دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

3 روش کلیدی برای پیدا کردن یک مرکز ارتودنسی نامرئی خوب 

دوشنبه، 27 تیر 1401
ساعدنیوز : 3 روش کلیدی برای پیدا کردن یک مرکز ارتودنسی نامرئی خوب چند سالی است که اصطلاح ارتودنسی نامرئی به شدت در سطح جامعه تبلیغ می شود و سالانه افراد زیادی با کمک این روش اقدام به مرتب کردن دندان های خود می کنند.

چند سالی است که اصطلاح ارتودنسی نامرئی به شدت در سطح جامعه تبلیغ می شود و سالانه افراد زیادی با کمک این روش اقدام به مرتب کردن دندان های خود می کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی ارتودنسی نامرئی، انواع آن، بهترین روش ارتودنسی نامرئی و در نهایت روش های پیدا کردن یک مرکز ارتودنسی خوب جهت شروع درمان با این روش بپردازیم.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی یعنی مرتب کردن دندان ها با کمک وسایل ارتودنسی که یا دیده نمی شوند و یا به سختی قابل شناسایی هستند. در واقع این وسایل بر خلاف ارتودنسی ثابت فلزی که تمامی اجزای آن فلزی و قابل تشخیص هستند، حین استفاده و قرار گرفتن روی دندان ها توجهی را به خود جلب نمی کنند و کسی نمی تواند آن ها را ببیند مگر اینکه با دقت با طرح لبخند شما نگاه کند.

مرتب کردن دندان ها با ارتودنسی نامرئی بیشتر برای بزرگسالان و افرادی که دوست ندارند کسی متوجه درمانشان شود توصیه می شود.

انواع ارتودنسی نامرئی کدامند؟

انواع روش های مرتب کردن دندان ها که در دسته ارتودنسی نامرئی قرار می گیرند معمولا 3 نوع هستند:

  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی با الاینرهای شفاف

بهترین روش ارتودنسی نامرئی چیست؟

از میان تمام روش های ارتودنسی نامرئی، به نظر می رسد که متخصصان و حتی خود مراجعان ترجیح می دهند با کمک الاینرهای شفاف دندان های خود را مرتب کنند. زیرا درمان با این روشش:

  • محدودیت خاصی ندارد
  • مقرون به صرفه است
  • مدت زمان کمتری دارد
  • 100 درصد و بیشتر از بقیه روش ها نامرئی است
  • مشکلات زیادی را حل می کند
  • و ....

هزینه ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف چقدر است؟

به طور کلی هزینه خود ارتودنسی دندان می توانید چیزی بین 10 میلیون تا 50 میلیون باشد. و حتی در برخی موارد به دلیل وجود ناهنجاری های فکی ممکن است بیشتر از این مقدار شود. الاینرهای شفاف یکی از درمان هایی هستند که هزینه مناسبی دارند و برای بیشتر افراد قابل پرداخت هستند. از آنجا که هزینه ها بنا به دلایلی که احتمالا خودتان نیز میدانید متغییر هستند، تررجیح آن است که در این مقاله هزینه خاصی درج نشود. اما شما می توانید برای مشاهده قیمت انواع روش های مرتب سازی دندان ها به صفحه "هزینه ارتودنسی" مراجعه کنید.

چطور یک مرکز ارتودنسی نامرئی خوب در تهران پیدا کنیم؟

اگر تاکنون به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه نکرده اید و یا توسط یک متخصص ارتودنسی ویزیت نشده اید احتمالا پیدا کردن یک کلینیک یا ارتودنتیست برای مرتب کردن دندان ها برایتان کمی سخت باشد. در این بخش توضیحاتی خواهید خواند که با کمک آن ها می توانید نه تنها یک متخصص خوب پیدا کنید، بلکه بهترین مرکز ارتودنسی نامرئی در تهران را نیز پیدا کنید.

از دندانپزشک عمومی خود کمک بگیرید

می توانید به یک دندانپزشک عمومی مراجعه کنید و پس از یک معاینه و چکاپ اولیه، از او درخواست کنید یک متخصص ارتودنسی خوب یا کلینیکی که ارتودنسی نامرئی انجام می دهد به شما معرفی کند. در واقع شما از دندانپزشک درخواست می کنید شما را به دکتر یا کلینیک معتبری ارجاع دهد. این گزینه تا حدی قابل اعتماد است.

در اینترنت جستجو کنید

اگر دسترسی به دندانزشک عمومی ندارید و یا می خواهید خودتان متخصص پیدا کنید، کافیست مروگر گوشی یا رایانه خود را باز کنید. برای شروع می توانید عبارات کلیدی زیر را در گوگل جستجو کنید:

"متخصص ارتودنسی در تهران"

"ارتودنسی دندان در تهران"

"کلینیک ارتودنسی"

همچنین در هر محله یا منطقه ای از تهران هستید می توانید به عبارات بالا نام منطقه خود را اضافه کنید.مثلا اگر در محدوده میرداماد قرار دارید می توانید به عبارت متخصص ارتودنسی در میرداماد را جستجو کنید.

درباره انواع روش های ارتودنسی نامرئی از متخصص سوال کنید

بعد از جستجو در گوگل احتمالا فهرستی از متخصصان و مراکز ارتودنسی را پیدا می کنید. نام و شماره تماس آن ها را یادداشت کنید و با تک تک آن ها تماس بگیرید. می توایند به صورت تلفنی از منشی، دستیار یا خود متخصص سوال بپرسید که در مرکز شما چه نوع ارتودنسی هایی انجام داده می شود؟ آیا ارتودنسی نامرئی با الاینر شفاف انجام می دهند یا خیر.

در لیست خود، نام مراکز یا متخصصانی که ارتودنسی نامرئی انجام نمی دهند را خط بزنید و در عوض از میان اسامی باقی مانده بهترین را انتخاب کنید.

درباره نحوه انجام ارتودنسی نامرئی با الاینر شفاف از متخصص سوال بپرسید

ارتودنسی نامرئی با پلاک ها یا الاینرهای شفاف به دو روش انجام داده می شود. البته ویزیت و معاینه اولیه در هر دو روش به یک شکل است. اما جایی که الاینرها در آن ساخته می شود متفاوت است.

الاینرها یا در مطب خود متخصص ارتودنسی ساخته می شود و یا در لابراتوار. معمولا کیفیت الاینرهایی که در مطب متخصص با تجهیزات مدرن ساخته می شوند بهتر است و مدت زمان آماده شدن آن ها نیز کمتر است.

در بیشتر مراکز از دندان ها قالب گرفته شده و به همراه عکس رادیوگرافی به لابراتوار فرستاده می شود. لابراتوار با بررسی و آنالیز قالب و عکس ها، تعدادی الاینر با تاخیر و با فاصله 2 تا 4 هفته ای به متخصص شما ارسال می کند. اما در مطب، تنها از دندان های شما اسکن گرفته شده و روند ساخت الاینرها با تجهیزات داخل مطب در مدت زمان کوتاهی به اتمام می رسد.

یک کلینیک یا متخصص خوب پیدا کنید

از میان لیستی که دارید، مراکزی که ارتودنسی نامرئی دارند و به نظر می رسد که 0 تا 100 مراحل ارتودنسی نامرئی را خودشان در مطب انجام می دهند انتخاب کنید. با در نظر گرفتن فاکتورها و معیارهای زیر یکی از آن ها را برای شروع درمان خود انتخاب کنید:

  • تخصص دندانپزشک
  • امکانات مرکز
  • هزینه ها مورد درخواست
  • جو مرکز
  • رفتار متخصص و پرسنل
  • و .....

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک