9 گیاه آپارتمانی که خوش یمن هستند و برایتان شانس می‌آورند!

  شنبه، 16 تیر 1403 ID  کد خبر 395955
9 گیاه آپارتمانی که خوش یمن هستند و برایتان شانس می‌آورند!
ساعدنیوز: در این مقاله با 9 گیاه آپارتمانی خوش یمن آشنا می شوید که اگر در خانه از این گیاهان نگه داری کنید خوش شانسی به شما رو می آورد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، همیشه اکثر مردم برای اینکه حسی از طبیعت به خانه بیاورند، انواع گیاه آپارتمانی را در خانه نگه می دارند. اما اطلاعی از انرژی این گیاهان ندارند. در بین انواع گیاه آپارتمانی برخی از آنها به عنوان گیاهان خوش یمن شناخته می‌شدند و تعدادی از گیاهان هم به باور برخی، حامل انرژی منفی بودند. در این مقاله می‌خواهیم 9 گیاه آپارتمانی خوش یمن که به باور برخی از مردم شانس و خوشبختی می‌آورند را به شما معرفی کنیم.

1. درخت پاچیرا یا درخت پول

پاچیرا، یک درختچه کوچک آپارتمانی است که ساقه‌های آن بهم گره می‌خورد. شکل ظاهری این درختچه بسیار زیبا و جذاب است. داستان نام‌گذاری این درختچه هم بسیار شنیدنی است. در زمان‌های دور مرد فقیری آرزوی ثروت‌مند شدن را در سر داشته است. او در راه برگشت به خانه به بوته گیاه جالب و عجیبی برخورد می‌کند.

این مرد، دیدن این گیاه را یک نشانه خوب تلقی می‌کند و تصمیم می‌گیرد آن را با خود به خانه ببرد. بعدها با فروش بذرهای این درخت به ثروت زیادی می‌رسد. دانه‌های این گیاه امروزه کاربرد اقتصادی و خوراکی زیادی دارد. این درخت بیشتر در کشورهای ژاپن و چین نگه‌داری می‌شود اما معمولا ژاپنی‌ها اعتقاد بیشتری به ثروت‌آوری این گیاه دارند.

در اصول فنگ‌شویی هم معمولا به این جمله اعتقاد دارند که نگه‌داری از گیاه باعث جذب ثروت و شانس و موفقیت می‌شود. همان‌طور که گفتیم، ساقه‌های این گیاه بهم بافته می‌شود. اگر 3 الی 5 ساقه این گیاه بهم بافته شوند، نشانه جذب ثروت و خوش‌یمنی است.

2. گیاه بامبو جزو گیاهان خوش شانسی

گل بامبو، چندین سال متمادی به عنوان گلی با نماد موفقیت، خوشبختی و ثروت شناخته می‌شود. به‌همین علت هم اکثر مردم به این گیاه، گیاه خوش شانسی می‌گویند. این اعتقاد به خوش‌شانسی گل بامبو از زمان‌های خیلی دور و دوره چین باستان وجود داشته است. در قانون فنگ‌شویی، نگهداری از هر تعداد از شاخه‌های بامبو به‌عنوان یک نماد خاص شناخته می‌شود و مفهوم منحصر به فرد خود را دارد.

  1. مثلا یک شاخه بامبو به معنای وجود رفاه و غنی بودن در زندگی است. معمولا هم یک شاخه از این گل را به کسانی که کسب و کار نوپا دارند، هدیه می‌دهند.

  2. دو شاخه بامبو نشانه ابراز عشق و علاقه است.

  3. سه شاخه گل بامبو به معنی سه عامل پیشرفت، ثروت و عمر طولانی است.

  4. چهار شاخه از این گل در چین نشانه خوبی ندارد چون معتقدند که چهار شاخه می‌تواند نشانه مرگ باشد.

  5. پنج شاخه بامبو باعث آمدن ثروت به زندگی شده اما این ثروت از نوع پول نیست.

  6. شش شاخه بامبو نشانه موفقیت است.

  7. هفت شاخه بامبو سمبل سلامتی است.

3. گل ارکیده

طبق اصول فنگ‌شویی، ارکیده یکی از انواع گیاه خوش شانسی است که بسیار زیباست و نگهداری از آن در منزل خوش‌یمن است. این گیاه گل‌دار جزو زیباترین گیاهان نیز هست. ارکیده از خواص بی‌نظیری هم چون جذب خوش‌بختی، ثروت و عشق برخوردار است.

گل ارکیده قابلیت رهاسازی اکسیژن در شب را دارد که همین امر باعث ایجاد یک خواب خوب برای افراد می‌شود. این گل می‌تواند روابط کنونی شما را نیز تقویت کند و شانس پیدا کردن یک عشق واقعی یا شریک زندگی را افزایش دهد.

4. گیاه شمعدانی جزو گل و گیاه خوش یمن

رنگ قرمز در فنگ‌شویی سمبل عشق و ثروت است. گل شمعدانی دارای گل‌های پهن قلبی شکل است و برگ‌های نرمی دارد. گل‌های این گیاه نیز به رنگ قرمز است که این ویژگی برای خوش یمن بودن در فنگ‌شویی بسیار مهم است. نگه‌داری از این گل بسیار راحت است و علاقه بسیاری به نور و رطوبت دارد. برای آبیاری به این گیاه توجه کنید که در فصول سرد نباید زیاد آن را آبیاری کنید زیرا باعث پوسیدگی ریشه گل می‌شود.

5. گیاه یشم

گیاه یشم گیاه خوش شانسی است که طول عمر زیادی دارد و می‌تواند حتی تا چندین دهه به رشد و نمو ادامه دهد. این گیاه را می‌توان به مقدار دل‌خواه در خانه نگه‌داری کرد. علاوه بر آن گیاه یشم می‌تواند باعث جذب ثروت و خوش‌شانسی شود. اگر دوستان و اطرافیان شما، کسب و کاری را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اند؛ انتخاب گل یشم می‌تواند یک گزینه مناسب برای هدیه دادن باشد.

6. اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم یکی از گیاهان تصفیه‌کننده هواست که سمومی مانند بنزن و فرمالدئید را از هوا می‌زداید. به طور کلی عده‌ای بارو دارند که این گل می‌تواند حال آدم‌ها را از درون بهتر کند. در واقع اسپاتی را به عنوان گلی که انرژی منفی را می گیرد یا گل انرژی زا می‌شناسند. اسپاتی یا گل صلح به آوردن صلح و دوستی و آشتی هم معروف است. همچنین این گل با تصفیه کردن هوا در بهبود سلامت تاثیر زیادی می‌گذارد. هرچه سلامت انسان بیشتر باشد در کارش پیشرفت می‌کند که همین برایش ثروت و خوشبختی بیشتری به ارمغان می‌آورد. از این رو اسپاتی فیلوم به عنوان گیاهی که با خود ثروت به همراه می‌آورد هم شناخته می‌شود.

7. گیاه فیکوس الاستیکا

گیاه فیکوس یکی دیگر از گیاهان خوش یمن است که برای کمک به تصفیه هوا و ایجاد تعادل در محیط زندگی خود انتخاب کنید. فنگ شویی می گوید که گونه فیکوس الاستیکا ثروت ، رفاه و خوش شانسی را به خود جلب می کند.

گیاه فیکوس الاستیکا یکی از انواع مختلف فیکوس تراس داخلی است. گیاهان فیکوس زینتی دارای برگهای بیضوی ضخیم بزرگی هستند که می توانند در طیف وسیعی از رنگها قرار داشته باشند. برخی از انواع فیکوس الاستیکا دارای برگهای سبز براق ، برخی دارای برگهای زرد رنگ و سفید یا کرم سفید و انواع دیگر حتی دارای برگهای قرمز هستند.

قرار دادن یک سری گلدان فیکوس الاستیکا به صورت استراتژیک می تواند به ایجاد یک محیط طبیعی و بدون استرس در یک اتاق کمک کند. گیاه فیکوس داخل گلدان بین 6 تا 10 فوت (180 – 300 سانتی متر) رشد می کند و برای اتاق های کوچک یا ادارات کاملا مناسب است.

در فنگ شویی گفته می شود که گیاهانی با برگ های گرد مانند گیاه فیکوس الاستیکا با انرژی مثبت رابطه مستقیم دارند.

8. سانسوریا

یکی دیگر از گیاهان سرسخت، سانسوریا است. سانسوریا جزو گیاهان تصفیه کننده هواست. اگر می‌خواهید انرژی منفی را از خانه خود دور کنید؛ گیاه سانسوریا را در خانه نگه‌داری کنید.

9. اکالیپتوس

گیاهی انرژی زا که با رایحه‌ی خوش، باعث ایجاد حس مثبت در شما می‌شود. این گیاه هوا را تصفیه می‌کند. و همچنین می‌توانید از زیبایی آن انرژی زیادی بگیرید. اکالیپتوس دارای خواص دارویی زیادی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (459 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (314 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (30 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند