قتل یک جوان هوادار پرسپولیس شد؟!/ درویش علیه دروازه بان یاغی مدرک رو کرد؟ +سند
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
اکرم بانو از پرشورها کارت قرمز گرفت / استوری جنجالی و پرحاشیه همسر علیرضا بیرانوند به اجبار از اینستاگرام پاک شد +سند
20 ترفند برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک
چرا مشارکت در چند انتخابات اخیر کم است؟
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم