آغاز چهل و هشتمین ماراتن کنکور

  پنجشنبه، 07 تیر 1397 ID  کد خبر 9066
آغاز چهل و هشتمین ماراتن کنکور
ساعد نیوز: رقابت داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی در آزمون سراسری سال 97 برای ۳۴۹ هزار و ۵۷۶ داوطلب از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ثریا، آزمون سراسری 97 داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از دقایقی قبل در 375 شهرستان و بخش مختلف کشور و 479 حوزه امتحانی آغاز شد.

در کنکور 97 جمعا تعداد یک میلیون و 11 هزار و 825 داوطلب ثبت نام کرده ‌اند که از این تعداد 144 هزار و 550 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد 642 هزار و 451 داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، تعداد 205 هزار و 26 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد 12 هزار و 260 داوطلب در گروه آزمایشی هنر و 7 هزار و 538 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت‌نام کرده اند. در واقع بیشترین ثبت‌نام کنندگان آزمون سراسری 97 در گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارند.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنجشنبه ( هفتم تیرماه ) و آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه هشتم تیرماه و آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر جمعه هشتم تیر ماه برگزار می‌شود.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور، به هر یک از داوطلبان گروه های آزمایشی پنج گانه 1 پاسخنامه و 2 دفترچه شامل آزمون عمومی (دفترچه شماره 1) و آزمون اختصاصی (دفترچه شماره 2) در قالب دو بسته نایلونی داده می شود.

دکتر حسین توکلی افزود:تمامی سوالات آزمون عمومی و دفترچه آزمون اختصاصی داوطلبان هر پنج گروه آزمایشی شخصی سازی و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام داوطلب روی جلد دفترچه آزمون درج شده است.

این دفترچه ها متنوع بوده و به چند دسته بندی C, D, E, F تقسیم می شود؛ به جز دفترچه های زبان غیرانگلیسی همه گروه های آزمایشی پنجگانه و اقلیت های مذهبی، دفترچه شماره 3 گروه آزمایشی شماره 2 بهیاران، دفترچه شماره 3 گروه آزمایشی 3 و دروس تخصصی زبان فرانسه و آلمانی که شخصی سازی شده ولی دارای تنوع نیست.

وی ادامه داد: پاسخنامه به همراه دفترچه آزمون عمومی در یک بسته نایلونی بسته بندی شده و دفترچه آزمون اختصاصی دفترچه شماره 2 در بسته نایلونی جداگانه ای بسته بندی شده است، دفترچه آزمون عمومی داوطلبان هر یک از پنج گروه آزمایشی از لحاظ عناوین دروس امتحانی، تعداد سوالات آزمون و مدت پاسخگویی به سوالات یکسان است و محتوای سوالات هر یک از گروه ها با هم متفاوت است. دفترچه آزمون عمومی برای همه داوطلبان پنج گروه آموزشی حاوی 100 سوال عمومی است که داوطلبان باید در مدت 75 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

توکلی گفت: در این دفترچه 25 سوال زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال زبان عربی، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سوال زبان انگلیسی وجود دارد و داوطلبانی که به جای سوالات فرهنگ و معارف اسلامی به سوالات اقلیت های مذهبی کلیمی، زرتشتی، مسیحی پاسخ می دهند یا زبان خارجی انتخابی آنان فرانسه، آلمانی، روسی و ایتالیایی است به سوالات مربوطه که ضمیمه دفترچه آزمون عمومی است پاسخ خواهند داد.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: هر داوطلب باید پاسخ سوالات عمومی را از ردیف 1 تا 100 در پاسخنامه درج کند، دفترچه آزمون اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی حاوی 135 سوال اختصاصی است که داوطلبان گروه آزمایشی مذکور در مدت 175 دقیقه به سوالات آن از ردیف 101 به بعد باید پاسخ دهند.

وی ادامه داد: دفترچه آزمون اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی حاوی 170 سوال است که داوطلبان باید در مدت 175 دقیقه به این سوالات از ردیف 101 به بعد پاسخنامه جواب دهند، در این گروه بهیاران شاغل به این حرفه علاوه بر پاسخگویی به سوالات اختصاصی مندرج در دفترچه شماره 2 علوم تجربی به 50 سوال بهیاری مندرج در دفترچه شماره 3 نیز باید در مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.

دکتر توکلی تصریح کرد: دفترچه آزمون اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی حاوی 180 سوال اختصاصی است که داوطلبان گروه آزمایشی مذکور باید در مدت 165 دقیقه از ردیف 101 به بعد پاسخنامه به آن پاسخ دهند. در این گروه داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند باید به 20 سوال اصول عقاید و فقه نیز در مدت 20 دقیقه در دفترچه شماره 3 جواب دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر حاوی 160سوال اختصاصی است که داوطلبان باید در مدت 165 دقیقه به سوالات آن از ردیف 101 به بعد پاسخنامه جواب دهند.
دفترچه آزمون اختصاصی داطلبان گروه های آزمایشی زبان های خارجی انگلیسی، فرانسه یا آلمانی هر کدام 70 سوال اختصاصی دارد که داوطلبان این گروه های آزمایشی باید به 70 سوال اختصاصی مربوط در مدت 195 دقیقه پاسخ دهند. داوطلبانی که زبان های خارجی انتخابی آنان ایتالیایی یا روسی است سوال تخصصی ندارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (80 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (67 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (16 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان