7 شیوه تشخیص تیرآهن تقلبی و اصل به روش مختلف

  دوشنبه، 20 فروردین 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
7 شیوه تشخیص تیرآهن تقلبی و اصل به روش مختلف
بررسی و تشخیص تیرآهن تقلبی و اصلی با استفاده از روش‌های نوین؛ اطمینان از کیفیت و امنیت سازه‌ها.

در زمان خرید تیرآهن، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید حتما توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشید، تشخیص محصول اصلی و تقلبی است. به‌ صورت کلی می‌توانیم ادعا کنیم لیست قیمت تیرآهن، تا حد زیادی با میزان کیفیت و استحکام محصول، ارتباط دارد. از این رو توصیه می‌کنیم به سراغ خرید محصولی بروید که بتوانید در ازای پرداخت هزینه مناسب، به کیفیت سطح بالایی هم دسترسی داشته باشید. بر این اساس آشنایی با روش‌های تشخیص محصول اصلی، از اهمیت بسیار بالایی برای فعالان در این بازار برخوردار است. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتر و کامل‌تری را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی انواع تیرآهن

کاربرد گسترده تیرآهن در صنایع مختلف به‌ویژه پروژه‌های ساخت‌وساز، باعث شده تا امروزه شاهد مدل‌های متنوع و مختلفی از تیرآهن باشیم. از جمله انواع کاربردی تیرآهن، می‌توانیم محصولات زیر را معرفی کنیم که هرکدام از آن‌ها استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند.

- تیرآهن IPE

- تیرآهن INP

- تیرآهن هاش

- تیرآهن لانه زنبوری

اهمیت استفاده از تیرآهن اصلی

همان‌طور که می‌دانید از تیرآهن معمولا در روند ساخت بناها و سازه‌های مختلفی استفاده می‌شود. از این رو استحکام این مقاطع فولادی و مقاومت آن‌ها در برابر انواع تنش‌های فیزیکی، فشاری و ضربه‌های مختلف، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به هیچ عنوان نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت. افزایش میزان تقاضا و رونق بازار فروش، باعث شده تا شاهد محصولات تقلبی و فیک از انواع مدل‌های مختلف تیرآهن در بازار باشیم. از آنجایی که تحمل وزن و فشار بنا و سازه ساخته شده تا حد زیادی بر عهده تیرآهن‌های به کار برده شده در آن است، حتما توصیه می‌شود از محصولات اصلی و باکیفیت استفاده شود.

عواقب استفاده از تیرآهن‌های تقلبی

استحکام بنا و مقاومت آن در برابر بلایای مختلف مانند زلزله و همچنین اعمال نیروها و فشارهای زیاد، از نکات مهمی هستند که در زمان ساخت انواع سازه‌ها باید در نظر داشت. از این رو همواره توصیه می‌شود که از مصالح و متریال درجه‌یک و مرغوب در ساخت این سازه‌ها استفاده شود. در صورتی که به هر دلیلی از تیرآهن تقلبی و نامرغوبی در یک سازه استفاده شود، احتمال ریزش و خطرات مشابه تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. از این رو توصیه می‌کنیم حتما استفاده از مصالح و آهن‌آلات اصلی و درجه‌یک را در فهرست اقدامات خود قرار دهید.

روش‌های تشخیص تیرآهن تقلبی و اصلی

همان‌طور که اشاره کردیم در شرایط بازار کنونی، مدل‌های مختلف و تقلبی بسیاری از مقاطع فولادی به ویژه انواع تیرآهن وجود دارند. برای اینکه بتوانید تا حد ممکن از این محصولات بی‌کیفیت و غیر اصل دوری کنید، لازم است تا اطلاعات و آگاهی خود را درباره روش‌های تشخیص تیرآهن اصلی از تقلبی ارتقا دهید. در این بخش به هفت روش کاربردی و مؤثر در این راستا می‌پردازیم که در زمان خرید تیرآهن می‌توانند تا حد زیادی کمک‌کننده واقع شوند.

1- بررسی مشخصات ظاهری

اولین فاکتوری که در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد تا شما تیرآهن اصلی را شناسایی کنید، مشخصات ظاهری محصول است. شکل هندسی تیرآهن در این راستا اهمیت بسیار بالایی داشته و توصیه می‌کنیم حتما به آن توجه کنید. هرکدام از مدل‌های تیرآهن از یکی شکل هندسی خاص پیروی می‌کنند و باید دقیقا مشخصه‌های ثابتی داشته باشند. همچنین سایز تیرآهن نیز فاکتور دیگری بوده که نشان‌دهنده دسته دیگری از مشخصات فیزیکی این محصولات است.

2- علائم درج شده بر روی تیرآهن

نکته دیگری که در این مورد کمک‌کننده بوده و شما از طریق آن می‌توانید به شناسایی تیرآهن بپردازید، علائم هک شده بر روی بدنه تیرآهن است. تمامی تولیدکننده‌های معتبر که محصولات باکیفیتی را به بازار ارائه می‌کنند، برای مشخص کردن محصول کمپانی خود، علامت اختصاری مشخصی را بر روی بدنه آن حک می‌کنند که مشخص‌کننده نام تجاری محصول ساخته شده است. با توجه به این علامت‌ها شما به‌ سادگی می‌توانید محصول اصلی را از تقلبی شناسایی کرده و از خرید محصول تقلبی و فیک، جدا خودداری کنید.

این علائم در واقع از چند حرف اصلی برند تولیدکننده تشکیل شده‌اند، بر این اساس برای بهره بردن از این روش، توصیه می‌کنیم اطلاعات خود را درباره علامت‌های تجاری تولیدکنندگان داخلی ارتقا دهید.

3- پلاک تیرآهن

پلاک شناسایی تیرآهن هم روش دیگری بوده که تا حد زیادی در این موردکمک‌کننده است. قبل از اینکه تیرآهن‌های خریداری‌شده ارسال شوند، بر روی هر بندیل یک پلاک قرار می‌گیرد که به نوعی یک روش شناسایی برای محصولات اصل از تقلبی است. پلاک تیرآهن اطلاعات مختلفی از جمله نام محصول، نام تولیدکننده، پارامترهای به‌کاربرده شده در ساخت، وزن، استاندارد و ... را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

4- رنگ تیرآهن

یکی دیگر از پارامترهایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شناسایی محصول اصل از نمونه‌های تقلبی بپردازید، رنگ تیرآهن است. رنگ محصول در اغلب مواقع می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت بالای محصول باشد. درصورتی‌که گزینه مورد نظر دچار زنگ‌زدگی شده و یا رنگ یکنواخت و باکیفیتی ندارد، نمی‌تواند محصول مرغوبی برای خرید باشد. به طور کلی در بهترین حالت رنگ تیرآهن باید به‌ صورت یکدست و به دور از علامت‌های کدر باشد.

 رنگ تیرآهن یکی از راه های تشخیص تیرآهن های اصلی و تقلبی است

5- قدرت جوش‌پذیری

میزان جوش‌پذیری تیرآهن را نیز می‌توانیم به‌ عنوان یکی از فاکتورهای مهم و مؤثر در این راستا بدانیم. ترکیبات به‌کاربرده شده در ساخت محصول و همچنین ضخامت و ترکیبات شیمیایی آن، می‌توانند تا حد زیادی بر روی جوشکاری تیرآهن اثرگذار باشند. در صورتی که محصول مورد نظر تقلبی بوده و کیفیت بالایی نداشته باشد، نمی‌تواند جوش‌پذیری مقبولی را نشان دهد.

6- استانداردهای تیرآهن

در روند تولید تیرآهن لازم است تا حتما استانداردها و اصول خاصی مورد استفاده قرار بگیرند. از این رو توصیه می‌کنیم با کسب اطلاعات بیشتر و کامل‌تر درباره این موضوع و استانداردهای پذیرفته شده در این راستا، به تشخیص تیرآهن اصلی از تقلبی بپردازید.

7- وزن تیرآهن

وزن محصول هم یکی از پارامترهای کمک‌کننده در تشخیص محصول اصلی بسیار مؤثر است. تیرآهن‌های خریداری‌شده باید مطابق با جدول استاندارد وزنی باشند تا شما بتوانید از اورجینال و اصل بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

معرفی برندهای معتبر تولیدکننده تیرآهن

امروزه برندهای مختلف و متنوعی در صنعت فولاد، اقدام به تولید انواع تیرآهن کرده‌اند. در این مورد لازم است تا درباره انواع برندهای معتبر تیرآهن، اطلاعات جامعی به دست آورده و سپس اقدام به خرید کنید. از جمله معروف‌ترین برندها در این راستا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

- ذوب آهن اصفهان

- ظفر بناب

- فایکو

- آریان فولاد

- شاهین بناب

- جهان فولاد غرب

نکات مهم در خرید تیرآهن

برای اینکه بتوانید به یک محصول باکیفیت و اصل دسترسی داشته باشید، توصیه می‌کنیم با در نظر گرفتن نکات اصلی و مهم اقدام به خرید تیرآهن کنید. از جمله نکات مؤثر در این راستا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

- برند تولیدکننده تیرآهن

- قیمت نهایی محصول

- وزن محصول

- نوع تیرآهن

سخن پایانی

تیرآهن یکی از انواع مقاطع فولادی است که در صنایع مختلف از جمله ساخت بناها و سازه‌های گوناگون، کاربردهای بسیار زیادی دارد. رونق بازار تیرآهن، باعث شده تا محصولات تقلبی مختلفی به بازار ارائه شوند. از این رو شما باید با روش‌های تشخیص محصول اصلی از تقلبی آشنایی کاملی داشته باشید تا بتوانید هوشمندانه خرید کنید. در بخش‌های قبلی با اهمیت استفاده از تیرآهن اصلی و همچنین راهکارهای شناسایی این محصولات آشنا شدیم. معتبرترین کارخانه‌های تولید تیرآهن را نیز معرفی کردیم که شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را از آن‌ها خریداری کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (196 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان