۴ اشتباه رایج هنگام خریدن کفش پیاده‌روی

  پنجشنبه، 02 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
۴ اشتباه رایج هنگام خریدن کفش پیاده‌روی
متخصصان کفش ورزشی، می‌گویند خریداران کفش پیاده‌روی یا دویدن معمولا اشتباهات مشابهی را انجام می‌دهند. اما نباید شما این اشتباهات را باز هم تکرار کنید.

بی شک یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب کفش های ورزشی، وزن آن ها است. این مسئله در کفش های پیاده روی و دویدن اهمیت بیشتری دارد. کفش پیاده روی و دویدن معمولا باید وزنی بسیار سبک داشته باشد تا قدم زدن یا دویدن را برای شما راحت تر کند. با توجه به اهمیت این موضوع در ساخت بیشتر این کفش ها از موادی استفاده می شود که سبک باشند. برای مثال بیشتر کفش های پیاده روی و دویدن رویه ای پارچه ای یا لایه ای میانی از جنس ماده شیمیایی EVA دارند که علاوه بر ویژگی های مختلف، به کم کردن وزن این کفش ها کمک زیادی خواهد کرد.

کفش پیاده روی در ناحیه پاشنه باید حداقل 5/1 سانتی متر لژ داشته باشد. کفش پیاده روی باید قدرت تحمل ضربات مداوم از پاشنه به پنجه پا را داشته باشد، قسمت میانی و پاشنه ی پا را کاملا در بر بگیرد و از آن محافظت کند. کف کفش پیاده روی نباید نازک باشد.پیاده روی یکی از ساده ترین، ارزان ترین و کارآمدترین روش های حفظ تناسب اندام و سلامت فردی است. پیاده روی ورزشی مناسب همه ی سنین است که ریسک بروز بیماری های مزمن مثل؛ بیماری های قلبی، دیابت نوع دو، آسم و … را کاهش می دهد، این ورزش ساده همچنین اکثر اندام های عضلانی بدن را درگیر کرده و همراه با تغذیه ی مناسب می تواند اثر به سزا و مثبتی بر تناسب اندام شما داشته باشد و همچنین روحیه ی قوی تری را برای شما رقم بزند.

هنگام پیاده روی، همه ی تجهیزاتی که نیاز خواهید داشت یک جفت کفش پیاده روی مناسب است. کفش پیاده روی باید قدرت تحمل ضربات مداوم از پاشنه به پنجه پا را داشته باشد، قسمت میانی و پاشنه ی پای را کاملا در بر بگیرد و از آن محافظت کند، و در عین حال فضای جلوی کفش پیاده روی به شکلی باشد که به پنجه ی پایتان امکان تکان خوردن بدهد. در این مقاله مهمترین ویژگی های یک کفش پیاده روی و کفش هایی متناسب با ویژگی های بیان شده از برترین برندهای ورزشی ارائه خواهند شد.

۴ اشتباه رایج هنگام خریدن کفش پیاده روی

متخصصان کفش ورزشی، می گویند خریداران کفش پیاده روی یا دویدن معمولا اشتباهات مشابهی را انجام می دهند. اما نباید شما این اشتباهات را باز هم تکرار کنید.

اشتباه اول: خریدن کفش به خاطر ظاهر آن

برخی از ورزشکاران و دوندگان به ظاهر کفش بیش از هر چیز توجه می کنند. یکی از متخصصان کفش ورزشی می گوید اغلب ورزشکارانی که یک کفش را فقط به خاطر ظاهر آن می خرند، بعد از چند ماه بازمی گردند و می گویند کفش پای آن ها را اذیت می کند. پس پیش از ظاهر به اندازه و راحتی کفش ورزشی توجه کنید.

اشتباه دوم: خرید کفش ورزشی تنگ

کفش ورزشی با اندازه کوچک و تنگ برای پا، باعث ایجاد مشکلاتی مثل تاول و سیاه شدن ناخن پا می شود. زنان معمولا کفش هایی را انتخاب می کنند که درست به پایشان بچسبد و گاهی بیش از حد نگران سایز پاهایشان هستند.برای آن که ببینید یک کفش برایتان اندازه است یا نه می توانیم از این اصطلاح استفاده کنیم که “با انگشتان پایتان پیانو بزنید” یعنی کفش باید به قدری به شما فضا بدهد که بتوانید به سادگی انگشتان پا را تکان دهید اما بیش از اندازه هم نباید گشاد باشد.

اشتباه سوم: اندازه گیری پا در زمان اشتباه

بسیاری از افراد صبح ها برای خرید کفش می روند یا صبح پایشان را اندازه می گیرند تا سایز کفششان را برای خرید اینترنتی انتخاب کنند. اما همان کفشی که صبح ممکن است به خوبی اندازه تان باشد ساعت ۵ بعد از ظهر تنگ می شود!در واقع پاها از صبح تا حدود ساعت ۴ بعداز ظهر شروع به متورم شدن می کنند و در این ساعات به بزرگترین حد خود می رسند. پس بهترین زمان برای اندازه گیری پا یا خرید کفش به ویژه کفش ورزشی، بعد از ظهر است.

اشتباه چهارم: انتخاب یک سایز کفش در همه برندها

بسیاری از افراد فکر می کنند سایز کفششان یک عدد مشخص است. مثلا اگر کفش ورزشی نایکی را با سایز ۸ می خرند، برای خرید ریباک هم سراغ همین سایز می روند. اما سایز کفش در برندها و مدل های مختلف متفاوت است. این تفاوت به علت نوع فرم پا، فرم رویه کفش و روشی است که کفش دوخته شده و رویه کفش به زیره متصل می شود.پس هر بار که کفش می خرید، پایتان را برای همان مدل کفش اندازه بگیرید و سایز درست را انتخاب کنید نه سایزی که به آن عادت دارید.

کفش مخصوص پیاده روی

افزایش روز افزون فعالیت و کارهای روزانه باعث می شود به ناحیه کمر و پاها فشار بسیار زیادی وارد شود از این رو استفاده از کفش های مناسب و استاندارد مختص فعالیت مورد نظر می تواند در بهبود این شرایط کمک شایانی داشته باشد بخصوص ناحیه ستون فقرات و مفاصل پا که ایستادن های طولانی و پیاده روی با کفش های غیر استاندارد می تواند صدمات جبران ناپذیری را به آن ها وارد کند. کفش مخصوص پیاده روی مردانه پادوس مدل لوییس کد 4788 از چرم مصنوعی و پارچه مش ساخته شده است. این پارچه مش باعث می شود تا گردش هوا در کفش جریان داشته باشد. کفی این کفش قابل تعویض بوده و زیره آن انعطاف پذیر است و در مقابل سایش مقاومت خوبی دارد. از ویژگی های اصلی این کفش پیاده روی می توان به کاهش فشارهای وارده به پا اشاره کرد. محصول مورد نظر با رعایت تمامی استانداردها راحتی و سلامتی را برای شما به ارمغان می آورد. نحوه بسته شدن آن به صورت بندی است و با رنگ های متنوعی که دارد می تواند بسیار شیک و زیبا به نظر برسد. از این کفش هم می توان برای مصارف روزمره و هم برای مصارف ورزشی استفاده کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان