دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

عبدی: ثابت کنید شرط‌بندی و تبانی کرده‌ام و هر بلایی خواستید سرم بیاورید! 

سه شنبه، 29 فروردین 1402
ساعدنیوز: اگر ثابت شد شرط‌بندی و تبانی کرده‌ام، جریمه کنید، فحش دهید و محروم کنید و هر بلایی خواستید سر من بیاورید!

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ورزش سه، وقتی سوت پایان بازی استقلال و هوادار زده شد و در میان هیاهوی ورزشگاه آزادی، اسکوربورد نتیجه دور از انتظار شش بر یک را نشان می‌داد. شاید هیچ‌یک از بازیکنان حاضر در زمین پیش از بازی چنین نتیجه‌ای را پیش‌بینی نمی‌کردند. شکست سنگین هوادار سبب شد اتهامات مختلفی در فضای مجازی به برخی اعضای هوادار زده شود. یکی از بازیکنانی که مورد انتقاد و اتهامات مختلف قرار گرفت، مهدی عبدی، مدافع و یکی از کاپیتان‌های این تیم بود که پس از بازی ویدئوی اشتباهاتش نیز وایرال شد.

با مهدی عبدی هم‌کلام شدیم تا به‌طور شفاف در مورد اتفاقات بازی با او صحبت کنیم. مصاحبه او را در این صفحه می‌خوانید:

قبل از صحبت در مورد بازی هوادار و استقلال، در مورد خودت و مسیر فوتبالی‌ای که داشتی صحبت کن.

من نزدیک ده سال در این فوتبال هستم و از لیگ دو شروع کردم. در لیگ یک هم با خیبر بودم و در شرایط سخت بدون پول و امکانات کار کردم و در سخت‌ترین شرایط بهترین عملکرد را داشتم. فوتبال را به خاطر خودم و خانواده‌ام بازی کردم. آن‌چنان پیشرفت نکردم؛ اما شرایطی که می‌خواستم را مهیا کردم. بعد از چند سال بازی در لیگ یک با هوادار به لیگ برتر صعود کردم. هوادار در آن زمان، سرخ‌پوشان بود و بعد از آمدن آقای عنایتی فصل بعد تیم را برای صعود بست. در همان سال که لیگ یک بودیم، بعضی تیم‌های مطرح و صنعتی به ما پیشنهاد می‌دادند که با ما کنار بیایید و سال بعد جزء تیم ما هستید. ما جنگیدیم و تمام توان‌مان را برای صعود گذاشتیم و تیم را به لیگ برتر آوردیم.

پارسال نیم‌فصل اول بازی‌های خوبی انجام دادیم؛ ولی تجربه کافی نداشتیم و شرایط جدولی‌مان خوب نبود. اما در نیم‌فصل دوم بهتر شدیم و بهترین بازی‌ها را مقابل تیم‌های بالای جدول انجام دادیم. مقابل پرسپولیس در سال اول رفت و برگشت مساوی کردیم و مقابل استقلالی که سال پیش بدون باخت قهرمان شد، خوب بازی کردیم و توانستیم تیم را نگه داریم. امسال هم آقای ساکت الهامی آمدند و ما نسبت به تیم‌های دیگر کمترین هزینه را کردیم.

در این فصل پرسپولیس را بردید و انتظار می‌رفت مقابل استقلال هم نتیجه خوبی بگیرید؛ اما در نیمه دوم یک‌دفعه شش گل خوردید. چه اتفاقی در بازی افتاد؟

امسال قبل از شروع جام حذفی، تمرکزمان روی لیگ بود و می‌خواستیم امتیازات لازم را بگیریم. در جام حذفی دو بازی کردیم و صعود کردیم و تمرکزمان در لیگ پایین آمد. هرچند تمام تلاش‌مان را می‌کنیم در لیگ تک‌رقمی شویم. مقابل پرسپولیس در روز خوب‌مان تمام توان‌مان را گذاشتیم و برنده شدیم. آقای الهامی همیشه می‌گوید بازی باید زیبا و تماشاگرپسند باشد و مقابل استقلال هم همین نظر را داشتند و گفتند حتی می‌توانیم استقلال را ببریم و این در تفکرات ما بود. ما در نیمه اول مقابل استقلالی که چند بازی متوالی برنده شده، گل نخوردیم. در نیمه دوم زود گل را خوردیم و فشار به ما آمد و گل دوم را هم خوردیم و از آن به بعد تمرکزمان به هم ریخت و نتوانستیم تیم را جمع و جور کنیم. حتی در آن شرایط توانستیم یک گل بزنیم؛ اما بازی از دست‌مان در رفت.

در فضای مجازی ویدئوی اشتباهات شما وایرال شد. مثلاً روی صحنه گل دوم وقتی توپ را از دست دادید، دنبال قائدی نرفتید و فقط نظاره‌گر بودید.

این‌ها را نمی‌شود پای اشتباهات فردی گذاشت. من پاس رو به جلو دادم و با بازیکن‌مان هماهنگ نبودیم و مهدی قائدی پشت من توپ گرفت و اگر من با تمام سرعتم هم می‌دویدم، به قائدی نمی‌رسیدم.

شاید اگر می‌دویدی این شائبه‌ها به وجود نمی‌آمد. بهتر نبود پیش از گل‌شدن پشت او حرکت می‌کردید؟

درست است. من به قائدی نمی‌رسیدم؛ ولی اگر می‌دانستم این‌طور می‌شود، با تمام سرعتم سمت او می‌رفتم. بعضی جاها زده‌اند که من ایستاده‌ام؛ ولی هر بازیکنی دوست دارد مقابل پرسپولیس و استقلال بهترین عملکرد را داشته باشد. ما اصلاً برای برد به زمین رفته بودیم.

پس از بازی اتهامات تبانی و شرط‌بندی به شما زده شد. در این مورد صحبت کن؟

من نمی‌دانم شرط‌بندی چیست و چه‌جور است و با بازیکنان استقلال هم رفیق نیستم. من در آن لحظه از خستگی و عدم تمرکز تا آخر دنبال بازیکن نرفتم و گفته‌اند شرط‌بندی کردم. اگر کسی می‌تواند ثابت کند، من تسلیم شما هستم. اگر ثابت شد، جریمه کنید، فحش دهید و محروم کنید و هر بلایی خواستید سر من بیاورید! ما هر چه قسم خدا و پیغمبر را می‌خوریم، کسی باور نمی‌کند.

سپهر حیدری ویدئوی اشتباهاتت را در پیجش گذاشت و اعتقاد داشت کمیته اخلاق باید ورود کند. خودت سکوت کردی؛ اما بازیکنان‌تان واکنش نشان دادند.

من از لحاظ روحی طوری نبودم که اینستاگرام بروم؛ ولی وقتی طرف فوتبالیست بوده و این‌طور می‌گوید، من نمی‌توانم حرفی بزنم. وقتی یک تماشاگر این‌طور نظر دهد، ناراحتی ندارد؛ ولی وقتی سپهر حیدری می‌گوید، نمی‌دانم چه باید بگویم.

هواداران پرسپولیس می‌گویند تو استقلال هستی!

من تا الآن هر کس پرسیده استقلالی هستی یا پرسپولیسی، گفته‌ام هیچ‌کدام؛ چون بازیکن هوادارم و به من ربطی ندارد و نفعی برایم ندارد. می‌دانستم اگر یک‌موقع بگویم طرفدار فلان تیمم، وقتی که چنین اتفاقی بیفتد، می‌گویند به همین خاطر بوده است. من اصلاً بازی‌های پرسپولیس و استقلال را نگاه هم نمی‌کنم. پرسپولیسی‌ها به من فحش می‌دهند و هواداران استقلال می‌خواهند روی آن‌ها را کم کنند و از من حمایت می‌کنند.

به نظرت گل ششم استقلال تحقیرآمیز بود؟

این‌ها شاید به‌خاطر این‌که قبل از دربی بود، این کار را کردند و خواستند پرسپولیس را تحت تأثیر قرار دهند. هر بازیکنی می‌تواند پنالتی بزند و آن‌ها تصمیم‌شان این بود.

بعد از آن باخت سنگین روحیه هوادار الآن چطور است؟

وقتی مقابل تیم‌های بزرگ بد بازی کنی، روحیه بدی پیدا می‌کنی و این کمی زمان می‌برد که به حالت عادی برگردی. ما بعد از بازی خیلی ناراحت بودیم و دیروز را تمرین کردیم و امروز استراحت کردیم. این بازی با همه اتفاقاتش گذشت و باید فراموش کنیم و تمرکزمان را روی بازی‌های بعدی بگذاریم.

صحبت پایانی؟

ما در بعضی جاها خودمان را نشان ندادیم؛ اما من سه چهار سال است در این تیمم و همه مرا می‌شناسند. ما در بدترین شرایط در این تیم زحمت کشیدیم. خیلی مواقع به ما پیشنهادات آن‌چنانی شد؛ اما شرف و آبروی خودمان را با این چیزها معامله نکردیم و از این به بعد هم همین است. کسانی که چنین تهمت‌هایی را زدند، نمی‌بخشم و امیدوارم چنین اتفاقی برای‌شان بیفتد تا بفهمند نباید چنین صحبت‌هایی کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل سابمیت مقاله
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
گام به گام مراحل چاپ کتاب