دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

عاشقانه‌های پدر پسری مرحوم رضا داوودنژاد با پدرش قبل مرگ او / به پدرم گفتم اصلا دوست ندارم مرگ تو رو ببینم! + ویدیو جالب و دیدنی 

دوشنبه، 07 آبان 1403
ساعدنیوز: رضا داوودنژاد در سال 1391 بیمارستان نمازی شیراز عمل پیوند کبد انجام داده بود. او گفته بود به‌دلیل مشغلهٔ کاری، داروهای بیماری کبدش را نخورده بود و به‌دلیل وضعیت وخیم کبدش مجبور به عمل پیوند شد. داوودنژاد در 13 فروردین 1403 در 43 سالگی درگذشت. بیمارستان دلیل مرگ او را به‌هم‌ریختگی‌های آنزیم‌های کبدی و عفونت خونی اعلام کرد. 

به گزارش سرویس هنر و رسانه ساعدنیوز، رضا داوودنژاد متولد 29 اردیبهشت 1359 بازیگر کشورمان بود. او فرزند کارگردان علیرضا داوودنژاد و برادر بازیگر زهرا داوودنژاد بود. او کار بازیگری خود را از شش سالگی با حضور در فیلم بی‌پناه (1365) ساختهٔ پدرش آغاز کرد و پس از وقفه‌ای دوازده ساله با مصائب شیرین به شکلی جدی‌تر به حرفهٔ بازیگری پرداخت.

رضا یکی از بازیگرانی است که این حرفه را از دوران کودکی و 6 سالگی آغاز کرده است؛ فیلم بی پناه اولین فیلم سینمایی رضا داوود نژاد بود که در سال 1365 و به کارگردانی پدرش ساخته شد اما بعد از آن رضا تا سن 18 سالگی به دلیل تمرکز روی درس و تحصیل در هیچ فیلمی بازی نکرد.

سال 1377 رضا داوودنژاد در سن 18 سالگی با بازی در فیلم مصائب شیرین باز هم به کارگردانی پدرش به این عرصه بازگشت و برای بازی در این فیلم کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول در جشنواره فیلم فجر شد، به همین دلیل این فیلم را می‌توان نقطه اوج شهرت رضا داوود نژاد دانست.

رضا داوودنژاد در سال 1391 بیمارستان نمازی شیراز عمل پیوند کبد انجام داده بود. او گفته بود به‌دلیل مشغلهٔ کاری، داروهای بیماری کبدش را نخورده بود و به‌دلیل وضعیت وخیم کبدش مجبور به عمل پیوند شد. در 9 آذر 1393 اعلام شد که داوودنژاد در شیراز تحت عمل جراحی (در مراحل درمانی پس از پیوند کبد) قرار گرفته است. در 25 آذر اعلام شد که به دلیل وخامت حالش دوباره ناچار به پیوند کبد شده است. او در این باره گفت: «به علت اینکه خون در کبدم لخته شده بود و حالم وخیم شد تیم پزشکی مجبور شدند، کبد دیگری به من پیوند بزنند.»

در اسفند 1402 اعلام شد که داوودنژاد بیش از سه ماه است درگیر عفونت خونی شده و ابتدا در تهران و بعداً برای اینکه تحت مراقب پزشکان خودش باشد در شیراز بستری شده است.

داوودنژاد در 13 فروردین 1403 در 43 سالگی درگذشت. بیمارستان دلیل مرگ او را به‌هم‌ریختگی‌های آنزیم‌های کبدی و عفونت خونی اعلام کرد. پیکر او در 18 فروردین در کنار مادربزرگش احترام‌السادات حبیبیان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد.

در ابتدای این مطلب ویدیویی از گفتگوی مرحوم رضا داوونژاد را قبل از مرگش مشاهده می‌کنید که از صحبت‌هایش با پدرش محمدضا داوودنژاد در مورد بیماری و تلاشش برای بهبود بیماری و سلامت دوباره‌اش صحبت می‌کند...


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم+ تصاویر) مرغ خیاط/ پرنده‌ی حیرت‌انگیزی که زیباترین آشیانه ها را میدوزد/ اینجاست باید گفت "فتبارک الله احسن الخالقین"
ترجمه تخصصی کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
همه‌چیز درباره‌ی سرنوشت شوم شهناز، فرزند محمدرضا و فوزیه، دختری که تولدش با خشم و ناراحتی خاندان پهلوی همراه شد/+مجموعه تصاویر از تولد تا روی آوردنش به زندگی هیپی‌گری و کولی‌وار
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
مراحل سابمیت مقاله
نجم‌الدین شریعتی: یکی از جوک‌هایی که برای من ساختند این بود که دلم یه شغل میخواد مثل نجم‌الدین شریعتی، 15 ساله نشسته روی صندلی میگه حاج آقا یه دعا کنن ما آمین بگیم+ویدیو
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
حکایت های خواندنی ؛ داستان شیر و گاو ( از داستان‌ های کلیله و دمنه)
تبدیل پایان نامه به مقاله