دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

عامل کپی کننده کارت های بانکی در تبریز دستگیر شد 

دوشنبه، 02 بهمن 1402
کد خبر: 372253
فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری که اقدام به کپی کارت های بانکی شهروندان می کرد خبر داد،گفت:از مخفیگاه متهم اطلاعات 147 فقره کارت بانکی کشف شد.

به گزارش ساعدنیوز، سردار "علی محمدی" در تشریح این خبر اظهار داشت:با وصول چند فقره شکایت مردمی مبنی بر برداشت و انتقال غیرمجاز از حساب های بانکی‌شان،موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود:در روند رسیدگی به پرونده مذکور، کارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از ظرفیت ها و تخصص های پلیسی و همچنین با روشهای علمی و فنی نفراتی که اقدام به کپی کارت‌های بانکی شهروندان می نمودند را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد:با هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضائی متهم و همدستان وی طی عملیاتی در تبریز و یکی از شهرستان‌های استان دستگیر، و از آنان تعدادی تجهیزات الکترونیکی کشف شد.

وی بیان داشت:پس از انتقال متهم و همدستان وی به مقر پلیس فتا ،با انجام تحقیقات و بازجویی‌های فنی صورت گرفته مشخص شد، متهم در محلی که مشغول بکار بوده اطلاعت کارت های بانکی مشتریان را همراه با رمز بیان شده از سوی خود آن افراد دریافت و با ترفندهایی اقدام به کپی کارت های بانکی نموده و با همکاری یکی از همدستانش کارت های بانکی را خالی می نمودند که با اشراف اطلاعاتی افسران سایبری استان در دام قانون افتادند.

سردار"علی محمدی" افزود:در تجهیزات الکترونیکی کشف شده از مخفیگاه متهم، اطلاعات 147 فقره کارت بانکی به همراه رمز مربوطه کشف شد، و متهم جهت سیر مراحل بعدی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان به کلاهبرداران و رابطان آنان هشدار داد:در صورتی که بخواهند اقدام به سودجویی از همشهریان نمایند حتما قانون به سراغ آنها خواهد رفت و مطمئن باشند بااین افراد به طور قاطع در چهارچوب قانون برخورد خواهد شد.

سردار"محمدی"به شهروندان و کاربران فضای مجازی نیز توصیه کرد : نکات امنیتی در خصوص رمزهای کارتهای بانکی را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی رمز کارت خود را در اختیار دیگران نگذارند و حتما به صورت دوره‌ای رمزکارت بانکی خود را تغییر دهند همچنین در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را به مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 و همچنین از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی متن
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست