دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

9 روش اعجاب اور برای رشد سریع مو 

جمعه، 09 خرداد 1399
اولین نکته برای رشد سریع موی سر، ماساژ دادن پوست سر می باشد. هر روز صبح در هنگام دوش گرفتن یا قبل از رفتن به رختخواب پوست سر خود را ماساژ دهید.این ماساژ قطعا به شما کمک خواهد کرد تا احساس خوبی داشته باشید و همچنین باعث تحریک گردش خون در پوست سر می شود و در نتیجه فولیکول های مو به سرعت مواد مغذی لازم را دریافت می کنند.

رشد سریع مو با رژیم غذایی شروع می شود

میشل کلیولند (Michelle Cleveland)، آرایشگر معروف مو و موسس سالن Hair Addicts می گوید: “یک رژیم غذایی سالم و همچنین ویتامین ها، کلیدی هستند برای رسیدن به مو هایی قویتر و بلند تر. پس رشد سریع مو با رژیم غذایی شروع می شود. غذاهایی مانند ماهی سالمون سرشار از اسید های چرب امگا سه و امگا شش و آنتی اکسیدان ها هستند که باعث جلوگیری از ریزش مو و افزایش ضخامت تار مو می شوند.یک ماده مغذی دیگر که پایه ی پروتینی دارد، دانه ها هستند. دانه ها (مانند حبوبات) مواد مغذی دیگری را برای سلامت مو ها فراهم می کنند، از جمله: آهن، بیوتین و فولات.

هر روز پوست سر خود را ماساژ دهید

اولین نکته برای رشد سریع موی سر، ماساژ دادن پوست سر می باشد. هر روز صبح در هنگام دوش گرفتن یا قبل از رفتن به رختخواب پوست سر خود را ماساژ دهید.این ماساژ قطعا به شما کمک خواهد کرد تا احساس خوبی داشته باشید و همچنین باعث تحریک گردش خون در پوست سر می شود و در نتیجه فولیکول های مو به سرعت مواد مغذی لازم را دریافت می کنند.

استفاده از شامپو و ژل را کاهش دهید

استفاده از شامپوی بیش از حد و ژل مو، چرخه رشد مو را کند می کند و شما نمی توانید به فکر رشد سریع موی سر خود باشید! استفاده بیش از حد از شامپو باعث می شود که روغن هایی که موهای شما به انها نیاز دارند همچنان تولید شوند و موهای شما شکننده نشوند. بنابراین، نباید بیش از سه بار در هفته موهای خود را شامپو کنید.

برای رشد سریع مو، پوست سر خود را تقویت کنید

این یک راز نیست که موهای قوی مساوی است با پوست سر قوی. بر اساس تحقیقات انجام شده ی اخیر، ثابت شده است که ماساژ روزانه پوست سر ضخامت موها را افزایش خواهد داد . جاستین مرجان (Justin Marjan)، آرایشگر حرفه ای در TRESemmé، پیشنهاد میکند روزانه پنج دقیقه پوست سر خود را ماساژ دهید. این کار باعث رشد سریع مو و تقویت پوست سر می شود.

با محصولات خوب، کوتاه کردن موهایتان را به تعویق بیاندازید

این یک باور غلط است که شما باید هر شش تا هشت هفته موهایتان را کوتاه کنید. “اگر شما از یک تقویت کننده فوق العاده استفاده کنید یا از ماسک و کرم موی مناسب استفاده کنید، می توانید تا شش ماه بدون کوتاهی، موهایتان را بلند نگه دارید. جاستین میگوید بعضی مردم قسم می خورند که اگر موهایشان را طی چرخش های مشخصی از ماه کوتاه کنند، به رشد موهایشان کمک خواهد کرد. اما این بر می گردد به تجربه شخصی آن فرد!

ماساژ با روغن های عصاره ای

یک یا دو نوع روغن عصاره ای تهیه کنید: نعناع، روغن درخت چای، روغن لیمو. روغن را کمی گرم کنید. پوست سر را به مدت ۲۰ دقیقه با حرکات دورانی ماساژ بدهید. به مدت ۳۰ دقیقه مو و پوست سرتان را به حال خود رها کنید. نهایتا سرتان را بشویید.

روش وارونگی

خم شوید یا از روی تخت سرتان را آویزان کنید تا موها به شکل وارونه قرار بگیرند. در این حالت سر شما پایین تر از قلب تان قرار می گیرد و خون بیشتری به فولیکول های مو می رسد. در همین حالت جلوی سر، پشت و دو طرف پوست سرتان را با حرکات دورانی به مدت ۵ دقیقه ماساژ بدهید. این کار به جریان یافتن خون در پوست سر و رشد سریع مو کمک می کند.

آلوئه ورا:

این ساده ترین نکته مراقبت از مو است و یک لایه اضافی برای حفاظت و رطوبت رسانی مو می باشد.به نسبت های مساوی آلوئه ورا و روغن گیاهی را مخلوط کنید و به موهایتان بزنید. بگذارید حدود 30 دقیقه بماند و سپس بشورید.

از گرم شدن بیش از حد پوست سر سرتان جلوگیری کنید

اگر شما مدام از سشوار و اتوی مو استفاده می کنید، موهای شما آسیب خواهند دید. گرمای مداوم مانع از رشد سریع موهایتان می شوند. در صورتی که هیچ جایگزینی برای این ابزارها ندارید، قبل از استفاده از یک اسپری محافظ استفاده نمایید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
سابمیت مقاله چیست؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله !