6 هزار اکانت اینستاگرامی جراحی زیبایی و 10 هزار عمل زیبایی توسط دکتر قلابی!

  سه شنبه، 22 خرداد 1403 ID  کد خبر 392148
6 هزار اکانت اینستاگرامی جراحی زیبایی و 10 هزار عمل زیبایی توسط دکتر قلابی!
ساعدنیوز: درحالی روز به روز بر آمار جراحی‌های زیبایی اضافه می‌شود که بیشترین شکایات مردمی در زمینه خدمات زیبایی و ترمیمی است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، «با چاقو و اره و چکش، چهره و اندام انسان را هم تعمیر می‌کنند!» این جمله تیتر یکی از روزنامه‌های حدود هفتاد سال پیش است که هنوز مانند امروز خبری از انجام جراحی‌های بزرگ و پیشرفته در زمینه زیبایی در ایران نبود.

دلیل اصلی این جراحی‌ها ترمیم نقص‌های پیش‌آمده بر اثر حوادث یا نقص‌های مادرزادی بوده است اما اکنون متقاضیان برای زیبایی بیشتر زیر تیغ جراحی می‌روند. این درحالیست که 19 خرداد یک جراح پلاستیک قلابی که 13 سال غیرقانونی فعالیت داشته، دستگیر شده است. این جراح قلابی با مدرک فوق دیپلم در یک کلینیک معروف در منطقه جردن تهران فعالیت می‌کرد. در نهایت بعد از چند شکایت برای فرار از دستگیری، خود را به مردن زد و کفن بر تن کرد.این جراح قلابی مدعی شده که روزی 2 جراحی پلاستیک انجام داده که تقریبا معادل 10 هزار عمل زیبایی در 13 سال گذشته انجام داده است.

مرداد ماه سال گذشته نیز یک پزشک قلابی جراح پلاستیک دستگیر شد که برای جلب اعتماد بیماران از مهر دیگر پزشکان برای ارائه نسخه‌ها استفاده می‌کرد، که بیش از 50 شاکی داشته است.

طبق اعلام انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، از هر 100 نفر مراجعه کننده تنها 30 نفر آن‌ها به عمل نیاز دارند و 70 نفر دیگر واقعاً نیازی به عمل ندارند. این درحالیست که طبق آمارهای موجود، در حال حاضر 420 جراح فوق تخصص پلاستیک در کشور فعالیت دارند و سالانه 25 تا 30 فوق تخصص نیز به این تعداد اضافه می‌شود ولی بر اساس برخی از منابع 3600 نفر در شهر تهران و 8 هزار نفر در کل ایران مشغول جراحی پلاستیک هستند! صدها هزار ایرانی صفحات مجازی بلاگرهای زیبایی را دنبال می‌کنند و حدود 6 هزار حساب در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ خدمات جراحی پلاستیک مشغولند.

جامعه‌شناسان معتقدند که یکی از ارزش‌هایی که امروز در یک جامعه بصری و به‌طور خاص در زنان تاکید زیادی بر آن می‌شود، زیبایی چهره و اندام است؛ یعنی افراد زمانی که بهره‌مند از این زیبایی هستند، تشویق می‌شوند و از به‌ دست‌آوردن زیبایی و احساس جوانی و نشان‌دادنش به دیگران و طبیعتا بازخوردهایی که از دیگران می‌گیرند، لذت می‌برند و حس خوب به آن‌ها دست می‌دهد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک زیبایی محمدرضا قاضی سعیدی، می‌گوید که «تب زیبایی در جامعه بالاست. در این خصوص فضای مجازی بویژه اینستاگرام آتش این تب را شعله ورتر می‌کند به همین دلیل تقاضا برای عمل زیبایی، تزریق چربی، ژل و بوتاکس و… بسیار بالاست.» اما رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران بابک نیکومرام می‌گوید که تبلیغات در فضای مجازی برای عمل زیبایی تنها به کشور ما محدود نمی‌شود، ما شاهد «افزایش تقاضای جهانی برای اعمال جراحی زیبایی هستیم، اما بعضی کشورها آن را مدیریت کرده و قوانین به روز و کارآمد با کمک انجمن‌های مرتبط برای مدیریت اعمال جراحی زیبایی و حفظ سلامت مردم تدوین نموده‌اند که در کشور ما متأسفانه این قوانین وجود ندارد و برای آن برنامه ریزی نشده است.»

انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران اعلام کرده است که جراحان فوق تخصص پلاستیک و زیبایی، تنها کسانی هستند که به صورت قانونی می‌توانند انواع جراحی را انجام دهند، چرا که در طول دوره سه‌ساله این آموزش‌ها را دیده‌اند و هر کسی نمی‌تواند بدون داشتن مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک این اعمال جراحی را انجام دهد. شهرام وزیری، روان‌شناس، نیز معتقد است که اگر فردی بخواهد یک نقصی را به واسطه انجام عمل‌های زیبایی برطرف کند، مشکلی وجود ندارد اما اقدامات غیر‌متعارف در این حوزه به سبب وجود یک تمنای روانی در فرد است. با این حال نشخوار فکری از علل تأثیرگذار بر هیجانات و احساسات بوده و زمینه‌ساز افزایش انجام اعمال زیبایی می‌شود. «افراد با تقویت مهارت‌های رفتاری باید از بروز نشخوار ذهنی جلوگیری کنند و به نوعی، به خودباوری و پذیرش برسند تا افکار منفی درخصوص ظاهرشان، آنان را به سمت انجام جراحی‌های زیبایی افراطی سوق ندهد.»


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (228 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (166 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (120 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (38 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (33 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (18 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
اولین برنامه جوکر با حضور خانم‌ها ؛ اسامی شرکت‌کنندگان +عکس/حتما از خنده تلف میشیم با اینا...
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 8 تیر ماه 1403
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم