دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / استخدامی /

اعلام تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا دو هفته دیگر 

دوشنبه، 17 مهر 1396
کد خبر: 52
ساعد نیوز: وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ساعد نیوز و به نقل از وزیر آموزش و پرورش درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش: گفتگوی اولیه پیرامون برگزاری این آزمون انجام گرفته است و امیدواریم در دی ماه سال جاری این آزمون برگزار شود.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع سه ساله شدن آموزش فنی و حرفه‌ای در دوره متوسطه دوم ، و بازنشستگی قابل توجهی از نیروهای بخش آموزشی در 4 سال آینده، به نیاز بیشتر کشور به نیروی انسانی در بخش هنرآموز و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.

بطحایی افزود: دو مسئله بازنشستگی نیاز به نیروی انسانی بایستی تحت یک برنامه جامع مورد بررسی قرار گیرد و اگر دانشگاه شهید رجایی توانایی تأمین این نیرو را نداشته باشد بایستی با امضاء تفاهم‌نامه ای بین این دانشگاه و دانشگاه‌هایی که در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای بخصوص دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای که امکانات لازم را دارند، این کمبود را جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سه ساله شدن هنرستان‌ها، خاطرنشان کرد: کمبود نیروی آموزشی باعث ایجاد شیب نسبتاً زیادی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهد شد، بخصوص که در بین دانش‌آموزان پسر این کمبود بیشتر مورد توجه است.

بطحایی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه ربزی خای انجام گرفته در تلاشیم تا آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در دی ماه امسال برگزار کنیم. در مورد تعداد نیرویی که جذب خواهد شد، هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است. زیرا اختلاف نظر بین آموزش و پرورش و امور استخدامی پیرامون این موضوع که در 4 سال آینده چه تعداد نیرو مورد نیاز خواهد بود، وجود دارد.

وی همچنین در مورد رتبه بندی معلمان گفت که در این مورد باید بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم بایستی یک انطباق و همبستگی بین نظام پرداخت‌ها و رتبه‌بندی ایجاد شود که لازمه آن تنظیم یک لایحه به مجلس می باشد و در این خصوص در حال کار هستیم.

بطحایی همچنین با اشاره به بودجه لازم برای تامین نیروی جدید در آینده افزود: به نظر می رسد که امسال و در آغاز اجرای طرح، مشکلات زیادی نداشته باشیم. اما در آینده مشکلات ما جدی‌تر خواهد شد و بایستی پیش بینی های لازم در خصوص بودجه سال آینده داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در مورد تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی و قراردادی گفت: در حال حاضر در حدود 12 هزار نیروی قراردادی در کشور وجود دارد که امید است دولت با تبدیل وضعیت این گروه موافقت نماید.

موضوع دیگری که وزیر آموزش و پرورش در صحبت های خود به آن اشاره کرد، در  زمینه تدریس معلمین بود. ایشان به تاکید بر اینکه به هیچ عنوان هیچ دانش‌آموزی نباید مجبور به استفاده از کتاب‌های کمک درسی باشد و کتاب خاصی را تهیه کند گفت:  متاسفانه در بسیاری از مدارس در سطح ابتدایی آزمون های تستی برگزار می کنند که روش اشتباهی می باشد. اینکه دانش آموزان از مقطع ابتدایی برای کنکو آموزش ببینند، درست نیست. ایشان بخشی از علت این موضوع را برگزاری آزمون های ورودی برخی مدارس ابتدایی که به شکل تستی برگزار میشود، دانست. و در آخر به این موضوع اشاره کردند که اگر دانش‌آموزان یا اولیا آنها به میل و خواسته خود از کتاب کمک درسی که معلم به آنها پیشنهاد می‌دهد، استفاده کنند منعی وجود ندارد اما به عنوان یک تکلیف به استفاده از کتب کمک درسی از سوی معلمان ممنوع است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟