3 راز مهم خرید کفش پیاده روی

  پنجشنبه، 02 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
3 راز مهم خرید کفش پیاده روی
وجود یک کفش ورزشی در جاکفشی انگیزه بیشتری برای ورزش کردن به شما می دهد و البته سلامت پاهای تان هنگام ورزش را تضمین می کند.به این ترتیب می توانید یک برنامه ورزشی مرتب و منظم را برنامه ریزی کنید.

ویژگی های مهم کفش پیاده روی

۱- وزن

بی شک یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب کفش های ورزشی، وزن آن ها است. این مسئله در کفش های پیاده روی و دویدن اهمیت بیشتری دارد. کفش پیاده روی و دویدن معمولا باید وزنی بسیار سبک داشته باشد تا قدم زدن یا دویدن را برای شما راحت تر کند. با توجه به اهمیت این موضوع در ساخت بیشتر این کفش ها از موادی استفاده می شود که سبک باشند. برای مثال بیشتر کفش های پیاده روی و دویدن رویه ای پارچه ای یا لایه ای میانی از جنس ماده شیمیایی EVA دارند که علاوه بر ویژگی های مختلف، به کم کردن وزن این کفش ها کمک زیادی خواهد کرد.

۲- قابلیت تنفس

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای انتخاب کفش مناسب پیاده روی و دویدن، قابلیت تنفس در آن است. با توجه به این که در زمان فعالیت های ورزشی سوخت و ساز بدن و میزان گردش خون زیاد می شود، میزان دما در پا بالا خواهد رفت. به همین دلیل یکی از نکات بسیار مهم برای انتخاب کفش مناسب برای ورزش قابلیت تنفس در آن خواهد بود. تنفس خوب کفش با گردش هوای بیشتر در بخش داخلی، علاوه بر تعرق کمتر پا، به خنک ماندن سطح پوست کمک زیادی خواهد کرد. گردش هوا در کفش هایی که رویه ی پارچه ای دارند معمولا بیشتر از سایر کفش ها است. چرا که منافذ موجود بین الیاف باعث گردش هوای بیشتر در بخش داخلی خواهد شد.

برخی از شرکت های بزرگ تولید کننده کفش نظیر نایکی، آدیداس و آندرآرمور، در ساخت کفش های خود از تکنولوژی های خاصی استفاده می کنند که قابلیت تنفس در کفش هایشان را تسریع می کند. برای مثال تکنولوژی ClimaChill در محصولات آدیداس با افزایش گردش هوا در بخش داخلی به خنک شدن پا کمک زیادی خواهد کرد.

۳- انعطاف پذیری

شاید بتوان ادعا کرد که بعد از وزن، مهم ترین ویژگی در کفش پیاده روی و دویدن قابلیت انعطاف پذیری است. میزان انعطاف پذیری در کفش های دویدن نسبت به کفش های پیاده روی اهمیت بیشتری دارد. درواقع حرکاتی نظیر خم شدن پنجه ی پا، باعث وارد آمدن فشار بیشتری در این ناحیه از کفش شما خواهد شد. به همین دلیل باید از کفش هایی استفاده کنید که انعطاف پذیری زیادی داشته باشند. در نتیجه بیشتر تولید کنندگان کفش های ورزشی در ساخت لایه ی میانی یا زیره ی کفش های خود، از EVA استفاده می کنند که انعطاف پذیری بسیار زیادی دارد.

ویژگی های یک کفش پیاده روی

  • وزن یکی از ویژگی های کفش های ورزشی از جمله کفش پیاده روی است، کفش پیاده روی باید سبک باشد تا هنگام دویدن یا قدم زدن در آن احساس راحتی و سبکی نماییم، معمولاً وزن کفش پیاده روی استاندارد بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم است.
  • هنگام ورزش و فعالیت تعریق بدن و پاها افزایش می یابد، کفش باید قابلیت تنفس داشته و هوا در آن گردش نماید، گردش هوا در کفش های با رویه پارچه ای بهتر انجام می شود.
  • انعطاف پذیری از دیگر خصوصیات کفش پیاده روی مردانه مناسب است، کف کفش باید مناسب با قوس پاها باشد، اگر کفش خاصیت منعطف بودن نداشته باشد، دردهایی در ناحیه تاندون آشیل یا عضلات پشت ساق ایجاد می شود.
  • زیره کفش پیاده روی باید دارای قوس هایی در ناحیه میانی کفش باشد تا فشار حاصل از ضربات وارد شده را بهتر به پا منتقل کند.
  • کفش پیاده روی مردانه عموماً رویه ای کوتاه دارد تا پاشنه پا قابلیت حرکت بیشتری در آن داشته باشد، هم چنین پنجه این کفش ها باید قدری پهن تر از کفش معمولی باشد تا فشار به انگشتان وارد نشود.
  • هنگام خرید کفش پیاده روی، انحنا و فرم پاهایتان را در نظر بگیرید.
  • سایز پاها در بزرگ سالی هم تغییر می کند، لذا هر سال چند بار این تغییرات را اندازه گیری کنید.
  • کفش را در انتهای روز و اول شب انتخاب و خریداری کنید، چرا که بر اثر فعالیت و راه رفتن پا متورم و بزرگ تر می شود و شما بعداً مشکل تنگی و کوچکی کفش آ نخواهید داشت.
  • هنگام دویدن و پیاده روی حتماً از جوراب استفاده کنید تا ضمن جلوگیری از عرق کردن و سر خوردن پا در داخل کفش، کفش با پا کاملاً جفت وجور شود.
  • قبل از خرید، هر دو لنگه کفش را بپوشید و مقداری با آن راه بروید تا از راحتی و سبکی آن اطمینان حاصل نمایید.
  • همیشه ۲ سانتی متر بین انگشتان پا تا نوک کفش فاصله باشد، به طول، عرض و قوس کف کفش دقت نمایید.
  • اگر وزنتان زیاد است، کفی کفشتان باید بالشتک های بیشتری داشته باشد تا وزن شما را به صورت مساوی روی زمین پخش کند، برای وزن زیاد پاشنه کفش پهن تر است، این خاصیت شما را کمتر خسته می کند.
  • پاشنه کفش پیاده روی مردانه نباید خیلی ضخیم یا خیلی نرم باشد، هر کدام ممکن است هنگام راه رفتن مشکلاتی را برای شما به وجود آورند.
  • رویه کفش پیاده روی بهتر است از الیاف کتان باشد، این جنس به جابه جایی هوا کمک می کند و مانع ایجاد بیماری های قارچی در ناحیه پا می شود.

بهترین زمان برای خرید کفش پیاده روی

بهترین زمان برای خرید یک کفش پیاده روی اواخر روز است، زمانی که در نتیجه ی پیاده وری یا فعالیت های روزانه پای شما کمی باد کرده است، البته دقت کنید که هنگام خرید کفش همان جورابی را به پا کنید که مد نظر دارید برای پیاده روی بپوشید، جوراب می تواند اثر چشم گیری روی سایز بودن کفشتان داشته باشد.راه رفتن متداول ترین فعالیت حرکتی انسان بوده و آزاد بودن و در هم نپیچیدن پا هنگام راه رفتن نکته بسیار مهمی است. جالب است بدانید یک پا به طور متوسط روزانه ۱۰هزار بار با زمین برخورد می کند و به طور میانگین ۱۸۶هزار و ۷۵ کیلومتر را در طول زندگی طی خواهد کرد. کفش باید همیشه با حرکت پا خم شود. سبکی و انعطاف پذیری کفش در پنجه و ضربه گیری از ویژگی های یک کفش پیاده روی مناسب محسوب می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (55 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (28 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (10 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (12 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فرهاد مجیدی : به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود/ من از علی دایی گران‌تر بودم
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر و غیر روحانیِ رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!