دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / نظام وظیفه / قوانین و مقررات / معافیت تحصیلی /

آیین نامه اجرائی معافیت تحصیلی طلاب خدمت نظام وظیفه عمومی 

پنجشنبه، 23 آذر 1396
کد خبر: 1148
ساعدنیوز: آئین نامه اجرائی معافیت تحصیلی طلاب قانون خدمت نظام وظیفه عمومی ناجا که در تاریخ 1364/05/09تصویب شده است.

آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب قانون خدمت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا

ماده 28 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب:

مشمولان غیر دیپلمه که قبل از رسیدن به سن مشمولیت در حوزه‌های علمیه به تحصیل اشتغال داشته‌اند می توانند حدکثر تا سن 24 سالگی تمام دوره مقدمات را طی نموده و از معافیت تحصیلی استفاده نمایند.

ماده 29 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب:

مشمولانی که دارای دیپلم متوسطه و فاقد غیبت باشند در صورتی که در یکی از حوزه‌های علمیه پذیرفته شوند از معافیت تحصیلی استفاده خواهند نمود به شرطی که تا سن 24 سالگی دوره مقدمات را طی نمایند.

ماده 30 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

طلاب دیپلمه و طلابی که بدون داشتن دیپلم دوره مقدمات را گذرانیده‌اند حدکثر باید ظرف مدت 9 سال دوره سطح را طی نمایند.

ماده 31 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

طلابی که پس طی دوره سطح 6 سال تمام دوره خارج را گذرانده باشند در صورتی که داری دیپلم متوسطه باشند همطراز دانشجویان فارغ‌التحصیل دوره دکتری در غیر این صورت مانند مشمولان فوق لیسانس با آنها رفتار خواهد شد.

تبصره: طلاب دیپلمه و یا غیر دیپلمه که دروه مقدمات و سطح را گذرانده باشند به ترتیب همانند مشمولان لیسانس و فوق دیپلم خواهند بود.

ماده 32 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

طلاب علوم دینی حوزه علمیه که به درجه اجتهاد نائل گردند اعم از اینکه دارای دیپلم متوسطه باشند یا نباشند همطراز فارغ‌التحصیلان دوره دکتری خواهند بود و در عین حال می‌توانند به تشخیص شورای مدیریت به تحصیل خود ادامه دهند.

ماده 33 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

به طلاب علوم دینی مانند دانش آموزان چهارساله آخر دبیرستان‌ها و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای هر مقطع تحصیلی یک بار معافیت تحصیلی داده خواهد شد.

ماده 34 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی پس از درخواست صدور کارت معافیت تحصیلی و وصول آن از حوزه‌های وظیفه عمومی برای طلاب جمعی کارت تحصیلی صادر خواهند نمود.

ماده 35 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

تقاضای معافیت تحصیلی جهت طلاب علوم دینی از طریق شورای مدیریت حوزه علمیه قم و یا نماینده آن شورا در هر شهرستان به طور انفرادی از سازمان وظیفه عمومی محل تحصیل به عمل خواهد آمد.

ماده 36 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

سازمان وظیفه عمومی محل مکلف است در صورتی که طلاب واجد شرایط معافیت تحصیلی باشد کارت معافیت تحصیلی صادر و مراتب را به شورای مدیریت حوزه علمیه قم و یا نماینده آن شورا اعلام و سازمان وظیفه عمومی محل تولد طلبه را در جریان امر قرار دهد.

ماده 37 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

تقاضای معافیت تحصیلی بایستی برابر فرمی که وسیله اداره وظیفه عمومی تهیه و در اختیار حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی قرار خواهد گرفت به عمل آید.

ماده 38 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

طلاب علوم دینی که در سن مشمولیت مشغول تحصیل بوده و فاقد معافیت تحصیلی باشند از نظر اداره وظیفه عمومی طلبه محسوب نخواهند شد.

ماده 39 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

طلاب علئم دینی که در خارج از کشور مشغول تحصیل می‌باشند باید مدارک لازم دال بر اشتغال به تحصیل خود را شورای مدیریت حوزه علمیه قم ارسال و از طریق شورای مذکور جهت آنان از اداره وظیفه عمومی تقاضای معافیت تحصیلی گردد.

ماده 40 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

کارت معافیت تحصیلی به طلاب داده نخواهد شد و می‌بایستی در محل تحصیل نگهداری و به استناد آن جهت طلاب در هر سال کارت تحصیلی صادر شود.

ماده 41 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

در صورتی که طلاب بیش از 6 ماه متوالی در یک سال تحصیلی به طور غیر موجه به تشخیص حوزه علمیه مربوطه در محل تحصیل خود حاضر نشوند و یا ترک تحصیل نمایند و یا اخراج شوند معافیت تحصیلی آنان بایستی جهت ابطال به سازمان وظیفه عمومی صادر کننده اعاده و مشمول نیز قبل از روشن نمودن وضع مشمولیت خود حق ادامه تحصیل را نخواهد داشت.

ماده 42 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

در صورتی که مدت عدم حضور طلاب درمؤسسه آموزشی بیش از 6 ماه حدکثر تا یک سال باشد و شورای مدیریت حوزه علمیه قم عدم حضور و یا غیبت آنان را به علت قبول مأموریت از جانب حوزه علمیه بوده باشد موجه تشخیص دهد اجازه ادامه تحصیل داده خواهد شد.

ماده 43 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

چنانچه طلاب علوم دینی به طور موقت قصد مسافرت به خارج از کشور را داشته باشند بایستی از طریق شورای مدیریت حوزه علمیه قم یا نماینده آن شورا ضرورت مسافرت طلبه به خارج تایید و از طریق اداره وظیفه عمومی تقاضای خروج از کشور گردد که چنانچه مانع دیگری نباشد با اخذ تضمین اجازه خروج برای مدتی که بیش از شش ماه نخواهد بود صادر خواهد شد.

ماده 44 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

شورای مدیریت حوزه علمیه قم باید مشخصات کامل نماینده خود و حوزه مأموریت وی را در شهرستان‌ها تعیین و به اطلاع اداره وظیفه عمومی برساند تا سازمان‌های وظیفه محل امور مربوطه را با هماهنگی وی انجام دهند.

ماده 45 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

دانشجویان مؤسسات آموزشی ادیان رسمی کشور در صورتی که مورد تایید حوزه علمیه قم باشند و برابر ضوابط تعیین شده ادامه تحصیل دهند می‌توانند از مزایای معافیت تحصیلی طلاب استفاده نمایند.

ماده 46 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

ارزشیابی میزان تحصیل طلاب علوم دینی جهت اعزام به خدمت دوره ضرورت وسیله شورای مدیریت حوزه علمیه قم یا نماینده آن شورا در شهرستان‌ها خواهد بود و مدارک تحصیلی آنان گواهی صادره از مراجع مذکور می‌باشد.

ماده 47 آیین نامه معافیت تحصیلی طلاب​​​​​​​:

این آئین نامه در اجرای ماده 38 قانون خدمت وظیفه عمومی در (47) ماده در تاریخ 1364/05/09 به تصویب وزیران کشور، دفاع، سپاه، آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالی، با کسب نظر شورای مدیریت حوزه علمیه قم رسیده است.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
kolin
6 سال پیش

بله بله کاملا درسته. با عدالت هم که بخوایم رفتار کنیم،ایشون باید معاف شوند
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل اکسپت مقاله
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!