دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

95 نفر از 100 نفر اول کنکور دانشگاه شریف را انتخاب می‌کنند/ چهار رشته پرمتقاضی این دانشگاه 

شنبه، 10 شهریور 1403
کد خبر: 406311
ساعدنیوز: معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه بیش از 95 نفر از 100 نفر برتر رشته ریاضی کنکور این دانشگاه را انتخاب می‌کنند، گفت: رشته‌های کامپیوتر، مهندسی برق، صنایع و مکانیک از رشته‌های پرمتقاضی دانشگاه شریف است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، محمدعلی کوچک‌زاده در حاشیه هفدهمین همایش معرفی رشته‌های دانشگاه شریف به رتبه‌های برتر کنکور به ایسنا گفت: این مراسم به منظور ارائه اطلاعات دست اول در خصوص رشته‌های دانشگاه شریف برگزار می‌شود معمولا داوطلبان هنگام انتخاب رشته به اطلاعات دقیق نیاز دارند تا در خصوص رشته‌ها و بازار کار آن رشته شناخت پیدا کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز همکاران ما که همان استادان دانشکده‌های مختلف هستند، هر کدام 20 دقیقه فرصت دارند تا رشته خود را به داوطلبان کنکور معرفی کنند و پس از آن نیز مدت کوتاهی نیز برای پرسش و پاسخ داوطلبان در نظر گرفته شده است. معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: آشنایی رتبه‌های برتر کنکور با رشته‌های دانشگاهی اولین بار توسط این دانشگاه مطرح شد و امسال هفدهمین سال است که این برنامه برگزار می‌شود و حدود 450 نفر به صورت حضوری و تعدادی نیز به صورت غیرحضوری و آنلاین در مراسم حضور دارند.

کوچک‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: داوطلبانی که تراز بهتر کنکور را داشتند می‌توانستند در هفدهمین همایش آشنایی با رشته‌های دانشگاه شریف شرکت کنند. وی با بیان این‌که بیش از 95 نفر از 100 رتبه اول رشته دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب می‌کنند، گفت: آمار دقیقی از تعداد مهاجرت این دانش آموختگان ندارم؛ اما به هرحال تعداد از دانشجویان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: تعداد ورود دانشجویان دختر و پسر به این دانشگاه در رشته‌های مختلف متفاوت است؛ اما فقط می‌کنم 30 تا 40 درصد ورودی‌های ما دانشجویان خانم هستند. کوچک‌زاده در خصوص پر متقاضی‌ترین رشته‌های دانشگاه شریف گفت:‌ در سال‌های اخیر رشته‌های کامپیوتر مورد اقبال دانشجویان و رتبه‌های برتر قرار گرفته و رشته‌های مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی برق و مهندسی مکانیک طی سال‌های اخیر مورد اقبال قرار گرفته است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 10 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
کلیپ طنز خنده دار؛ طنز حسن ریوندی/نام گذاری میوه ها در ایران: چرا زرد قبل از آلو بیاد میشه زردآلو بعد از آلو بیاد میشه آلو زرد
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
خلاقیت خنده دار اوستا کابینت کار در جاسازی توالت فرنگی داخل کابینت آشپزخانه برای راحتی اهالی خانه+عکس/ خسته نباشی دلاور، مغزت طلا😂
تبدیل پایان نامه به مقاله
ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته
تاج گل اعیانی و مملو از گلهای لیلیوم و رز سفید مراسم ختم زهره حمیدی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "پاکت‌نامه" را در «غذاخوری مدرسه» و فقط در 5 ثانیه پیدا کنند
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC