دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / پایان نامه / نحوه نگارش پایان نامه /

آیین نامه نگارش پایان نامه 

شنبه، 21 بهمن 1396
کد خبر: 2717
ساعدنیوز: در این مقاله ساعدنیوز به بررسی آیین نامه نگارش پایان نامه می پردازد و اهمیت آن را در تنظیم پایان نامه روشن می کند.

تحقیق و پژوهش خود را زیر نظر استاد راهنمای خود به پایان رسانده و متن اولیه آن را آماده کرده اید و قصد تنظیم نهایی پایان نامه خود را دارید. دانشگاه های مختلف قوانین و اسلوب خاص خود را در زمینه پایان نامه و نوع نگارش آن دارند و باید بر اساس آیین نامه نگارش، پایان نامه ای که دانشگاه به شما معرفی می کند، پایان نامه خود را تنظیم کنید. ساعدنیوز در این مقاله به بررسی آیین نامه نگارش پایان نامه می پردازد و اهمیت آن را در تنظیم پایان نامه روشن می کند.

آیین نامه نگارش در پایان نامه به چه صورت می باشد؟   

دانشگاه های مختلف بنا بر سیاست های داخلی که دارند استانداردهایی را در زمینه نگارش پایان نامه تعیین و تصویب می کنند که تمامی دانشجویان آن دانشگاه در تنظیم پایان نامه خود ملزم به رعایت کردن این قوانین و اصول نگارشی هستند و در صورت رعایت نکردن این استانداردها پایان نامه دانشجو مورد قبول هیئت داوران قرار نخواهد گرفت.

این اصول و استانداردهای نگارشی در قالب آیین نامه نگارش پایان نامه در دفتر و وب سایت دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و تمامی دانشجویان موظف به رعایت و اعمال آن در پایان نامه خود هستند. دقت داشته باشید که این آیین نامه نگارشی ممکن است از دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت باشند. در نتیجه باید حتما آن را از دانشگاه خود تهیه کنید و پایان نامه خود را متناسب با آن بنویسید.

آیین نامه نگارش پایان نامه موارد مختلفی را تعیین می کند. از موارد نگارشی که می توان به آن اشاره نمود، نحوه طبقه بندی بخش ها و نحوه فصل بندی پایان نامه را برای شما مشخص می کند. همچنین شکل ظاهری پایان نامه شما به خصوص طرح جلد آن به دقت و با جزییات در این آیین نامه مشخص شده است. اینکه چه مواردی از موضوع و نام نویسندگان گرفته تا موارد ضروری باید بر روی جلد پایان نامه چاپ شود و یا محل قرار گیری هر کدام از این گزینه ها بر روی جلد و همچنین رنگ آن، از مواردی است که در آیین نامه نگارش پایان نامه به صورت کامل مشخص شده است.

از نکات دیگری که آیین نامه نگارش پایان نامه تعیین کرده و دانشجو در نوشتن پایان نامه ملزم به رعایت آن است، نحوه نوشتن منابع و مآخذ و ترتیب آورده شده آن ها می باشد. اینکه منابع و مآخذ به چه ترتیبی نوشته شوند و یا اینکه ابتدا منابع فارسی آورده شوند و یا منابع انگلیسی و اینکه چگونه در متن به این منابع ارجاع داده شود همگی از نکاتی است که در آیین نامه نگارش پایان نامه تعیین شده اند.

قبل از اینکه شروع به نوشتن نهایی پایان نامه کنید آیین نامه نگارش پایان نامه را از دانشگاه خود دریافت کنید و تمامی موارد خواسته شده از شما در پایان نامه را در تنظیم آن رعایت کنید زیرا یکی از مواردی که داوران به آن دقت زیادی می کنند همین رعایت شدن اصول نگارشی تعیین شده از طرف دانشگاه است. دقت در این امر می تواند به شما در داشتن پایان نامه ای موفق و خوب کمک بزرگی کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه