9 ترفند زبان بدن که اعتماد به نفستان را زیاد نشان می‌دهد

  چهارشنبه، 23 خرداد 1403 ID  کد خبر 392491
9 ترفند زبان بدن که اعتماد به نفستان را زیاد نشان می‌دهد
ساعدنیوز: افراد با اعتماد به نفس روش خاصی برای معرفی خود دارند و تأثیری فراموش‌نشدنی از خود به جای می‌گذارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، برداشت اولیه دیگران بیشتر از آنچه که به زبان می‌آورید، به نحوه رفتار شما بستگی دارد.

افراد با اعتماد به نفس روش خاصی برای معرفی خود دارند و تأثیری فراموش‌نشدنی از خود به جای می‌گذارند. شما هم می‌توانید این روش‌ها را آموخته و از آن‌ها استفاده کنید.

در ادامه، 9 ترفند ساده زبان بدن ذکر شده که به شما کمک می‌کنند با اعتماد به نفس به نظر برسید و تأثیر اولیه خوبی روی دیگران بگذارید.

1) وضعیت بدنی مناسب

نحوه ایستادن شما حتی قبل از اینکه کلمه‌ای را به زبان بیاورید، به تنهایی چیز‌های زیادی در مورد شخصیت شما به طرف مقابل می‌گوید.

افراد با اعتماد به نفس می‌دانند که توجه به وضعیت بدنی چقدر مهم است. آن‌ها صاف می‌ایستند، شانه‌هایشان را عقب داده و سرشان را بالا می‌گیرند.

جالب اینجاست که داشتن وضعیت بدنی مناسب فقط روی برداشت دیگران از شما تأثیر نمی‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهند که این کار اعتماد به نفس شما را هم افزایش می‌دهد.

وضعیت بدنی خوب نشان‌‎دهنده قدرت، اطمینان و آمادگی بوده و به دیگران نشان می‌دهد که شما اعتماد به نفس دارید و آماده تعامل هستید.

2) جادوی تماس چشمی

تماس چشمی به شما کمک می‌کند که با مردم ارتباط برقرار کرده و تأثیر مثبتی از خود به جای بگذارید.

البته نباید تماس چشمی را با خیره شدن و پلک نزدن یکی دانست. بلکه منظور از تماس چشمی، نگاهی ملایم و بادقت است که نشان می‌دهد شما واقعاً به شخصی که با او صحبت می‌کنید، علاقه‌مند هستید.

تماس چشمی شما در حین یک سخنرانی می‌تواند به حضار احساس ارزشمند بودن را القا کند.

تماس چشمی قدرتمند بوده و نشان‌دهنده احترام، توجه و اعتماد به نفس است. بنابراین، دفعه بعد که با شخص جدیدی ملاقات کردید، به چشمان او نگاه کنید. ممکن است که این کار کلید ایجاد یک تأثیر ماندگار باشد.

3) هنر «انعکاس»

انعکاس، یک ترفند ظریف زبان بدن بوده که شامل تقلید از حرکات، عبارات یا الگو‌های گفتاری طرف مقابل است.

علم نشان داده که این تکنیک می‌تواند حس ارتباط و اعتماد را تقویت کند. چراکه با انعکاس رفتار کسی، ناخودآگاه به او نشان می‌دهیم که شبیه هم هستیم و می‌توانیم یکدیگر را درک کنیم.

بنابراین، اگر فردی که با او صحبت می‌کنید به صندلی خود تکیه داده، می‌توانید شما هم همین کار را انجام دهید.

اما به یاد داشته باشید که ظرافت برای انجام این کار بسیار مهم است. کپی کردن آشکار و مصنوعی هر حرکتی می‌تواند به صورت تمسخر یا غیر صادقانه به نظر برسد. هدف از انعکاس این است که دیگران با شما احساس راحتی کرده و ارتباط برقرار کنند، نه اینکه مستقیماً از آن‌ها تقلید کنید.

این شگفت‌انگیز است که چگونه چنین کار‌های به ظاهر کوچکی می‌توانند به طور قابل توجهی بر دیگران تأثیر بگذارند. تمرین انعکاس می‌تواند به شما کمک کند که دوست‌داشتنی‌تر و با اعتماد به نفس‌تر به نظر برسید.

4) استفاده از حرکات باز و صمیمانه

افراد با اعتماد به نفس می‌دانند که زبان بدن بسته می‌تواند پیام اشتباهی را به طرف مقابل منتقل کند. دست به سینه بودن، گره کردن مشت‌ها یا قوز کردن همه علائمی هستند که می‌توانند نشان‌دهنده حالت دفاعی یا عدم احساس امنیت باشند.

از طرف دیگر، حرکات باز نشان‌دهنده احساس راحتی و اعتماد به نفس هستند. از جمله این موارد می‌توان به قرار دادن بازو‌ها در کنار بدن، استفاده از دست‌ها هنگام صحبت کردن یا تکان دادن سر به نشانه موافقت اشاره کرد.

انجام این حرکات فقط برای القای اعتماد به نفس نیست، بلکه به این دلیل است که دیگران در کنار شما احساس راحتی کنند. حرکات باز پذیرا و صمیمانه هستند و به برقراری ارتباط راحت‌تر دیگران با شما کمک می‌کنند.

5) قدرت یک لبخند واقعی

هرگز تأثیر یک لبخند صمیمانه را دست کم نگیرید.

افراد با اعتماد به نفس اغلب با لبخند دیده می‌شوند. لبخند زدن را داشتن یک پوزخند دائمی اشتباه نگیرید. لبخند واقعی و گرم در زمان مناسب است که تأثیر زیادی روی دیگران دارد.

لبخند زدن نه تنها باعث می‌شود که شما دوستانه و صمیمی به نظر برسید، بلکه باعث ترشح اندورفین شده و بهبود خلق و خوی شما را به دنبال دارد.

علاوه بر این، لبخند مسری است! وقتی لبخند می‌زنید، شخصی که با او صحبت می‌کنید هم احتمالاً لبخند می‌زند و زمینه را برای یک گفتگوی دلپذیر فراهم می‌کند.

6) دست دادن محکم و با اعتماد به نفس

دست دادن محکم و صمیمانه، یکی از نشانه‌های جهانی حسن نیت و اعتماد بوده که فراتر از فرهنگ‌ها و زبان‌هاست.

جالب است بدانید که دست دادن می‌تواند ارتباط عاطفی هم ایجاد کند. یک دست دادن محکم و مطمئن می‌تواند صداقت، احترام و اعتماد به نفس را به طرف مقابل منتقل کند.

علاوه بر این، دستان ما منبع گرما و انرژی هستند. به گفته محققان، دست دادن محکم و با اعتماد به نفس گرما و مثبت بودن را به طرف مقابل منتقل می‌کند و باعث می‌شود که او بیشتر با شما ارتباط برقرار کند.

7) تسلط بر هنر گوش دادن

شاید شما هم از افرادی باشید که به جای گوش دادن به حرف‌های طرف مقابل، بیشتر روی چیزی که می‌خواهید بگویید تمرکز می‌کنید. این کار باعث می‌شود که نتوانید در سطح عمیق‌تری با شخصی ارتباط برقرار کنید.

زبان بدن افراد با اعتماد به نفس اغلب نشانن‌دهنده توانایی آن‌ها در گوش دادن بادقت است. هنگامی که شخص دیگری صحبت می‌کند، کمی به سمت او خم می‌شوند، در زمان‌های مناسب سر تکان می‌دهند و تماس چشمی خود را حفظ می‌کنند. این نشانه‌های غیرکلامی به گوینده نشان می‌دهند که شنیده و درک می‌شود.

8) حرکات کنترل‌شده

افراد با اعتماد به نفس با هدف و کنترل حرکت می‌کنند. آن‌ها بی قرار نبوده و آرام و خونسرد هستند. حرکات آن‌ها سنجیده و هدفمند است. این نوع زبان بدن نشان‌دهنده اعتماد به نفس بوده و می‌تواند باعث احترام شود.

از سوی دیگر، حرکات سریع یا نامنظم می‌توانند نشان‌دهنده عصبی بودن یا عدم اطمینان باشند؛ بنابراین مهم است که مراقب نحوه حرکت خود باشید.

آگاهی از حرکات خود و اطمینان از کنترل روی آن‌ها می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تأثیری که بر دیگران می‌گذارید، داشته باشد. بنابراین، نفس عمیقی بکشید، سرعت حرکات خود را کم کنید و اجازه دهید که زبان بدن شما منعکس‌کننده اعتماد به نفستان باشد.

9) خودتان باشید

در پایان، مؤثرترین ترفند زبان بدن، واقعی بودن است.

افراد با اعتماد به نفس با خودشان راحت هستند. آن‌ها ارزش خود را می‌دانند و نیازی به تقلید از شخص دیگری احساس نمی‌کنند.

زبان بدن شما باید نشان‌دهنده شخصیت واقعی‌تان باشد. اصالت، بیش از هر ژست تمرین‌شده‌ای روی مردم اثر دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (325 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (44 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (32 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (29 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (23 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (22 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (15 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (14 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (12 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (10 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (8 نظر) جشن تولد ساده و شلوغ 54 سالگی علی دایی کنار مادر و برادراش با یک کیک زیبا به شکل رز زرد/ چه خونه شیک و جذابی+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بیوگرافی و زندگی خصوصی سحر گلدوست، ثریای سریال انتهای شب و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
دانلود آهنگ جدید "قطب شمال" فرزاد فرزین/ حیف من و تو حیف از این عشق که این شهر حسود اونو ندیدش... +فیلم
نگاهی به زندگی نامه شخصی و سیاسی کاندید ریاست جمهوری/شغل همسر سعید جلیلی چیست؟
پرسه‌های مرد متاهل با دختران خیابانی / عشق زنم را نمی‌دیدم و آزارش می‌دادم
اولین ماشین علی دایی قبل از ثروتمند شدنش/ اسطوره فوتبال اصالت را معنا کرد
تذکر جدی دفتر مقام معظم رهبری درباره برخی نقل قول‌های غیر مستند از رهبر انقلاب و مسئولان دفتر ایشان
یک مهاجر افغان با چاقو به مردم جوادیه تهران حمله کرد
بیمارستان رشت دچار حریق شد و 8 بیمار جان باختند + اسامی جان باختگان
7 حاجی ایرانی جان باختند
در مناظره اول چه گذشت؟ + جزئیات و فیلم
فراخوان دانشگاه شاهد در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به شیوهٔ استاد محور
شرایط پذیرش دانشجو از کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اعلام شد
تصادف مرگبار در آذربایجان شرقی با 3 کشته در آتش‌سوزی پژو
باتری جدیدی که از خاک برق تولید می‌کند
زنان در فضانوردی موفق‌تر از مردان عمل می‌کنند!