نکات مهم و کاربردی در خرید کفش پیاده روی مردانه

  پنجشنبه، 02 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نکات مهم و کاربردی در خرید کفش پیاده روی مردانه
 برای انتخاب کفش مناسب برای پیاده‌روی طولانی و دویدن باید به موارد زیادی در انتخاب کفش اهمیت دهیم. البته باید به این نکته بسیار توجه داشت که انتخاب هر وسیله‌ای به معیارهای زیادی بستگی دارد. اگر بخواهیم یک کفش را با توجه به نوع طراحی آن به بخش‌های مختلفی تقسیم کنیم می‌توانیم به رویه، زیره، لایه میانی و تودوزی اشاره کنیم.

برای انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی طولانی و دویدن باید به موارد زیادی در انتخاب کفش اهمیت دهیم. البته باید به این نکته بسیار توجه داشت که انتخاب هر وسیله ای به معیارهای زیادی بستگی دارد. در واقع هنگام خرید، نکاتی زیادی از ویژگی های کیفی نظیر مواد اولیه ی استفاده شده در ساخت کفش تا طراحی و رنگ بندی، می توانند در انتخاب ما نقش بسیار زیاد و مهمی داشته باشند. به همین دلیل باید توجه داشته باشیم که برای انتخاب بهترین کفش پیاده روی زنانه یا مردانه از میان سایر کفش ها باید به این ویژگی ها توجه زیادی داشته باشیم.

اگر بخواهیم یک کفش را با توجه به نوع طراحی آن به بخش های مختلفی تقسیم کنیم می توانیم به رویه، زیره، لایه میانی و تودوزی اشاره کنیم. هر کفش بسته به نوع کاربردی که دارد، در هر یک از قسمت های نامبرده شده، ویژگی های خاصی خواهد داشت. کفش های مخصوص پیاده روی و دویدن با توجه به کاربردشان، ویژگی هایی دارند که با توجه بیشتر به آن ها می توان کفشی مناسب را انتخاب کرد.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کفش پیاده روی مردانه باید به آنها توجه کنید:

  • پاشنه کفش: حتما هنگام خرید کفش به پاشنه آن دقت نمایید. پاشنه کفش باید به گونه ای باشد که در آن احساس راحتی کنید. توجه داشته باشید، پاشنه کفش نباید شما را اذیت کند و یا هنگام راه رفتن پا درون کفش بلغزد.
  • پشت کفش: قسمت انتهایی کفش نباید به گونه ای باشد که پشت پای شما را اذیت کند. هنگام انتخاب کفش، حتما آن را امتحان کنید، بندهای آن را ببندید و چند قدم با آن راه بروید تا مطمئن شوید پشت پایتان را اذیت نمی کند.
  • پهنای کفش: آقایان محترم توجه کنید کفشی را خریداری نمایید که پهنای آن به اندازه پای شما باشد، کفشی که باریک است، به پنجه ی پا آسیب می زند و در دراز مدت عوارض جبران ناپذیری برای پاهای شما به وجود می آید.
  • طول کفش: هنگام خرید کفش حتما به طول آن دقت نمایید، طول کفش ها نباید کوتاه باشد. چون کم بودن طول کفش باعث می شود که انگشتان پا جمع شوند و پا در آن احساس راحتی نکند. در نتیجه به مرور زمان تاول، کبودی، انحراف انگشتان پا و… در پای شما به وجود خواهد آمد. طول کفش باید دقیقا به اندازه طول پای شما باشد.
  • انعطاف پذیری کفش: کفش انتخابی شما باید نرم باشد. چون خشک بودن کفش اصلا برای پیاده روی مناسب نیست و پای شما خیلی زود خسته خواهد شد. بنابراین هنگام خرید کفش پیاده روی چند بار آن را خم و راست کنید تا متوجه نرمی و انعطاف پذیری آن شوید. اگر کفش غیر قابل انعطاف باشد، ماهیچه ی پا شما سفت خواهند شد و بسیار دردناک است.
  • توجه به سایز کفش: این نکته را بدانید که هیچ گاه به سایز روی کفش اطمینان نکنید و حتما کفش را امتحان کنید تا از راحتی آن مطمئن باشید. سایز کفش دقیقا باید با سایز پای شما برابر باشد و انگشتان پا به راحتی در آن حرکت کنند.
  • توجه به وزن کفش: هیچ گاه از خرید کفش های سبک غافل نشوید. حتما هنگام خرید، کفش را در امتحان کنید تا متوجه راحتی و سبکی آن شوید. وزن کفش استاندارد پیاده روی معمولا ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم است.
  • توجه به جنس رویه کفش: سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که جنس رویه آن از کتان باشد. این جنس باعث جا به جایی هوا می شود و دیگر نگران بیماری های پوستی از قبیل قارچ نخواهید بود.
  • زمان انتخاب کفش: سعی کنید کفش را زمانی انتخاب کنید که نزدیک به غروب آفتاب است چون در این زمان سایز پاها کاملا واقعی است. اما در طول روز ممکن است پاها مقداری ورم کنند و از سایز واقعی شان فاصله بگیرند.
  • زیره کفش: زیره کفش حتما باید دارای قوس باشد تا مانعی باشد برای ضربه وارد شدن به پاها وز از صدمه رسیدن به پا جلوگیری کند.

انتخاب یک سایز کفش در همه برندها

بسیاری از افراد فکر می کنند سایز کفششان یک عدد مشخص است. مثلا اگر کفش ورزشی نایکی را با سایز ۸ می خرند، برای خرید ریباک هم سراغ همین سایز می روند. اما سایز کفش در برندها و مدل های مختلف متفاوت است. این تفاوت به علت نوع فرم پا، فرم رویه کفش و روشی است که کفش دوخته شده و رویه کفش به زیره متصل می شود.پس هر بار که کفش می خرید، پایتان را برای همان مدل کفش اندازه بگیرید و سایز درست را انتخاب کنید نه سایزی که به آن عادت دارید.

کفش پیاده روی و پد ضربه گیری

کفش پیاده روی در قسمت کفی و پاشنه باید پد گذاری شود. هنگام پیاده روی، ضربه ی اول به پاشنه ی پای شما می خورد و بعد از آن به صورت منظم ضربات از پاشنه به پنجه پا در گردش خواهند بود، بنابراین وجود یک بالشتک منعطف، که امکان بالایی برای خم کردن انگشتان پای شما فراهم کند در کفش پیاده رویتان ضروری است.

به طور کلی، کفش پیاده روی باید در قسمت جلوی كفش انعطاف پذیری كافی داشته باشد بطوریكه شخص به راحتی بتواند به میزان 45 درجه آنرا خم نماید. همچنین لازم است كه قسمت پاشنه كفش حالت ارتجاعی كافی داشته باشد تا بتواند مقادیری از فشار و شوک وارد شده ازطرف زمین به پا را بكاهد. در راه رفتن و دویدن ابتدا پاشنه پا با زمین تماس می یابد و جنس پاشنه کفش پیاده روی باید از موادی باشد که بتواند ضربه را به خوبی جذب کند. همچنین کف داخلی کفش پیاده روی باید حاوی لایه ای مناسب برای حفظ قوس پا و جذب ضربه باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان