آبشار ویسادار کجاست؟

  جمعه، 07 بهمن 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
آبشار ویسادار کجاست؟
طبیعت بکر آبشار ویسادار یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری گیلان است که منظره ای فوق العاده ای دارد و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر کشور را به جذب خود می کند. در زبان تالشی، کلمه ویسادار به معنای «سایه درخت بید» است. به نقل از مردم بومی، علت نام گذاری آبشار ویسادار نیز به دلیل وجود جنگل های پوشیده از درختان بید سر به فلک کشیده است.

آبشار ویسادار ۱۵ متر ارتفاع دارد، این آبشار سومین آبشار مرتفع استان گیلان و از زیباترین جاهای دیدنی شمال است. زیبایی این آبشار باعث شده تا ویسادار به جلوه ای مسحور کننده از طبیعت گیلان تبدیل شود و هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود بکشاند. اگر شما هم به بازدید از جاذبه های طبیعی علاقه دارید، ویسادار مقصد ایده آلی خواهد بود. بیایید نگاهی دقیق تر به این آبشار و مسیر دسترسی به آن بیندازیم.

چرا بازدید از آبشار ویسادار گیلان پیشنهاد می شود؟

  • یکی از مرتفع ترین و زیباترین آبشارهای گیلان و کشورمان است.
  • در دل جنگلی سرسبز و زیبا واقع شده و دسترسی به آن آسان است.
  • از ساختاری سنگی و ظاهری متفاوت تشکیل شده است.
  • یکی از بهترین اماکن استان گیلان برای ثبت تصاویری خاطره انگیز و اینستاگرامی است

آشنایی با آبشار ویسادار

آبشار ویسادار یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی ایران است و با 15 متر ارتفاع به عنوان سومین آبشار مرتفع استان گیلان شناخته می شود. در اینجا آب از فراز ساختاری سنگی به شکل نیم دایره، بر روی دیواره ای صخره ای جاری می شود؛ دیواره ای که به صورت لایه لایه شکل گرفته و در طی مدت زمانی طولانی به شکل امروزی خود درآمده است. این آب پس از سقوط در حوضچه ای می ریزد که توسط همین دیواره ها احاطه شده و همچون دنیایی متفاوت به نظر می رسد. این آبشار بر سر راه رودخانه لمیر قرار دارد که از کوه های تالش که به گردنه الماس نیز شهرت دارد، سرچشمه می گیرد بازخانی و پس از گذر از منطقه پره سر به دریای خزر می ریزد.

کمی آن طرف تر از آبشار درختان سر به فلک کشیده ای وجود دارند که ریشه های شان به شکل خاصی در هم تنیده و بر روی زمین پهن شده اند. حضور این درختان، صدای ریزش آب و جلوه خاص آبشار موقعیتی منحصربه فرد را به این طبیعت بخشیده است تا لحظاتی خوش را برای دوست داران خود رقم بزند.

آبشار ویسادار

آبشار ویسادار؛ نمونه ای بی نظیر از طبیعت گیلان

آبشار ویسادار با ارتفاع حدودا ۱۵ متر، بعد از آبشار لاتون و آبشار چالدشت به عنوان سومین آبشار مرتفع گیلان شناخته می شود. این جاذبه طبیعی در مسیر رودخانه لمیر واقع شده که از کوه های تالش سرچشمه می گیرد و در آخر به دریای خزر می ریزد.

شکل دیواره این آبشار بسیار زیباست و در کمتر جایی می توان نظیر آن را مشاهده کرد. زمانی که از بالا به ویسادار نگاه می کنید به نظر می رسد آب درون یک گودال سرازیر می شود. به علاوه صخره هایی که دیواره این آبشار را تشکیل می دهند، به صورت لایه لایه هستند و زیبایی آن را دوچندان کرده اند.

این آبشار در میان جنگل های پیلمبرا واقع شده و برای رسیدن به آن لازم است تا مدت زمان نسبتا کوتاهی را در جنگل راهپیمایی کنید. پیاده در میان جنگل و استشمام بوی درختان بسیار جذاب خواهد بود. به علاوه، دیواره های صخره ای این آبشار شکل خاصی دارند که نظیر آن را کمتر در آبشارهای دیگر می توان مشاهده کرد.

آبشار ویسادار از مقاصد بکر گیلان است، که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را جذب می کند. برای آنکه گردشگران بتوانند نمای زیباتری از آبشار را تماشا کنند، روبه روی آن پلی ساخته اند تا بازدیدکنندگان روی آن بایستند و نمای کاملی از آبشار را ببینند.

صدای جریان آب، آواز پرندگان، طبیعت بکر، هوای پاکیزه و چشم اندازی مسحور کنند باعث می شوند که آرامش سراپای وجودتان را فرابگیرد. از این رو توصیه می کنیم چند ساعتی در این کنار ویسادار استراحت کرده و از مناظر زیبای اطراف آن لذت ببرید.

 آبشار ویسادار

در سفر به آبشار ویسادار کجا اقامت کنیم؟

در طول سال های اخیر به دلیل استقبال بالای گردشگران و طبیعت دوستان از این منطقه، در اطراف آبشار ویسادار کلبه های چوبی با امکانات اولیه مناسب تعبیه کرده اند که در صورت تمایل به اقامت در نزدیکی آبشار و جنگل می توانید آن ها را اجاره کنید. بسیاری از کلبه ها و کافه های این منطقه نیز اتاق ها و تخت هایشان را برای استراحت و اتراق در طول روز اجاره می دهند و در صورت تمایل می توانید برای پیک نیک روزانه از این مکان ها استفاده کنید.

برای دوست داران کمپ کردن در طبیعت، جنگل اطراف آبشار ویسادار گزینه بسیار مناسبی است. فاصله نزدیک آبشار تا روستاهای اطراف و جاده اصلی نیز این منطقه را به مکانی محبوب برای علاقه مندان کمپ کردن در طبیعت تبدیل کرده است.

اقامتگاه های بومگردی در شهرهای رشت و تالش متعدد هستند. اگر به تجربه زندگی در فضاهای سنتی و محلی علاقه دارید، می توانید در سفر به آبشار ویسادار این خانه های روستایی را برای اقامت انتخاب کنید. در این اقامتگاه ها دسترسی مناسبی به راهنماهای محلی، سوغات گیلان و محصولات روستایی دارید. از بهترین ویژگی های اقامتگاه های بومگردی در استان گیلان می توان به سرو غذاهای محلی گیلان اشاره کرد که شهرتی جهانی دارند.اگر در سفر به آبشار ویسادار قصد اقامت در شهرهای اصلی را دارید می توانید در شهر رشت یا رضوانشهر اقامت کنید و برای بازدید از آبشار ویسادار سفری یک روزه را ترتیب دهید. هتل های رشت از لحاظ قیمت و امکانات بسیار متنوع هستند. با توجه به بودجه مورد نظر می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در اطراف رضوانشهر نیز دو هتل با امکانات مناسب وجود دارد.

در سفر به آبشار ویسادار با خود چه ببریم؟

در سفر به آبشار ویسادار اگر قصد اقامت در طبیعت را دارید حتما وسایل کامل کمپینگ را با خود ببرید. برای اقامت شبانه کیسه خواب بسیار مناسب است و از شما محافظت می کند. به دلیل محیط جنگلی اطراف آبشار و پیاده روی در آن حتما کفش مناسب بپوشید و اگر در فصل زمستان به دیدن آبشار ویسادار می روید، چکمه همراه خود ببرید. بادگیر و بارانی مناسب نیز در فصل های پاییز و زمستان همراه داشته باشید.

آب و مواد غذایی کافی برای اتراق و پیک نیک در جنگل با خود ببرید، گرچه در ورودی و محوطه جنگل فروشگاه هایی وجود دارند. پماد ضد گزش حشرات نیز از موارد ضروری است. اگر قصد آبتنی در حوضچه آبشار ویسادار را دارید، لباس اضافه و حوله همراه ببرید.در طول قدم زدن در جنگل و در اطراف آبشار ویسادار به مناظری منحصربه فرد می رسید. اگر اهل عکاسی هستید، دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید! عکاسی از آبشار ویسادار و محیط اطراف آن خاطراتی ماندنی برایتان می سازد.

دیدنی ها و تفریحات آبشار ویسادار

  • مسیر آبشار ویسادار: پیش از رسیدن به آبشار ویسادار و لمس زیبایی های آن، جاده منتهی به این آبشار است که گردشگران و علاقه مندان طبیعت را غرق در خود می کند. جاده ای که از دوسو با درختان احاطه شده و هر چه که بیشتر در آن پیش می رویم تصاویر روح نوازتری به چشم مان می خورد.
  • تماشای آبشار از روی پل: درست رو به روی آبشار پلی فلزی قرار دارد که فرصت تماشای آبشار ویسادار را به شما می دهد. می توانید بر روی این پل بایستید و از دیدن سقوط قطرات آب در آرامش جنگل لذت ببرید.
  • رفتن به بالای آبشار: آبشار ویسادار کمی پایین تر از سطح زمین اطرافش قرار دارد. برای آنکه بتوانید به بالای آبشار دسترسی پیدا کنید پله های صخره ای در کنار آن ایجاد شده اند تا با استفاده از آنها در بالای صخره های دیواره آبشار قرار بگیرید.
  • آب بازی و آب تنی: بسیاری به فضای بالای آبشار می روند و با کمی شیطنت و آب بازی حال و هوای خاصی به سفرشان می دهند. برخی هم حوضچه پایین آبشار را انتخاب می کنند تا تنی به آب بزنند و از خنکای آب استفاده کنند.
  • پیک نیک و عکاسی: محیط جنگلی اطراف آبشار ویسادار دارای زمین های مسطحی است که می توانید به همراه دوستان یا خانواده پیک نیکی را در آنجا برپا کنید و خاطره ای خوش برای خود و همسفران تان بسازید.

تفریحاتی که در بازدید از آبشار ویسادار تجربه خواهید کرد

مسیر رسیدن به آبشار ویسادار چنان زیبا و تماشایی است که پیاده روی در آن خود نوعی تفریح و پیاده گردی بشمار می رود. شنیدن صدای آواز دلنشین پرندگان در حین گذر از درختان بلندبالایی که ریشه هایشان در هم تنیده شده است، لذتی است فراموش نشدنی، لذتی که اگر منظره و صدای ریزش آبشار ویسادار را نیز برآن بیفزایید، صحنه ای خلق خواهد شد که تا ابد در ذهن شما باقی خواهد ماند. ناگفته نماند که برای آن دسته از بازدیدکنندگانی که دوست دارند آبشار ویسادار را از زوایای دیگری تماشا کنید، پلی فلزی برفراز آبشار احداث گردیده است تا سقوط شکوهمند آبشار بیش از پیش زیبا گردد. همچنین بازدیدکنندگان می توانند در حوضچه آبشار به آبتنی و شنا بپردازند و تصاویر بسیار زیبا و خاطره انگیزی را از این منظره شگفت انگیز شکار کنند.

در اطراف آبشار ویسادار، امکاناتی از قبیل قهوه خانه، تجهیزات بازی کودکان و فروشگاه خرید سوغات احداث گردیده است تا بازدیدکنندگان با خیالی آسوده از این مکان دیدن کنند و از بابت یافتن مکانی برای خوردن و آشامیدن دغدغه ای نداشته باشند.

جاهای دیدنی اطراف آبشار ویسادار

اطراف آبشار ویسادار مملو از جاهای دیدنی بکر است. از هر مسیری به سمت آبشار و جنگل ویسادار بروید، از کنار جاذبه های برجسته ای عبور خواهید کرد که با برنامه ریزی مناسب می توانید از آن ها دیدن کنید.اگر از سمت شهرهای شمال غربی ایران به سمت آبشار ویسادار می روید می توانید از جاهای دیدنی بکری نیز دیدن کنید. از برجسته ترین جاذبه های این مسیر می توان به جنگل فندقلو و گردنه حیران اشاره کرد. مسیر خلخال به اسالم نیز جاده ای با زیبایی های منحصربه فرد است.

«آبشار لاتون» در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر آستارا و در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال آبشار ویسادار قرار دارد. این آبشار از کوه اسپیناس سرچشمه می گیرد و به رودخانه لوندویل سرازیر می شود و در نهایت به دریاچه خزر می ریزد. آبشار لاتون با ارتفاع ۱۰۵ متر بلندترین آبشار ایران است.

در اطراف شهر تالش نیز جاذبه های تاریخی و طبیعی خودنمایی می کنند. «قلعه لیسار» بنای تاریخی باقی مانده از دوره سلجوقیان، در بلندی تپه ای در ۲۰ کیلومتری شمال تالش واقع شده است. نام این قلعه در فهرست آثار ملی ایران به چشم می خورد. «ییلاق کیاره» نیز از بهترین جاهای دیدنی اطراف تالش به شمار می رود.

«جنگل گیسوم» در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی آبشار ویسادار قرار دارد. در این جنگل درختانی انبوه با گونه های متنوع دیده می شوند و مسیر جاده جنگلی آن به ساحل گیسوم می رسد. محیط جنگل گیسوم و ساحل آن از بهترین مناطق برای اتراق در طبیعت هستند.

آبشارهای استان گیلان از زیباترین آبشارهای ایران هستند. از دیگر آبشارهای نزدیک به آبشار ویسادار می توان به آبشارهای «آسیابگا» و « اوویار» اشاره کرد که هر دو در شهرستان رضوان شهر قرار دارند. آبشار آسیابگا در مسیر کوه پیمایی قله سبلان در مسیر انحرافی کوتاهی قرار گرفته است و با طی مسیری دو ساعته می توانید به این آبشار برسید.

مسیر دسترسی به ویسادار

شما باید به رضوانشهر بروید؛ برای این منظور رهسپار رشت شوید و از آنجا به آستار رفته و پس از عبور از بندرانزلی مسیر خود را به سمت رضوانشهر ادامه دهید. پس از رسیدن به رضوانشهر راهی پره سر شوید؛ فاصله این دو شهر حدود ۱۷ کیلومتر است.

اگر می خواهید از سمت تهران راهی آبشار شوید باید مسیر قزوین رشت را انتخاب کنید. قبل از رسیدن به رشت مسیر خود را به سوی فومن تغییر دهید. از فومن به صومعه سرا و سپس به پره سر بروید.

در شهر پره سر از سه راه احمد به سمت روستای سِكَرَه سرا یا صیقل سرا بروید. با گذر از این روستا و روستای اووییار وارد یک جاده جنگلی زیبا می شوید که به روستای لمیر می رسد. زمانی که به آبشار نزدیک می شوید دیگر از جاده آسفالت خبر نیست و حدود ۲۰ دقیقه باید پیاده روی کنید تا به آبشار ویسادار برسید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایت سیدابراهیم رئیسی از خانه داری و آشپزی همسرش جمیله علم الهدی +ویدیو/ بعضی روزا غذا نبود و کیک و شیر میخوریم (212 نظر) روایت جالب شهید سید ابراهیم رئیسی از درس خواندن نوه هایشان در مدرسه دولتی/ رئیس جمهور ساده زیست و مردمی+ویدیو (136 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: ما تا 13 سالگی اجاره نشین بودیم+ویدئو (127 نظر) تابلو نقاشی چهره دلنشین سیدابراهیم رئیسی در خانه رئیس جمهور شهید+عکس (102 نظر) چهره های غمگین دختر سیدابراهیم رئیسی و پسر حسین امیرعبداللهیان در مراسم بزرگداشت پدرشان در دانشگاه+عکس (77 نظر) ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (64 نظر) سبک چیدمان وسایل دکوری برای ورودی خانه به سبک مینا مختاری همسر خوش سلیقه بهرام رادان+عکس/ به رخ کشیدن طراحی خانه به سبک اروپایی (56 نظر) گردنبند و دستبند طلای هادی چوپان با طرح نقشه ایران/ هادی چوپان و زرق و برق جواهراتش +عکس (47 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (44 نظر) نگاهی به خونه زندگی ساده و بدون تجملات سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس بزرگ آن شهید روی دیوار+عکس/ ساده زیستی سید محرومان ... (42 نظر) انتخاب هوشمندانه و تحسین برانگیز همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی در عکس میز عزای رئیس جمهور شهید با مشهورترین قاب ایشان در سازمان ملل+ عکس (26 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (24 نظر) خطر از بیخ گوش حامیم گذشت/ پایان 3 عمل موفقیت آمیز +جزئیات عمل (21 نظر) رونمایی از برادر خوش تیپ و هیکلی آیسان آقاخانی در جشن تولد محمدرضا گلزار+ویدیو/ رقابت تنگاتنگ داماد و برادر زن در جنتلمنی👌 (21 نظر) دکوراسیون شیک و اروپایی خانه شبنم قلی خانی با چیدمان مدرن و امروزی/ ماشاءالله چقدر خوش سلیقه+عکس (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 15 خرداد 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز سه شنبه 15 خرداد ماه 1403 تفریحات لاکچری سردار آزمون بازیکن تیم ملی ایران در استرالیا+عکس / چشم انداز زیبایش خیره تان می کند فوتبال حرفه ای منوچهر هادی و سیدجواد هاشمی با لباس مخصوص ورزشی در استادیوم فال روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد 1403 نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه/ این ماشین نیست هواپیماست + عکس رونمایی از همسر و پسران محمود احمدی نژاد / یکی از پسرها کپی برابر اصل باباشه ظاهر متفاوت ستاره قطبی در اتاق گریم + عکس دانلود آهنگ جدید «رز سفید من» حامیم +فیلم/ اگه میتونستم تورو میچیدم…... دانلود آهنگ جدید "مسکن" حمید عسکری/ مسکنه واسه دردای من عشق تو چشمای عاشق تو...+فیلم رابطه پنهانی زن با دوست پسر سابقش با قتل خاتمه یافت نگاهی به حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع امام خمینی(ره)+عکس 2 تصویر متفاوت و تکان دهنده از سید ابراهیم رئیسی در مراسم سالگرد امام خمینی (ره)+عکس/ تا چشم کار میکند جای تو خالیست ... سلفی جذاب و دلنشین احمدرضا عابدزاده و پسرش در آمریکا+عکس تصویری از قبا و نعلین امام خمینی (ره) در جماران +عکس خانم بازیگر جنجالی عاشق شد ؛ عاشق شدم، واویلا ! +عکس چرا کفن امام خمینی(ره) در روز تشییع تعویض شد؟/ ماجرای نامه به هاشمی‌رفسنجانی در جریان انتخاب رهبر سر زدن به علی انصاریان به سبک حسین سلیمانی +عکس/ جای خالی رفیق صمیمیش هیچوقت پر نمیشه حضور تازه عروس و داماد سینما در منزل سروش رفیعی بابت تبریک قهرمانی پرسپولیس+عکس جای خالی شهید رئیسی در جایگاه مراسم سالگرد رحلت حضرت امام (ره)+عکس بغض رهبر معظم انقلاب هنگام صحبت از تلاش‌های شهید جمهور+ویدیو احوالپرسی کوتاه اما گرم رهبر معظم انقلاب با سیدحسن خمینی در مراسم سالگرد پدربزرگشان امام خمینی+ویدیو اسحاق جهانگیری با این استوری کاندیداتوری اش را تایید کرد؟ +عکس استوری غم انگیز و تلخ حسین سلیمانی، تازه داماد سینمای ایران/ مرد نکونام نمیرد هرگز+عکس عکس های فرازمینی از بناهای تاریخی ایران بر روی مریخ! رهبر انقلاب در حرم امام(ره): فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی دشمن را به کنج میدان بردند ناگفته‌های زنی که پاسدار خانه امام بود/ از مهمان‌های کم‌حجاب جماران تا ماجرای غذاهای لاکچری!+عکس خلاقیت جالب علی پروین برای خروج از استادیوم با آمبولانس در شب قهرمانی پرسپولیس+ویدیو سفر به تهران قدیم؛ تصویری جالب و تاریخی از بانک ملی ایران در 60 سال پیش اولین آپارتمان‌نشین های پایتخت/ شهرک های 70 ساله با طراحی آلمانی در تهران+عکس مهمانی ویژه علی دایی اسطوره فوتبال برای ورزشکاران مدال آور در رستورانش +ویدئو/از سپیده توکلی و ملیکا رسولی تا ایمان روغنی و مهدی زمانی... نامه جالب دختر رضا خان برای امام خمینی(ره)/ به من شناسنامه ندادند چون بیسواد هستم+عکس آخرین حرف های امام خمینی (ره) به رهبر معظم انقلاب در بیمارستان در حواشی داغ دوشنبه 14 خرداد 1403 جدیدترین تصاویر از نوه و نبیره های امام خمینی(ره) در مراسم سالگرد ایشان در تهران کیک تولد باکلاس و 2 بعدی دختر شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه برای تولد 7 سالگیش در حیاط ویلا/ مبارکا باشه+ عکس انتشار برای اولین بار؛ سیل جمعیت مردم ایران در مراسم باشکوه وداع با امام خمینی 35 سال پیش+ویدیو چهره های غمیگن دو دختر شهید سید ابراهیم رئیسی در خانه پدریشان+عکس نگاهی به تابوت شیشه ای امام خمینی(ره) در مراسم تشییع ایشان+عکس پزشک شیطان صفت که عکس های خصوصی بیمارانش را داشت!
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 15 خرداد 1403
دانلود آهنگ جدید «رز سفید من» حامیم +فیلم/ اگه میتونستم تورو میچیدم…...
دانلود آهنگ جدید "مسکن" حمید عسکری/ مسکنه واسه دردای من عشق تو چشمای عاشق تو...+فیلم
رابطه پنهانی زن با دوست پسر سابقش با قتل خاتمه یافت
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 15 خرداد 1403 + فیلم
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 15 خرداد ماه 1403
چرا کفن امام خمینی(ره) در روز تشییع تعویض شد؟/ ماجرای نامه به هاشمی‌رفسنجانی در جریان انتخاب رهبر
رهبر انقلاب در حرم امام(ره): فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی دشمن را به کنج میدان بردند
اولین آپارتمان‌نشین های پایتخت/ شهرک های 70 ساله با طراحی آلمانی در تهران+عکس
ناگفته‌های زنی که پاسدار خانه امام بود/ از مهمان‌های کم‌حجاب جماران تا ماجرای غذاهای لاکچری!+عکس
نامه جالب دختر رضا خان برای امام خمینی(ره)/ به من شناسنامه ندادند چون بیسواد هستم+عکس
آخرین حرف های امام خمینی (ره) به رهبر معظم انقلاب در بیمارستان در حواشی داغ دوشنبه 14 خرداد 1403
پزشک شیطان صفت که عکس های خصوصی بیمارانش را داشت!
تحلیلگر اصولگرا: احمدی نژاد در حد ریاست جمهوری نیست!
منتخب روز   
2 تصویر متفاوت و تکان دهنده از سید ابراهیم رئیسی در مراسم سالگرد امام خمینی (ره)+عکس/ تا چشم کار میکند جای تو خالیست ... سیر تحولات تیپ و استایل محمود احمدی نژاد در روز ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری از سال 1384 تا 1403+عکس جایزه بزرگ خودرو اتومات و لوازم برقی دولت به مردم در صورت رعایت یک چیز+فیلم آشنایی با چهره 4 فرزند علی لاریجانی+عکس/ از پسر آخوند تا دختر پزشک حضور خبرنگار صداوسیما با کت و دامن کرم قهوه ‌ای در وزارت کشور برای پوشش اخبار انتخابات +عکس تفریحات سالم امیرمحمد یزدانی ستاره کشتی؛ از شکستن چوب هیزم تا دوستی با حیوانات و تیراندازی+ فیلم تیکه سنگین احمدرضا عابدزاده به کریم باقری/ ناراحتی کریم باقری از عقاب+ فیلم انتخاب هوشمندانه و تحسین برانگیز همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی در عکس میز عزای رئیس جمهور شهید با مشهورترین قاب ایشان در سازمان ملل+ عکس روایت سیدابراهیم رئیسی از خانه داری و آشپزی همسرش جمیله علم الهدی +ویدیو/ بعضی روزا غذا نبود و کیک و شیر میخوریم سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان...