ساعدنیوز
ساعدنیوز

5 روش مبتدی ویرایش عکس با فتوشاپ

  شنبه، 25 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
5 روش مبتدی ویرایش عکس با فتوشاپ
در این آموزش از سری آموزش های نرم افزار فتوشاپ روش های مبتدی ویرایش عکس با کمک فتوشاپ را آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

در این مقاله پنج روش سریع را در Adobe Photoshop به شما نشان می دهیم تا بتوانید بلافاصله کل تصویر را تنظیم، بهبود یا تغییر دهید.

  • روشنایی و کنتراست
  • curves
  • وینیت (ویگنت)
  • لایه های Blend Mode
  • Dehaze در فیلتر Camera Raw

عکس زیر را ببینید. از این روش ها برای کاهش کنتراست و عمق استفاده کردیم و ظاهری کاملاً متفاوت به آن بخشیدیم.

تصویر

۱- تغییر روشنایی و کنتراست

تصویر

یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین روش ها برای افزایش پویایی یا بهبود کلی تصویر، استفاده از Brightness/Contrast Adjustment Layer است. از این روش برای روشن یا تاریک کردن تصویر (brightness) و کاهش یا افزایش اختلاف بین روشنایی ها و تاریکی ها (contrast) استفاده کنید.

برای استفاده از Brightness / Contrast Adjustment Layer ، به سادگی روی نمادی که در پایین پالت لایه ها است کلیک کنید که می گوید: Create new fill or adjustment layer، سپس Brightness / Contrast را از لیست بازشو انتخاب کنید.

تصویر

می توانید تنظیمات مربوط به لایه تنظیمات را در پنجره Properties که به طور خودکار باز می شود تغییر دهید. به سادگی لغزنده ها را تنظیم کنید. خوبی استفاده از لایه های تنظیم به جای تغییر میزان روشنایی / کنتراست از طریق منوی Image> Adjustments ، این است که می توانید هنگام ذخیره به عنوان .psd یا نوع فایل دیگری که لایه ها را ذخیره می کند، تصویر اصلی را حفظ کنید. این ویژگی برای هر حالت لایه تنظیمات اعمال می شود.

همانطور که در اینجا می بینید، روشنایی را ۱۶- کاهش و کنتراست را به ۶۵ افزایش دادیم و یک تصویر بسیار فاخر تر ایجاد کردیم.

تصویر

نکته: وقتی لایه های تنظیمات را ایجاد می کنید، فتوشاپ به طور خودکار یک ماسک به لایه متصل می کند (جعبه سفید کنار آیکون موجود در لایه). می توانید ناحیه ای را که می خواهید تغییر دهید انتخاب کنید، لایه تنظیمات را اضافه کنید و سپس تغییراتی که در کنترل ها ایجاد می کنید فقط بر آن قسمت از پیش انتخاب شده تأثیر می گذارد. همچنین می توانید از قلم مو به رنگ سیاه برای پوشاندن ناحیه استفاده کنید و نواحی تحت تأثیر را با لایه تنظیمات تنظیم کنید.

۲- تنظیم curves برای نوستالژیک به نظر رسیدن

تصویر

تنظیم curve ها در یک تصویر می تواند لحن کلی را تغییر دهد یا مقادیر هر کانال رنگ را به صورت جداگانه تغییر دهد.

ما برای تغییر دادن کانال های RGB جداگانه، از curve ها در این تصویر استفاده می کنیم که به یک عکس شسته و قدیمی دست می یابد در حالی که کنتراست به طور همزمان افزایش پیدا می کند. با این کار لحن خنک تری به تصویر می رسد.

نکته: در طی مراحل تنظیمات، تصویر جالب به نظر نمی رسد. نتایج را قضاوت نکنید تا بعد از اتمام این مراحل. در صورت لزوم برای تنظیم می توانید به هر کانال برگردید.

همانند بالا از منوی تنظیمات Curves را انتخاب کرده و به پنجره Properties مراجعه کنید. منوی کشویی RGB در بالای پنجره Properties را پیدا کنید. روی آن کلیک و کانال قرمز را انتخاب کنید. لغزنده تیره را در پایین سمت چپ نمودار کمی به سمت راست حرکت دهید. این کار مقدار قرمز را در مناطق تاریک تصویر کاهش می دهد.

نکته دیگر: اگر با تصویر CMYK کار می کنید، مراحل مشابه انجام می شود فقط کانال های RGB (قرمز ، سبز ، آبی) را با کانال های CMYK جایگزین کنید (فیروزه ای ، سرخابی ، زرد ، k = سیاه.)

تصویر

اکنون یک S-curve در کانال های Green و Blue ایجاد کنید. سبز را از لیست کشویی کانال انتخاب کنید. در نمودار بر روی خط مورب سبز در سمت چپ وسط کلیک کنید و کمی آن را پایین بکشید. دوباره در سمت راست وسط کلیک کنید و کمی آن را بالا بکشید.

تصویر

دوباره منوی کشویی کانال را انتخاب کنید، سپس این کار را برای کانال آبی تکرار کنید. در نهایت با تصویری قدیمی تر روبرو خواهید شد که لحنی عاشقانه تر یا نوستالژیک تر را منتقل می کند.

۳- استفاده از وینیت (ویگنت) برای ایجاد فوکوس

تصویر

با ایجاد یک وینیت، می توانید مرزهای تصویر را از محیط آن مشخص کرده و تمرکز خود را بر روی موضوع افزایش دهید. همچنین برای تنظیم جلوه نوستالژیک می توانید از یک وینیت همزمان با تنظیمات curve در بالا استفاده کنید.

برای یک وینیت سریع و آسان ، Command + Shift + N را بزنید و Enter / Return را بزنید تا یک لایه جدید اضافه شود.

در منوی اصلی به Edit بروید و Fill را انتخاب کنید. در لیست کشویی Black را انتخاب کنید. اکنون با کلیک روی دکمه Add layer mask در پایین پنجره لایه ها، یک لایه ماسک اضافه کنید که باید با سفید پر شود. اگر اینگونه نیست، با کلیک بر روی آن، لایه ماسک را انتخاب کنید و با انتخاب White، مراحل Fill را از بالا اعمال کنید.

B را روی صفحه کلید خود بزنید یا ابزار Brush را از فهرست Tools انتخاب کنید. راست کلیک کنید تا پنجره گزینه های قلم مو ظاهر شود.

تصویر

نوار لغزنده Size را تنظیم کنید تا قلم مو بزرگ شود، تقریبا به اندازه تصویر یا کمی بزرگتر یا کوچکتر شود. Hardness را تا انتها ببرید چون لبه های نرم لازم برای رنگ آمیزی وینیت در ماسک را به ما می دهد.

با انتخاب لایه ماسک، رنگ سیاه را به عنوان پیش زمینه برای قلم مو در آورید. سپس به سادگی در وسط تصویر کلیک کنید تا تصویر اصلی آن مشخص شود. برای تنظیم پوشش ممکن است لازم باشد چند بار کلیک کنید. اگر آن را خراب کردید، دوباره با رنگ سیاه پرش کنید.

اکنون Opacity لایه را در پنجره Layers کاهش دهید. در تصویر زیر تنظیمات مربوط به لایه ماسکی که استفاده کردیم آورده شده است. استفاده از Multiply برای برخی از تصاویر بهتر از سایر تصاویر است – اجباری نیست.

تصویر

۴- اضافه کردن لایه های Blend Mode

تصویر

انباشته شدن لایه های رنگ های ثابت با استفاده از Blend Modes می تواند تصویری را که در معرض نور بی روح یا فاقد پویایی است، کاملاً تغییر دهد. در اینجا یک لایه اشباع اضافه می کنیم، سپس warmth و highlights را در چند مرحله افزایش می دهیم.

ابتدا اشباع را اضافه خواهیم کرد:

۱- برای یک لایه جدید Command + Shift + N را بزنید، سپس لایه را با رنگ سیاه پر کنید.

۲- Blend mode را روی Color Burn تنظیم کنید.

۳- درصد Fill را به ۱۵٪ کاهش دهید.

تصویر

این یک ترفند بسیار خوب برای تزریق پویایی به تصویر است، اما می توانیم با افزودن لایه هایی با رنگ های مختلف و استفاده از نوع دیگری از blend mode، فراتر برویم.

برای افزودن گرما به تصویر:

۱- یک لایه جدید اضافه کنید و آن را با نارنجی پر کنید.

۲- دوباره mode blend را روی Color Burn تنظیم کنید.

۳- Fill را روی ۱۵٪ تنظیم کنید.

در highlights مقداری رنگ اضافه کنید:

۱- یک لایه جدید اضافه کنید، آن را با رنگ آبی پر کنید.

۲- سپس blend mode را روی Color Dodge تنظیم کنید.

۳- Fill را روی ۱۰٪ تنظیم کنید.

تصویر

۵- Dehaze با فیلتر Camera Raw

تصویر

قصد داریم از یک عملکرد در Camera Raw Filter استفاده کنیم که معمولاً هنگام وارد کردن تصاویر RAW از یک دوربین به فتوشاپ برای پردازش استفاده می شود. در اینجا نگران این روند نخواهیم بود.

با این کار اشباع انتخابی به تصویر اضافه می شود. نوعی کیمیاگری اتفاق می افتد، جایی که این برنامه ابرهای با کنتراست کم را که در یک آسمان زمستانی کسل کننده ترکیب شدند پیدا می کند و آن ها را بیرون می کشد. آسمان آبی تر می شود، ابرها عمق دارند و. . .. برای تصاویر غیر ابری نیز از آن استفاده می کنیم.

برای دسترسی به آن، از صفحه کلید Command + Shift + A را بزنید یا از فهرست اصلی به Filter> Camera Raw Filter بروید. این یک پنجره جدید باز خواهد کرد. در پایین سمت راست یک کنترل لغزنده به نام Dehaze را مشاهده خواهید کرد. برای این تصویر آن را تا ۴۲+ می کشیم زیرا باعث افزایش کنتراست و اشباع می شود، در حالی که بیش از حد نیست.

تصویر

برای بهبود وضعیت یک عکس مبهم و تار، کمی با این کنترل کار کنید. همچنین می توانید جلوه های غیر طبیعی بسیار جذابی را نیز بدست آورید. فقط به نحوه استفاده از تصاویر بستگی دارد.

نکته: توجه داشته باشید که باید از این فیلتر در JPEG استفاده کنید. می توانید از آن در دیگر فرمت های فایل نیز استفاده کنید، اما اگر تصویر لایه لایه باشد فیلتر فقط لایه فعلی انتخاب شده را که تنظیم می کنید نشان می دهد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (278 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (68 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (43 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چهره دلنشین و معصومانه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در کودکی/ زیبایی ذاتی و خیره کننده سوپراستار ایرانی+عکس خلاقیت جذاب و تحسین برانگیز شهرداری شیراز در نصب المان زیبا و فاخر/ اصیل و ایرانی پسند+عکس گوشه‌ای از خانه شیک و امروزی پیمان معادی با دکوراسیون لوکس و منحصر به فرد/ ساده ولی زیبا و خاص+عکس دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه!
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس