7 اشتباه آرایشی که چشم هارا کوچک نشان می دهد

  شنبه، 14 اردیبهشت 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
7 اشتباه آرایشی که چشم هارا کوچک نشان می دهد
شما معمولاً سعی می کنید با آرایش کردن چشمان خود را درشت تر و درخشان تر جلوه دهید اما با راحتی و با چند اشتباه آرایشی کوچک چشمتان را خسته و کوچک تر نشان می دهید. با زدن یک خط چشم و سایه تصور می کنید چشمانتان را به طرز زیبایی آرایش کرده اید اما در عین ناباوری مشاهده می کنید که چشم تان به طرز عجیبی کوچک تر شده و از زیبایی اش کاسته شده است.

شما معمولاً سعی می کنید با آرایش کردن چشمان خود را درشت تر و درخشان تر جلوه دهید اما با راحتی و با چند اشتباه آرایشی کوچک چشمتان را خسته و کوچک تر نشان می دهید. با زدن یک خط چشم و سایه تصور می کنید چشمانتان را به طرز زیبایی آرایش کرده اید اما در عین ناباوری مشاهده می کنید که چشم تان به طرز عجیبی کوچک تر شده و از زیبایی اش کاسته شده است. این هفت اشتباه آرایشی، چشم اندازی در برابر شما قرار می دهد تا از این پس آرایشی بهتر و زیباتر داشته باشید.

خط کشیدن روی پلک با خط چشم مشکی

آیا خط چشم می تواند چشم ها را کوچکتر نشان دهد؟ هم بله و هم خیر. اگر لبه چشم تان را سیاه کنید این اتفاق می افتد. رنگ مشکی چشمان شما را کشیده و تیز نشان می دهد همچنین چشم ها را کمی تا به تا می کند به خصوص اگر قسمتی از چشم تان کوچک تر باشد. در عوض چشمانتان را با یک مداد سفید رنگ خالص باز تر نشان دهید. رنگ های روشن چشم ها را باز تر و بزرگتر نشان می دهند اما اگر دوست دارید حتما از رنگ مشکی استفاده کنید، داخل چشم تان را سیاه نکنید. یک خط روشن درست بالای مژه ها بکشید و یک خط سفید داخل چشم که زیبایی چشمتان را دو چندان می کند.

پر کردن بیش از حد مژه ها یک اشتباه آرایشی که چشم ها را کوچک نشان می دهد

هنگامی که شما با مژه مصنوعی و یا مژه های کاشته شده و اکستنشن شده بیرون می روید پلک هایتان به شدت ظاهر سنگینی پیدا می کنند. در حالیکه مژه های مصنوعی اگر اغراق نشود ظاهر ساده و معصومانه ای به شما ببخشد. هر چیزی وقتی بزرگنمایی نشود می تواند طبیعی و زیباتر باشد. حتی اگر دوست دارید از مژه مصنوعی استفاده کنید می توانید به دلخواه از مژه مصنوعی تکی استفاده کنید تا نگاهی خیره کننده داشته باشید.

سرسری ریمل زدن به مژه ها

متاسفانه اکثر ما دوست نداریم با مژه های طبیعی و بدون ریمل از خانه بیرون برویم. پس یادمان باشد که وقتی قصد ریمل زدن داریم دست کم طرز صحیح استفاده از آن را نیز یاد بگیریم. اگر مژه های شما در گوشه داخلی و خارجی چشم تان کمی کوتاه یا کم پشت است باید به خوبی با ریمل این گوشه ها را پوشش دهید. این یک اشتباه آرایشی است که کل مژه ها را به درستی ریمل نزنید. اگر ما می توانستیم یکی از لوازم آرایشی را که بسیار در زیبایی موثرند انتخاب کنیم (به غیر از رژ لب) قطعاً ریمل را انتخاب می کردیم. کمی از این ماده جادویی می تواند فوراً چشمان شما را بسیار بسیار درشت تر کند.

فر نکردن مژه ها

ممکن است شما هرگز فراموش نکنید به مژه های تان ریمل بزنید اما آیا پیش از ریمل زدن مژه ها را فر می کنید؟ اگر نه، شما مرتکب اشتباه آرایشی بزرگی شده اید و در حق چشمانتان جفا کرده اید. قبل از ریمل زدن حتما مژه هایتان را با یک فرمژه خوب فر کنید و حالت دهید. این کار چشمان شما را بازتر نشان می دهد. کافیست این کار را انجام داده و چشمان تان را قبل و بعد از فر کردن مقایسه کنید. در این صورت به خوبی متوجه تفاوت شان خواهید شد.

آرایش تیره نامناسب برای مدل چشمان شما

یک آرایش تیره عالی برای چشم نیاز به مهارت، تمرین، تکرار و شکیبایی بی اندازه دارد. شما باید مدل چشمانتان را به خوبی بشناسید و آرایش مناسب را با توجه به شکل آن یاد بگیرید. سایه چشم تیره در سراسر چشم به خصوص برای چشمان گود و پلک های افتاده می تواند گودی پلک بالا را تشدید کرده و چشم را فرو رفته و سنگین نشان دهد. آرایش چشم تیره اگر درست باشد می تواند چشمان شما را درشت تر و نگاه تان را گیراتر جلوه دهد.

خط چشم نامناسب با فرم چشمان شما

نحوه کشیدن خط چشم دقیقاً مثل سایه تیره که به آن اشاره شد حساس است و باید برای فرم چشم مناسب باشد. ضخامت بیش از حد خط چشم می تواند چشمان شما را کوچکتر نشان دهد. اگر هم بیش از حد بلند باشد چشم تان را کوچک نشان می دهد. همچنین اگر خط چشم تمام دور چشم تان را در بر بگیرد، باز هم چشمتان کوچک می شود. پس سعی کنید از این اشتباه آرایشی به شدت دوری کنید.  در صورتی که شما می خواهید با خط چشم کشیدن چشم تان را بازتر و درشت تر جلوه دهید.

کانسیلر نزدن وقتی دور چشم تان سیاه است

آیا شما دوست ندارید بی خوابی و خستگی را از چشمان زیبایتان دور کنید و سیاهی دور چشم تان را بپوشانید؟ استفاده نکردن از کانسیلر یک استباه آرایشی بزرگ محسوب می شود زیرا سیاهی زیر چشم از اندازه چشم تان می کاهد. خوشبختانه این معضل راه حل ساده ای دارد و کافیست با یک کانسیلر مناسب این سیاهی را بپوشانید تا نگاهی روشن و زیبا به شما بدهد. خواهید دید که صورت تان جوان تر شده و چشمان تان بازتر می شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (229 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (162 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (138 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (95 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW