دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

9 ماسک طبیعی برای پوست چرب جوش دار 

یکشنبه، 28 دی 1399
یکی از رایج‌ترین اشتباهات در کاهش روغن اضافی صورت، استفاده از یک دسته محصولات حاوی الکل است که باعث خشک شدن صورت شما می‌شود. این درست جایی است که عسل با خاصیت ضدباکتری و ضدعفونی آن مطرح می‌شود.

کسانی که پوست چرب دارند، بیشتر اوقات از دردسرهایی گله می کنند که این چربی برای آنها و پوست شان ایجاد می کند. از آکنه و جوش بگیرید تا جذب آلودگی های محیطی، همه و همه از این دردسرهاست. در این مقاله، تعدادی ماسک صورت برای پوست چرب به شما معرفی کرده ایم تا از شر این دردسرها خلاص شوید.

ماسک عسل و شکر قهوه ای

یکی از رایج ترین اشتباهات در کاهش روغن اضافی صورت، استفاده از یک دسته محصولات حاوی الکل است که باعث خشک شدن صورت شما می شود. این درست جایی است که عسل با خاصیت ضدباکتری و ضدعفونی آن مطرح می شود. رطوبت پوست را حفظ می کند و به آرامی روغن را جذب می کند. این ماسک را نیم ساعت روی صورت خود نگاه دارید و با آب ولرم بشویید.

ماسک لیمو و ماست

لیمو از اسیدسیتریک تشکیل شده است که می تواند به خنثی سازی و کنترل ترشخ طبیعی روغن در پوست کمک کند. ماست نیز از اسید لاکتیک تشکیل شده است که پاک کننده طبیعی محسوب می شود. این مخلوط می تواند روغن اضافی پوست را از بین ببرد و سلول های مرده پوست را که عامل ایجاد آکنه هستند پاک کند.

ماسک سرکه سیب

سرکه یک ماده ضدباکتری و ضدعفونی کننده طبیعی است که اگر پوست شما دارای آکنه و چرب است به شما کمک می کند. کم از سرکه را روی پنبه بزنید و روی صورت خود بمالید. پس از خشک شدن صورت خود را آبکشی کنید. جوش شیرین نیز خاصیت ضد لک دارد که میتواند مانند ماسک با سرکه برای پوست های چرب استفاده شود. سرکه سیب، آلوئه ورا و روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط و به عنوان ماسک برای صورت استفاده کنید.

ماسک جوی دوسر

جو دوسر را با سفیده تخم مرغ و عسل مخلوط کنید تا علاوه بر لکه برداری، پوستتان را پاک کنید. این مخلوط برای چین و چروک ها هم مفید است.

لایه برداری با ماسک آرد ذرت و ماست

یک ماسک سریع پنج دقیقه ای برای پوست های چرب که می توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید. از ماست، آب لیمو و آرد ذرت استفاده کنید. دانه ذرت برای از بین بردن لکه ها عالی هستند. لیمو ضدعفونی کننده و ماست باعث پاک سازی و تغذیه پوست می شود.

ماسک زردچوبه

زردچوبه برای پاک کردن آکنه و سایر مسائل پوستی مفید است. برای درمان آفتاب سوختگی هم از زردچوبه استفاده می شود. برای درست کردن این ماسک از عسل، زردچوبه و ماست استفاده کنید.این ماسک محبوب فواید بسیار زیادی دارد که برای پوست های چرب هم گزینه خوبی محسوب می شود.

بلغور جو دوسر، خیار، آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ

مواد لازم

  • دو قاشق سوپ خوری بلغور جو دوسر
  • دو قاشق سوپ خوری ژل آلوئه ورا
  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • دو برش خیار

طرز تهیه

۱- یک خیار بردارید و دو برش بزنید و در مخلوط کن قرار دهید و یک پوره نرم درست کنید.

۲- پوره را در کاسه قرار دهید و بلغور جو دوسر و ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید و آن را کاملا مخلوط کنید.

۳- اکنون به آرامی یک سفیده تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و با چنگال هم بزنید.

۴- آن را روی صورت و گردن تمیز خود قرار دهید.

۵- اجازه دهید این ترکیب خشک شود؛ سپس آن را بشویید.

بلغور جو دوسر، لطف طبیعت به ما برای پاکسازی و لایه برداری ملایم پوست ما است. خیار و آلوئه ورا را به خاصیت خنک سازی و ضدالتهاب بودن شان می شناسند.

ماسک صورت عسل و دارچین

همین اول به سراغ دو تا از مواد معجزه آسا و مفید رفته ایم که خواص آن ها بر هیچ کس پوشیده نیست. شاید تا الان پیش خودتان فکر نکرده باشید که ترکیب دارچین و عسل می توانید ماسکی منحصربه فرد برای پوست چرب شما باشد.باید بگوییم که عسل و دارچین به سبب خاصیت آنتی بیوتیکی، رشد میکروب ها در پوست چرب را متوقف می کنند. بنابراین تردید نکنید که با کمی دارچین و عسل می توانید ماسکی مفید تهیه کنید.

مواد لازم:

  • عسل
  • دارچین

طرز تهیه و استفاده:

کافی است شما دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را باهم ترکیب کنید. بعد از آماده شدن ماسک، آن را روی صورت و جوش هایتان بزنید. اجازه بدهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست شما بماند. از این که عسل حالت چسبندگی دارد، ناراحت نباشید و این مدت را تحمل کنید. بعد از 15 دقیقه صورت تان را با آب وِلَرم بشویید و آن را آرام خشک کنید.

ماسک صورت گلاب و گلیسرین

بدون شک همه ما در خانه هایمان گلاب داریم. این مایع خوشبو جز معطر کردن غذا و شربت ها، به خاطر خاصیت ضدعفونی کنندگی ای که دارد، برای پوست چرب بسیار مناسب است. گلیسرین هم در بحث های مراقبت و زیبایی به عنوان یه آبرسان قوی شناخته می شود.با این حساب ترکیب این دو ماده می تواند ماسک مفید و تاثیرگذاری برای پوست های چرب و آکنه دار باشد. اگر هم دوست داشته باشید، می توانید کمی لیمو (در حد چند قطره) به این ترکیب اضافه کنید. لیمو هم به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی که دارد موجب پاکسازی صورت از چربی ها می شود.

مواد لازم:

  • لیمو
  • گلیسرین
  • گلاب

طرز تهیه و استفاده:

ترکیب این سه مواد بنا بر نیاز شماست. اگر می خواهید برای یک وعده از این ماسک استفاده کنید، لیمو، گلاب و گلیسرین را با میزان کم ترکیب کنید. بعد ماسک را روی صورت و محل جوش هایتان بمالید و به مدت 20 دقیقه اجازه بدهید که روی پوست تان بماند.حواس تان باشد که اگر میزان گلاب این ماسک زیاد باشد، باعث خشکی صورت تان می شود. پس جانب اعتدال را رعایت کنید. لازم به ذکر است که گلاب از قدیم به عنوان مایعی برای شست وشوی صورت استفاده می شده است، زیرا باعث جوانی و نشاط پوست می شود و میزان چربی را به حداقل می رساند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!