7 قلم از مهم ترین لوازم آرایش صورت

  دوشنبه، 27 فروردین 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
7 قلم از مهم ترین لوازم آرایش صورت
7 قلم از مهم‌ترین لوازم‌آرایشی، همان اقلامی هستند که هر بانویی برای زیباترشدن و پوشاندن عیوب چهره خود، باید آن‌ها را در کیف داشته باشد. شناخت آن‌ها برای کسانی که به‌دنبال چهره بهتری هستند، ضروری خواهد بود.

حتما شما هم عبارت 7 قلم آرایش را زیاد شنیده‌اید. می‌دانید ریشه تاریخی این موضوع به کجا باز می‌گردد؟ امروز این اصطلاح جنبه طنز دارد و مفهومی از آرایش زیاد و غلیظ را منتقل می‌کند اما در گذشته، به 7 جزء از اقلامی گفته می‌شد که زنان برای زیبایی صورت خود به‌کار می‌بردند. البته همه آن‌ها با هم، فقط در مراسم‌های خاص و باشکوه استفاده می‌شد؛ نه در کوچه و خیابان‌ها.

این 7 قلم لوازم‌آرایشی که در گذشته شامل سرخاب، سفیدآب، سرمه، وسمه، زرک، خال و حنا بود، درحال‌حاضر دچار تغییرات زیادی شدند و به‌شکل‌های مختلف و امروزی‌تر در کیف بانوان دیده می‌شوند. دوست دارید بدانید آن‌ها شامل چه لوازمی هستند؟ همراه ما در این مطلب باشید.

جایگاه آرایش از ایران باستان تا ایران امروز

 آرایش از ایران باستان تا ایران امروز

از گذشته‌های خیلی دور که قطعا هیچ‌کدام از شما آن را به خاطر نمی‌آورید، بانوان برای زیباترشدن و پوشاندن خطاهای چهره خود آرایش می‌کردند. در آن زمان، افراد به موها و چشم‌ها توجه بیشتری داشتند. به همین دلیل است که گیسوان زیبا همیشه در اشعار ایرانی مورد توجه بود.

ایرانیان از دیرباز به آرایش صورت و آراستگی ظاهر اهمیت می‌دادند. البته جایگاه مهم زیباسازی چهره بعداز ورود اعراب به ایران و باتوجه به اینکه آن‌ها در آرایش فرهنگ غنی‌تری داشتند، بیشتر هم شد چراکه سرمه در رده مهم‌ترین ابزار آرایشی ایرانی قرار گرفت.

درحال‌حاضر، ایران هفتمین کشور پرمصرف لوازم و مواد آرایشی در دنیاست. این آمار نشان می‌دهد که آراستن چهره همچنان در بین بانوان رایج است و محبوبیت دارد. بانوان ایرانی معتقدند که با آرایش می‌توانند زیبایی خود را به‌شکلی متفاوت‌تر نمایش دهند و از خود در ذهن دیگران، یک شخصیت به‌یادماندنی بسازند.

7 قلم از مهم ترین لوازم آرایشی که باید در کیف خود داشته باشید

اینکه کیف لوازم‌آرایش‌تان را باز کنید و هرآنچه را که برای آرایش به آن‌ها نیاز دارید، در دسترس‌تان باشد، لذت فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد. برای یک تغییر ساده و روزانه، نیازی نیست که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در کیف خود حمل کنید. ما در این بخش، مهم‌ترین اقلامی را که همواره باید داشته باشید، نام برده‌ایم. همین‌ها هم کارتان را به‌شکلی حرفه‌ای راه می‌اندازند.

7 قلم از مهم ترین لوازم آرایشی

پرایمر را برای ناهمواری های صورت خود به همراه داشته باشید

وجود منافذ باز، چروک‌های ریز اطراف چشم و به‌طور کلی، برخی ناهمواری‌ها باعث می‌شوند که رضایت کافی از آرایش خود نداشته باشید چون همچنان نواقص صورت‌تان در نگاه خودتان و دیگران برجسته است.

پرایمر مانند یک عصای جادویی عمل می‌کند. این محصول، اغلب با موم و پلیمرهای مبتنی‌بر سیلیکون ساخته می‌شود. فرمولاسیون خاص آن، مرز بین مراقبت پوستی و لایه‌های آرایش را جدا می‌کند تا کیفیت آرایش و تاثیر روتین مراقبتی را افزایش دهد.

با کرم پودر، پوست تان را یکنواخت کنید

یکی از ضروری‌تری اقلام و تاثیرگذارترین ترفندهای آرایشی، کرم‌پودر است. این محصول، قدرت بالایی در تغییر رنگ چهره دارد، به پوست، شادابی و طراوت می‌بخشد، چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز را محو می‌کند و پوست را برای استفاده از سایر محصولات آرایشی، آماده خواهد کرد.

کرم‌پودرها در درجه‌بندی‌های متنوعی ازلحاظ رنگ و بافت وجود دارند. انتخاب آن‌ها به سلیقه و البته تا حد زیادی به رنگ و جنس پوست شما بستگی دارد. برخی کرم‌پودرها، قابلیت آب‌رسانی، ضدپیری و ضدآفتاب هم دارند. در واقع شما با خرید یک کرم پودر خوب، چند نشانه را هدف خواهید گرفت.

برای داشتن یک چهره شاداب، کانسیلر و کانتور را فراموش نکنید

برخی بانوان برای پوشاندن تیرگی‌های اطراف چشم یا لکه‌های صورت، لایه‌های زیادی از کرم‌پودر را روی پوست‌شان تلنبار می‌کنند. این کار، نه‌تنها فایده‌ای نخواهد داشت بلکه باعث می‌شود آرایش شما غلظت بالایی به خود بگیرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای رفع خستگی و تیرگی اطراف چشم، از کانسیلر استفاده کنید تا ظاهر شاداب‌تری برای خود بسازید. همچنین اگر خواستار تغییر ظاهری فرم صورت‌تان هستید، کانتور را هرگز از یاد نبرید. با استفاده از کانتور می‌توانید برخی زوایای صورت را آن‌طور که دل‌خواه شماست، تغییر دهید.

چشمانی درشت و گیرا با خط چشم و مداد

وقتی حسابی به پوست‌تان برسید اما چشم‌ها را به حال خود رها کنید، در واقع چهره شما هیچ رنگ‌ولعابی نخواهد داشت. خط و چشم مدادها، جزء لوازم‌آرایشی ضروری هستند که هر خانمی برای استفاده‌های روزمره به‌سمت آن‌ها می‌رود.

اگر زمان طولانی را بیرون از خانه سپری می‌کنید، از خط چشم‌های ضدآب استفاده کنید تا آرایش‌تان به‌دلیل چربی پوست، تعریق یا عوامل محیطی، پخش نشود. اگر در کشیدن خط چشم مهارت کافی ندارید، می‌توانید از مداد برای درشت‌تر نشان‌دادن چشم‌ها استفاده کنید.

برای تکمیل آرایش چشم ها، حتما یک ریمل داشته باشید

یکی از ارکان اصلی آرایش حرفه‌ای مخصوص روزانه، ریمل است. اگر می‌خواهید با مژه‌هایی فرخورده، پرپشت و جذاب، گیرایی چشم‌هایتان را چندبرابر کنید، همین حالا ریمل‌تان را بردارید و در کیف لوازم‌آرایشی قرار دهید. در نظر داشته باشید که نوع ضدآب این محصول، جذابیت چشم‌های شما را برای مدت‌زمان طولانی‌تری حفظ می‌کند.

رژلب‌ ها طراوت بخش آرایش شما هستند

ضروری‌ترین لوازم‌آرایشی شامل کدام اقلام هستند؟ بعداز پرسیدن این سوال، اولین پاسخی که از بسیاری از خانم‌ها دریافت کردیم، رژلب بود. زمانی که می‌خواهید خانه را ترک کنید، اولین وسیله‌ای که با خود برمی‌دارید، رژلب است. نمی‌توان نقش مهم این عنصر را در زیبایی چهره انکار کرد.

هنگام خرید رژلب، توجه کنید که اگر لب‌های شما حالت خشکی و پوسته‌پوسته‌شدن دارند، از رژهای 24 ساعته استفاده نکنید چون به وخامت اوضاع لب‌های شما دامن می‌زنند. همچنین اگر به این وسیله برای استفاده‌های روزمره نیاز دارید، بهتر است آن را با فرمولاسیون‌های طبیعی و بدون سرب تهیه کنید.

فرم و رنگ ابروهایتان را با حالت دهنده ها و رنگ دهنده ها تغییر دهید

اگر ابروهای کم‌پشت یا بوری دارید، حتما از لوازم‌آرایش ویژه ابرو استفاده کنید. در غیر این صورت، چهره شما با وجود همه تلاش‌هایی که برای زیباترشدن آن کرده‌اید، همچنان بی‌روح خواهد ماند.

حتما شنیده‌اید که می‌گویند، «ابرو سلطان چهره است.» اگر ابروهای شما کادردار و پررنگ‌تر باشند، آرایش چشم‌ها هم به‌شکل برجسته‌تری خود را نشان می‌دهند. اگر دوست دارید تارهای ابرو به‌شکل مرتبی کنار هم قرار بگیرند، حتما از ژل‌های حالت‌دهنده استفاده کنید.

جمع‌بندی

شناخت لوازم‌آرایشی ضروری، به‌منزله داشتن یک آرایش جذاب و بی‌نقص است. در این مقاله سعی کردیم به بانوان خوش‌سلیقه و جذاب کمک کنیم تا به شناخت اصلی‌ترین عناصری که در آراستگی چهره آن‌ها نقش دارند، برسند.

ادامه ماجرا را به دیجی‌کالا واگذار می‌کنیم. بیایید بیخیال گشت‌وگذار در شلوغی بازار شوید. دیجی‌کالا، به همه نیازهای شما از داشتن لوازم‌آرایشی پاسخ می‌دهد. زین‌پس، احتیاجات خود را با اطمینان از کیفیت، اصالت و قیمت معقولانه محصولات دیجی‌کالا بخرید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (322 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (248 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (161 نظر) سیدجواد هاشمی: آقای پزشکیان باسوادترین رئیس‌جمهور ایران بوده اما آیا باید ایشون رئیس‌جمهور بشه؟؛ چرا منو فقط به چشم شهید سینمای ایران می‌بینید+ویدیو (160 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: آیا شرکت در عروسی که در آن رقصیدن وجود دارد، اشکال شرعی دارد؟ (145 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (144 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (142 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (133 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (115 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (113 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (104 نظر) خلاقیت خنده دار پدران ایرانی برای ثبت نام دخترشان در ثبت احوال حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (96 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (90 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی فاطمه دانش پژوه برای تولد سید احمد خمینی با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (83 نظر) رضا گلزار: هنوزم کسی باور نمیکنه من ازدواج کرده باشم/ دستپخت آیسان محشره برای همین فست فود خیلی کم میخورم+فیلم (81 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز