دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / علمی / حوزه تکنولوژی /

(عکس) اولین عکس سه بعدی رنگی از بدن انسان 

چهارشنبه، 20 تیر 1397
کد خبر: 9731
ساعد نیوز: برای اولین بار یک شرکت نیوزلندی با استفاده از یک تراشه تولید شده در آزمایشگاه سرن توانسته اسکنر تصویربرداری زیستی منحصر به فردی تولید کند که قادر به تهیه تصاویر سه بعدی رنگی از است

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از ثریا: 

این تصاویر معمولا کمک شایانی به شناسایی محل دقیق شکستگی استخوان ها می کنند، اما وجود جزئیات و اطلاعات بیشتر در این تصاویر می تواند به حل مشکلات بیشتری کمک کند.

تراشه مذکور اولین بار در آزمایشگاه سرن به منظور استفاده در برخورددهنده بزرگ هادرون تولید شد و حالا کاربرد تازه ای در عرصه پزشکی یافته است.

شرکت Mars Bioimaging که این اسکنر رنگی سه بعدی را تولید کرده تحول یادشده را مشابه با اختراع دوربین های عکاسی رنگی دانسته و معتقد است از این روش می توان برای بررسی دقیق تر وضعیت سلامت بدن انسان و بافت ها و ارگان های مختلف آن استفاده کرد.

حسگر نصب شده در تراشه Medipix۳ می تواند با دقتی بی سابقه میزان گوشت عضلات بدن، وضعیت دقیق استخوان ها، میزان آب، چربی و ... موجود در آنها و حتی علائمی که نشان دهنده شکل‌گیری بیماری در ارگان های مختلف است را به نمایش بگذارد.

در حال حاضر نمونه کوچکی از این دستگاه تصویربرداری مورد آزمایش قرار گرفته تا مشخص شود تا چه حد می توان از آن برای تشخیص بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های خطرناک قلبی و عروقی استفاده کرد. پژوهشگران می گویند نتایج اولیه استفاده از این دستگاه امیدوارکننده است، اما هنوز باید بررسی های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب