۵ فایده اصلی انجام پدیکور

  دوشنبه، 16 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
۵ فایده اصلی انجام پدیکور
با پدیکور گوشت های اضافه دور ناخن های پا گرفته شده و همچنین پوسته های اضافه کف پا که باعث آزار بسیاری از خانمها می شود گرفته خواهد شد و با این کار شما از ترک زدن پاشنه پا نیز جلوگیری خواهید کرد و در نهایت پاهایی زیبا و تمیز خواهید داشت.

آیا میدانستید کلمه پدیکور از دو کلمه لاتین (ped ) به معنای پا و کلمه (cure) به معنای مراقبت است؟ در واقع معنی لغوی پدیکور همان مراقبت از پاها و مانیکور هم به معنای مراقبت از دست هاست ؟حال این سوال مطرح است که ما تا چه اندازه به سلامت پا های خود که در واقع همان قلب دوم ماست و دست هایمان اهمیت میدهیم؟تا به حال با این سوال مواجه شده بودید که برای سلامت دست و پاهای خود چه کار هایی انجام دادید؟

پدیکور در واقع یک روش درمانی و بهداشتی برای سلامت پاهای شماست،یک روش درمانی ساده که با خیساندن پاه های شما در اب ولرم،ماساژ کف پاهای شما با یک سنگ پای مخصوص ،گرفتن و مرتب کردن ناخن های پا، استفاده از لوسیون و روغن های مخصوص که باعث ایجاد رطوبت و لطافت است میباشد.برای خانم های محترم در صورت تمایل از لاک ناخن برای زیبا نشان دادن و جلوه دادن به ناخن ها استفاده میشود.

همه ما ساعت های زیادی از شبانه روز را بر روی پاهای خود ایستاده ایم و حتی خیلی از ما به دلیل کار خارج از منزل ساعت های زیادی پای خود را درون کفش هایمان محبوس کرده ایم.تا به حال به این فکر کرده اید که رطوبت ایجاد شده توسط تعریق پاها در ساعات طولانی از روز درون کفش های ما میتواند موجب بروز چه مشکلاتی شود؟ بله احتمال بروز عفونت های قارچی در سطح پوست پا و همچنین زیر ناخن ها در این شرایط وجود دارد.

آرامش دادن به پاها پس از دوندگی برای کارهای روزانه که شما را بسیار خسته کرده، می تواند راه حل خوبی از بین بردن خستگی باشد. برای انجام این کار حتما نیازی نیست که به سالن های زیبایی مراجعه کنید و می توانید در خانه در چند مرحله ساده به خواسته خود برسید. در ادامه ۵ فایده اصلی انجام پدیکور را برایتان توضیح می دهیم.

۱. تشخیص زودهنگام مشکلات

انجام مرتب پدیکور می تواند به شما در تشخیص مشکلاتی مانند پینه پا یا قارچ های عفونی کمک کند. این مشکلات اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شوند به راحتی درمان می شوند.

۲. کاهش احتمال عفونت

گرفتن ناخن ها و تمیز کردن آن ها، از رشد کردن ناخن ها به سمت داخل پا جلوگیری کرده و از ایجاد انواع عفونت قارچی جلوگیری می کند. داشتن ناخن های سالم به ایجاد نشدن بوی بد پا کمک می کند و علاوه بر این از پاهای شما در مواجهه با آسیب های احتمالی، محافظت می کند.

۳. حفظ کردن رطوبت پوست

یک پدیکور کامل شامل خیساندن پاهای شما در آب گرم و ماساژ پا با استفاده از روغن ها و لوسیون هاست. این کار به حفظ رطوبت و یک پارچگی پاهای شما کمک شایانی می کند و احتمال ابتلا به تاول، ترک های پوستی و سایر مشکلات را کمتر می کند. همچنین بسیار مهم است که کوتیکول ناخن را همیشه مرطوب نگه دارید تا از رشد ناخن ها با پشت یا انتهای شکاف جلوگیری کنید.

۴. افزایش گردش خون

لذت بخش ترین مرحله ب، ماساژ است. ماساژ به تقویت گردش خون کمک می کند و تنش را در ماهیچه های پا از بین می برد. افزایش گردش خون درد را به طرز قابل توجهی کاهش داده و و به توزیع گرما در بدن کمک می کند.

۵. آرام کردن بدن

یک پدیکور خوب می تواند بسیار آرامش بخش باشد. این کار به شما در رفع استرس کمک می کند و از این روش می تواند به عنوان یک درمان کمک بگیرید. طبق مطالعات سرویس سلامت همگانی در بریتانیا یک پدیکور خوب می تواند تنش را از بدن دور می کند و باعث تندرستی می شود.

راه هایی برای ماندگاری پدیکور

به ناخن هایتان، بیشتر آبرسانی کنید

روغن مخصوص کوتیکول، ناخن و پوست اطراف آنرا هیدراته می کند و سالم نگه می دارد. زیرا لاک به ناخن های خشک و شکننده بخوبی نمی چسبد. مرطوب نگاه داشتن ناخن ها، باعث پوسته پوسته شدن کمتر می شود.قبل از رفتن به سالن یا لاک زدن در خانه، از یک روغن کوتیکول کاملا طبیعی استفاده کنید. این کار را بعد از دوش آب گرم (نه داغ) انجام دهید، زیرا در آن زمان پوست، بهتر رطوبت را جذب می کند. برای زیباتر کردن انگشتانتان، روزانه با مقداری روغن، آنها را ماساژ دهید.

از فرمول هایی که سریع خشک می شوند استفاده نکنید

اگر می خواهید یک پدیکور با دوام داشته باشید، باید صبور باشید. لاک هایی که علامت «خشک شدن سریع» دارند، شاید بسیار مفید بنظر برسند، اما اغلب قبل از اینکه کامل به ناخن بچسبند خشک می شوند، در نتیجه راحت تر هم پوسته پوسته می شوند.اگر در خانه هستید و نمی توانید زمان خشک شدن استاندارد ۲۰ دقیقه ای را تحمل کنید، انگشتان تازه ی لاک زده را بمدت ۳ تا ۵ دقیقه در یک کاسه ی آب یخ فرو ببرید. سرمای زیاد کمک می کند که لاک، سریع تر به ناخن بچسبد. همچنین می توانید روی ناخنهایتان، اسپری پخت و پز بزنید! این روش مورد تایید خیلی هاست.

در سالن، از لاک خودتان استفاده کنید

بخشی از جذابیت انجام پدیکور در سالن، وجود لاک های رنگارنگ و متنوع است. اما شما نمی دانید که آن بطری ها چقدر قدیمی هستند! همانطور که می دانید هنگامیکه لاک کهنه شود، راحت تر پوسته می دهد و هنگام استفاده، نرم و روان نیست.

ابزار پدیکور پا

1-آبگرمکن کف پا یا کاسه ای برای خیساندن پاها

2-لاک پاک کن برای از بین بردن لاک روی ناخن ها

3-فرچه کاشت ناخن برای پاک کردن اضافات از روی ناخن ها

4-سوهان پا و رنده کف پا برای سوهان کشی کف پا و از بین بردن پوست های اضافی

5-جداکننده انگشتان پا برای اطمینان از اینکه انگشتان پا از یکدیگر فاصله بگیرد

6-روغن کوتیکول برای مرطوب کردن پوست اطراف ناخن

7-پوشر یا عقب زن برای عقب زدن کوتیکول ها

8-نیپر برای چیدن کوتیکول ها و پوست های اضافی اطراف سطح ناخن

9-ناخنگیر برای کوتاه کردن قد ناخن

10-سوهان دستی برای سوهان کشی ناخن

11-بافر ناخن برای صاف و یکدست کردن سطح ناخن و از بین بردن پستی و بلندی های سطح ناخن

12-اسکراب و لایه بردار

13-کوکتل و قرص پدیکور در صورت تمایل


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (667 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان