ادعای وزیر ارتباطات : دو برابر نیاز اینترنت کشور، ظرفیت تأمین کردیم

  سه شنبه، 31 مرداد 1402 ID  کد خبر 353532
ادعای وزیر ارتباطات : دو برابر نیاز اینترنت کشور، ظرفیت تأمین کردیم
ساعد نیوز: وزیر ارتباطات ادامه داد: در بخش اینترنت ورودی کشور نیز در دو سال گذشته هم منابع ورودی اینترنت را بیشتر کردیم و هم بیش از دو برابر نیاز اینترنت کشور، ظرفیت تأمین کردیم که سبب پایداری ارتباطات بین الملل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صح علنی مجلس گفت: در دو سال گذشته هم منابع ورودی اینترنت را بیشتر کردیم و هم بیش از دو برابر نیاز اینترنت کشور، ظرفیت تأمین کردیم.

به گزارش ایرنا در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه (31 مرداد) گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کار‌های اینترنتی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

عیسی زارع پور در این خصوص اظهار داشت: یک خبر خوب درباره اربعین بدهم آن اینکه با تلاش همکارانم و با کمک طرف عراقی امسال هم سیم کارت‌های عراقی و هم رومینگ سیم کارت‌های ایرانی ارزان‌تر از سال گذشته در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی درباره گزارش کمیسیون صنایع در خصوص وضعیت اینترنت در ایران گفت: امروز می‌خواهم از کیفیت شبکه ارتباطی کشور گزارشی بدهم در دو سال گذشته تلاش گسترده‌ای برای نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی انجام دادیم در هر 4 لایه شبکه ارتباطی کشور شامل دسترسی، تجمیع، شبکه مادر مخابراتی و دروازه‌های اینترنتی کشور اقدامات زیادی شروع شده که امیدواریم در همه لایه‌ها توسعه متوازن داشته باشیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در بخش اینترنت ورودی کشور نیز در دو سال گذشته هم منابع ورودی اینترنت را بیشتر کردیم و هم بیش از دو برابر نیاز اینترنت کشور، ظرفیت تأمین کردیم که سبب پایداری ارتباطات بین الملل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تا کنون 50 درصد به ظرفیت شبکه مادر کشور اضافه کردیم که با کمک نخبگان بود، انشاءالله تا پایان سال 3 برابر می‌شود نتیجه این شد که تعداد قطعی‌ها و تعداد لینک‌های اشباع که ارتباطات را دچار اختلال می‌کرد، به شدت کاهش پیدا کرده است. همچنین برای ترافیک داخل کشور یا آی اس پی‌ها که میزان ترافیک داخلی کشور است با توجه به استفاده گسترده مردم از سکو‌های داخلی توسعه یافت که بیش از 3 برابر افزایش نقاط تبادل ترافیک بود در لایه تجمیع که در اختیار شرکت مخابرات است با وجود اینکه برنامه‌ای ارائه دادند، اما متأسفانه کار با کندی جلو می‌رود و می‌بینیم که لینک‌های اشباعی بعضا افزایشی بوده است در ماه‌های اخیر برای مدیریت نقاط بحرانی اقداماتی شروع شده است.

زارع پور بیان کرد: در لایه دسترسی یعنی فاصله بین گوشی با اولین بی تی اس کار‌های بزرگی شروع شده است در حوزه تلفن سیار فرکانس‌های جدید به اپراتور‌ها واگذار کردیم که تا کنون فرکانس 2400 اجرایی شده و فرکانس 3600 که فرکانس طلایی است کار‌های مزایده آن برای واگذاری به اپراتور‌ها به پایان رسیده و پوشش از 86 به 92 درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در بخش فیبر نوری می‌خواهیم طی 3 سال این امکان را برای همه مردم فراهم کنیم در بیش از 1100 شهر اپراتور را معرفی کرده ایم و د ر کنار شرکت مخابرات، اپراتور دوم مشخص و در 120 شهر کار شروع شده است؛ در بیش از 20 شهر عملیاتی شده است و سرعت به 80 مگابیت بر ثانیه رسیده است تا پایان این دولت قول می‌دهم در همه شهر‌ها این امکان را فراهم می‌کنیم که ظرف یک ماه اپراتور در اختیار مردم قرار گیرد دولت از حق السهم خودش منابع لازم را پیش بینی کرده است.

وی اضافه کرد: در بخش شاخص‌های کیفی شبکه چه از نظر مراجع داخلی و چه خارجی وضعیت ما رو به بهبود است در طی سه سال 1399 تا پایان 1401 شاخص‌های مربوط به تأخیر، کاهشی و سرعت، افزایشی بوده و نوسان تأخیر هم کاهشی بوده است این آمار‌ها را مراجع بین المللی هم تأیید می‌کنند یکی از شاخص‌های گزارش کمیسیون صنایع مجلس، شاخص دی کیو آی در بخش کیفیت اینترنت بود که در این خصوص نیز به جز یک مورد در سایر شاخص‌ها وضعیت ما بهبود داشته است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (381 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (55 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (36 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (4 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس