دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

8 اشتباه رایج در چیدمان منزل که باید از همین حالا اصلاح کنید 

پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403
در چیدن دکوراسیون داخلی یک سری اشتباهات کوچکی وجود دارد که باعث می شود دکوراسیون خانه شما زشت و نازیبا شود. به همین بهانه در این مقاله از ساعد نیوز قصد داریم 8 اشتباه رایج دکوراسیونی و نحوه حل این اشکالات را به شما بگوییم.

بدون شک خانه مکانی برای آرامش و به اصطلاح ریلکس کردن شماست، پس باید برای محل استراحت خود بهترین دکوراسیون و چیدمان را در نظر بگیرید. در وهله اول ببینید حال دلتان با چیدمان منزل چگونه است؟!
به دلتان می‌نشیند یا خیر! صرفا از بزرگان و خانواده خود تقلید نکنید هرکس سلیقه‌ای در دکوراسیون خانه دارد، پس دلیل نمی‌شود شما هم از سلیقه آنها پیروی کنید. ما با در نظر گرفتن سلیقه شما و ذکر 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل، در این زمینه کمکتان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اشتباه رایج در چیدمان منزل


خب ما در کنار شما هستیم تا به شما هشدار دهیم که برای چیدمان منزل، چه کارهایی اشتباه است. خیلی از افراد بدون توجه به این نکات خانه خود را دکور می‌کنند، در این مواقع اغلب وقتی به خانه‌ آنها می‌رویم انرژی منفی در فضای خانه حاکم است. صرف نظر از اینکه این جو نا مطلوب می تواند دلایل زیادی مثل نحوه برخورد، مهمان نوازی و ... داشته باشد، اما می توان گفت چیدمان نادرست منزل نیز در آن بی تاثیر نیست. حالا ما با پرداختن به چند اشتباهات رایج در چیدمان شما را از داشتن چنین احساس نا مطلوبی نجات خواهیم داد.

انتخاب فرش کوچک برای دکوراسیون داخلی


انتخاب یک قالیچه کوچک باعث می شود که اتاق شما کوچک تر از چیزی که هست به نظر برسد.

برای رفع اشکال باید فرشی که انتخاب می کنید باید طوری باشد که وقتی مبلمان تان را روی فرش قرار می دهید، از مبلمان شما کمی بزرگتر باشد. برای میز ناهارخوری باید فرش از لبه های اتاق ناهارخوری حدود 900 سانت فاصله داشته باشد.

استفاده از پرده های ضخیم و کتان در دکوراسیون داخلی


این پرده های ضخیم که از جنس کتان هستند نمی گذارند نور کافی وارد اتاق غذاخوری تان شود.

برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم از دو طرف پنجره تان این پرده های کتان بلند را آویزان کنید. کنار بودن این پرده ها باعث می شود نور وارد این خانه شود.

آویزان کردن تابلو در بالاترین نقطه


اشکالی که در آویزان کردن این تابلوهای هنری وجود دارد این است که برای دیدن تابلوهای بالایی باید سرتان را بالا بگیرید و این در اصول دکوراسیون یک اشکال بزرگ است.

برای رفع این مشکل باید تابلوهای هنری تان را که در قسمت بالا قرار دارد با حلقه های دیواری آویزان کنید تا در ارتفاع پایین تری قرار بگیرد.

استفاده از مبلمان های بزرگ و پشت بلند در فضاهای کوچک


وقتی برای فضاهای کوچک از مبلمان هایی بزرگ که دسته و پشت بلندی دارند استفاده می کنید، این اشتباه می تواند فضای اتاق شما را کوچک تر از چیزی که هست نشان دهد.

برای رفع این مشکل می توانید از مبل های تکی و یا صندلی های تکی استفاده کنید تا فضای بیشتری هم داشته باشید.

استفاده از رنگ سفید برای دکوراسیون داخلی اتاق های پرنور


بیشتر افراد فکر می کنند که رنگ سفید یکی از بهترین رنگ ها برای دکوراسیون داخلی هر اتاقی است. اما باید بدانید که این رنگ برای اتاق های پرنور اصلا مناسب نیست.

برای رفع اشکال اگر شما تمایل به استفاده از رنگ سفید دارید پیشنهاد می کنیم برای داشتن تعادل این رنگ سفید را با رنگ آبی مخلوط کنید

استفاده از آباژورهایی با چراغ های بزرگ و پر نور


اگر شما از آباژور بزرگ استفاده کنید، این نور زیاد باعث می شود فضای شما کمی سرد و خشن شود.

برای رفع این مشکل از لامپ های کوچک 40 واتی استفاده کنید. برای فضاهایی مانند اتاق خواب و حمام از لامپ هایی با وات های کمتر استفاده کنید. برای اتاق ناهارخوری هم بهتر است از لامپ های دیواری کوچک استفاده کنید.

استفاده از یک کوسن بزرگ روی کاناپه


استفاده از کوسن های بزرگ یکی از اشتباهات در چیدن مبلمان است. این کوسن ها باعث می شود زیبایی مبلمان شما دیده نشده و مبلمان تان بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسد.

برای حل این مشکل پیشنهاد می کنیم از دو کوسن کوچک برای دو طرف مبلمان تان استفاده کنید.

استفاده از پرده های پلیسه ای پانچ دار برای اتاق خواب


این پرده های پلیسه ای بیشتر برای فضاهایی مانند حمام استفاده می شوند و برای اتاق خواب یا پذیرایی مناسب نیستند.

برای حل این مشکل می توانید از چوب پرده چوبی استفاده کرده و آن را نزدیک به سقف بچسبانید. با این کار سقف اتاق خواب شما هم بلندتر به نظر می رسد.

کلام آخر


موارد ذکر شده از 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل بود که به دلیل مطلع نبودن نحوه صحیح چیدمان، ممکن است مرتکب شوید. حالا که با خواندن این مقاله با درست چیدن دکوراسیون آشنا شدید، می‌توانید داشتن خانه‌ای شیک و دلنشین را تجربه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه تخصصی متن
ویراستاری تخصصی مقاله