ابزارهای لازم برای مراقبت از کفش

  سه شنبه، 22 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
ابزارهای لازم برای مراقبت از کفش
هیچ گاه کفش را بزر‌گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید، عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

هیچ گاه کفش را بزر گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید، عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.پاها به عنوان قلب دوم انسان شناخته می شوند و از همین رو در صورت نبود و یا آسیب دیدگی شان مشکلات فراوانی برای انسان پیش خواهد آمد؛ محافظت از پا دارای شرایط خاصی است که استفاده از کفش یکی از آنهاست.نکته اصلی اینجاست که ما چگونه باید از کفش هایمان محافظت کنیم تا خراب نشوند و بتوانند از پای ما به خوبی مراقبت کنند؛ نکته های زیادی برای داشتن یک کفش سالم نیاز است تا رعایت کنید اما مهمترین آنها بدین گونه هستند:اولین نکته مراقبتی از کفش ها از همان مغازه شروع می شود که ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت بسیار زیادی داشته باشید؛ کفش هایی که از جنس های نامرغوب ساخته شده اند خیلی زود پاره می شوند و همچنین دوخت نا مناسب نیز می تواند جداشدن زود هنگام کفش را به دنبال داشته باشد.اگر به موقع و مرتب کفش ها را تمیز کنید، دیرتر به شستن احتیاج پیدا می کنند و در نتیجه سالم تر می مانند. به همین خاطر داشتن اسپری جیر، واکس چرم، اسپری ضدعفونی و خوشبوکننده از ابزار موردنیاز برای نگهداری صحیح کفش است.

تکنیک تمیز کردن کفش جیر

برای کالج های جنس جیر یک برس لازم دارید. ابتدا روی کفش را با یک دستمال تمیز کنید. سپس در صورت وجود گردوغبار (در کفش های با پرز بلند) روی کفش را با برس در جهت خواب جیر بکشید. این ابزار نباید نرم باشد یا سطح زبری داشته باشد. اگر کفش خیلی کثیف است، با حرکات دایره وار سطح روی آن را با برس تمیز کنید.

کفش چرم را نشویید!

کفش های چرم را هرگز با آب نشویید. ابتدا سطح روی این کفش را با پارچه ای نم دار تمیز کنید و سپس آن را واکس بزنید. بهتر است برای تمیز کردن این کفش ها از هیچ مواد شوینده اضافی کمک نگیرید. پس از تمیزکردن کفش، داخل آن را (اگر مدت زمان طولانی از آن استفاده نمی کنید) قالب مخصوص قرار دهید یا با روزنامه پر کنید تا فرم آن حفظ شود.

مراقبت از این کفش پرکاربرد

خیلی ها در این فصل زمان ورزش و پیاده روی کردن را پیدا می کنند و به همین خاطر کتانی از کفش های پرکاربرد این فصل محسوب می شود. بعد از هر بار استفاده از این کفش می توانید با پنبه ای آغشته به آب و کمی الکل سطح روی کتانی را تمیز کنید.

کفش ها را داخل جعبه قرار دهید

استفاده از کفش های پاشنه بلند برای خانم ها عموما محدود به زمان رفتن به مهمانی می شود. به همین دلیل ممکن است این کفش ها تا مدت ها داخل کمد خاک بخورند؛ بنابراین حتما داخل آن را با روزنامه یا قالب پر کنید و تا مهمانی بعدی داخل جعبه قرار دهید.

کیف و کفش

مقداری نشاسته را با آب حل کنید و آن را داخل آب پاش بریزید، سپس روی کفش های پارچه ای و روشن تابستانه اسپری کنید. این تکنیک باعث می شود گردوغبار کمتری به بافت کفش نفوذ کند.هر کفشی مناسب زمان رانندگی نیست. پدال های ماشین به کفی کفش آسیب می رساند، ضمن این که رویه کفش هم مدام خم می شود که منجر به ایجاد چروک در کفش های چرم و جیر می شود.بخارشوی کردن کفش های جیر از آن تکنیک هایی است که با کمک یک اتوی معمولی هم می توانید از پس آن بربیایید. کافی است کفش را با فاصله حدود 20سانتی متر از اتوی بخار بگیرید و اجازه دهید بخار اتو به درون پرزهای کفش نفوذ کند.

نگهدارنده کفش

برخی کفش ها مثل کفش های چرمی اگر مدت طولانی استفاده نشوند فرم خود را از دست می دهند و تنگ یا گشاد می شوند برای جلوگیری از این وضعیت از وسیله ای به نام نگهدارنده کفش استفاده می شود که قالب کفش است و آن را در فرم اصلی خود حفظ می کند. پس اگر چنین کفشی دارید که به آن علاقمندید به یک نگهدارنده هم نیاز دارید. نگهدارنده ها برای پوتین ها هم ساخته شده اند.

برس کفش

انواع مختلفی از برس کفش وجود دارد برخی برای واکس زدن و برخی فقط برای تمیز کردن و برخی برای جلای کفش است. برس هایی که از موی طبیعی ساخته شده اند اگرچه گرانتر هستند ولی بهتر از مدل های پلاستیکی هستند و به کفش آسیب نمی زنند.

کفی

کفی های قابل تعویض معمولا برای اندازه کردن کفش های گشاد به کار می روند اما کاربرد دیگر آن ها تمیز نگه داشتن کف کفش است. انواع نرم کفی کفش که به فرم های ارگونومیک ساخته شده اند برای تبدیل یک کفش معمولی به کفش طبی به کار می روند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (278 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (206 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می کنم، ده و ربع دیگه دلم میخواد بخوابم+ویدیو (175 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (140 نظر) نگاهی به ماشین BMW لوکس و هوش پران رهبر معظم انقلاب+ویدئو (107 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (59 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (54 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) نگاهی به کلیپ ویژه مراسم ساده و بدون تجملات معمم شدن سیداحمد خمینی و خنده های از ته دل پدرش+ویدیو (9 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 27 تیر 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 27 تیر 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 27تیر 1403
عمارت باشکوه خوش آب و هوایی که برای رهبر معظم انقلاب ساخته شد/ حضرت آقا: من یازده سال است اصلاً احساس هوای بد نکردم، من با بقیه مردم هیچ تفاوتی ندارم
بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید!
صبحانه ساده رهبر معظم انقلاب در حیاط امام زاده همراه نوه هایشان/ تصویری از خانواده دوستی حضرت آقا
نگاهی به گنجینه حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام/ از قطعه های طلا تا ستاره بلورین
ماجرای تکیه 200 ساله تجریش از زبان پیرغلام 90 ساله
از نوحه خوانی دکتر پزشکیان در شب عاشورا تا جزئیات زلزله کرمان در حواشی داغ امروز سه شنبه 26 تیر 1403
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در محضر رهبر انقلاب برگزار شد
تأثیر سوابق تحصیلی/ جزئیات نحوۀ محاسبۀ نمره کل و ضرایب کنکوری‌های 1403
اولین تصاویر از حادثه شاهچراغ و زنده شدن دوباره صحنه های ترس و وحشت+فیلم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟