5 روش مناسب برای تمیز کردن جواهرات نقره

  سه شنبه، 05 اسفند 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
5 روش مناسب برای تمیز کردن جواهرات نقره
آگاه بودن از چند اصطلاح صنعتی به شما کمک می کند تا زیورآلات و طرز نگهداری از آنها را بهتر بشناسید. درجه ی خلوص یک فلز، میزان چکش خور بودن و سیاه شدن آن را تعیین می کند. مثلا نقره ی 950. به دلیل خلوص بیشتر نسبت به نقره ی 925. از انعطاف (چکش خوار بودن) بیشتری برخوردار است.

آگاه بودن از چند اصطلاح صنعتی به شما کمک می کند تا زیورآلات و طرز نگهداری از آنها را بهتر بشناسید. درجه ی خلوص یک فلز، میزان چکش خور بودن و سیاه شدن آن را تعیین می کند. مثلا نقره ی 950. به دلیل خلوص بیشتر نسبت به نقره ی 925. از انعطاف (چکش خوار بودن) بیشتری برخوردار است. بنابراین نقره ی 950. به مراقبت بیشتری نیاز دارد."اکسید شدن" واژه دیگری است که برای توصیف نقره از آن استفاده می شود. نقره کار ها، در برخی موارد، برای افزایش استقامت و زیبایی نقره، آنها را در شرایط سیاه و اکسید شدن قرار می دهند. در هنگام تمیز کردن گوشواره، انگشتر و یا گردنبند های نقره، مراقب این قسمت ها باشید و جزییات سیاه رنگ را با پاک کردن بیش از حد محو نکنید.

بهترین روش های خانگی

روش اول:فویل آلومینیوم و جوش شیرین:

مقداری آب جوش و جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و فویل آلومینیومی درون آن قرار دهید و نقره ها باید درون فویل آلومینیومی باشند و بعد از 1 تا 3 دقیقه آن ها را بردارید، زیر آب سرد بگیرید و با پارچه نخی نرم خشک کنید که این پروسه باعث ایجاد واکنش شیمیایی می شود و می تواند کدری نقره را از بین ببرد و در نتیجه بعد از این عمل خواهید دید که قسمت های بی رنگ و یا تیره به حالت اولیه نقره بر می گردند که بسیار اعجاب انگیز خواهد بود.

روش دوم:لیمو و نمک برای تمیز کردن جواهرات نقره:

یک لیمو را درون کاسه فشار دهید تا آب آن دربیاید و سه قاشق غذاخوری از نمک و آب داغ درونش بریزید و نقره تیره شده را به مدت 5 دقیقه درون این محلول قرار دهید و سپس آن را خارج کنید و با پارچه نخی خشک کنید. بهتر است بعد از اتمام برای خشک کردن از پارچه نخی به رنگ سفید استفاده کنید و اگر با یک بار انجام این روش، به حالت دلخواه خود نرسیدید، چند بار این کار را به طور منظم انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

روش سوم :خمیردندان برای تمیز کردن نقره:

مقدار کمی خمیر دندان را به اندازه یک بند انگشت درون یک ظرف بریزید و با استفاده از یک اسفنج، آن را درون کاسه پخش کنید و نقره را نیز درون این محیط قرار داده و کاملا آن را به خمیر دندان داخل کاسه آغشته کنید و سپس نقره را با آب گرم شستشو دهید.

خمیردندان قادر است که تیرگی ها را از بین ببرد اما شاید نتیجه آن آنقدر هم رضایت بخش نباشد و علتش این است که خمیر دندان به تمام قسمت ها نفوذ نداشته است و برای نفوذ کامل می توانید از یک مسواک آغشته به خمیر دندان استفاده کنید و آن را به تمامی قسمت ها بزنید.

روش چهارم :کوکاکولا برای تمیز کردن جواهرات نقره:

مقداری کوکاکولا را درون یک کاسه بریزید و اجازه دهید که نقره هم به مدت 10 دقیقه درون آن بماند و سپس آن را در بیاورید و با پارچه نخی خشک کنید، البته این روش برای بعضی نقره ها کاملا عالی کار نمی کند اما امتحان آن ضرر ندارد.

روش پنجم :شیشه شوی برای تمیز کردن جواهرات نقره:

مقداری شیشه شوی را به یک پارچه نخی اسپری کنید و روی نقره بکشید که با این کار نقره شما درخشنده تر می شود اما رنگ پریدگی ها و تیرگی ها تغییر نمی کند و بعد از این روش می توانید به راحتی از نقره تان استفاده کنید.

محافظت از انگشتر نقره

در ابتدا باید گفت که هیچ راهی برای جلوگیری از سیاه شدن انگشتر نقره وجود ندارد زیرا متأسفانه انگشتر نقره با اجزای زیادی که روزانه با آن ها سروکار دارید واکنش داده و سیاه و کدر می شود، حتی آب! چرا که آب حاوی کلر بوده و سبب می شود که انگشتر نقره سیاه و کدر شود.جالب است بدانید که در برخی موارد نادر عرق بدن برخی از افرادی که بعضی از مواد غذایی و یا داروهایی خاص مصرف می کنند ترکیب سریع تری با نقره داشته و همین امر موجب تیرگی بیشتر و سریعتر آن می شود. اما خوشبختانه روش هایی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید فرآیند تیره شدن انگشتر نقره را به تأخیر بیندازید.بهترین راه برای به تأخیر انداختن فرایند تیره شدن انگشتر نقره، این است که آن را در جایی قرار دهید که با هوا و نیز رطوبت تماس نداشته باشد. بنابراین بهتر است که انگشتر خود را در کیفی قرار دهید که به طور کامل بسته می شود. برای محافظت بهتر از انگشتر نقره می توانید داخل کیف خود، سیلیکا که رطوبت را جذب می نماید قرار دهید. راه دیگری که فرایند تیره شدن انگشتر نقره را به تأخیر می اندازد این است که آن را از خورشید و چوب دور نگه دارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان