آداب عجیب و خنده دار در جهان

  جمعه، 20 آبان 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
آداب عجیب و خنده دار در جهان
تا به حال رفتاری از کسی دیدین که براتون عجیب باشه؟ فکر نکنم این رفتارهایی که الان بهتون معرفی می کنم رو تا به حال شنیده باشین. با ساعد نیوز همراه باشید.

در دنیا در کشورهای مختلف قوانین عجیب و غریب بسیاری وجود دارد که با شنیدن آن ها ممکن است خنده تان بگیرد مثل ممنوعیت حمل بستنی در جیب در کشور کنتاکی. جهان از چند قاره و هر قاره از گروهی از کشور ها تشکیل شده است و کشور های جهان در قوانین، آداب، رسوم و رفتار های مردم خود متفاوت هستند، بنابراین هر مردمی هویت، رفتار و رفتار های خاص خود را دارد. قوانین و آداب و رسومی که ممکن است در بقیه کشور ها عجیب یا خنده دار به نظر برسد.

قوانین عجیب وخنده دار

  • غیرقانونی بودن غذا دادن به کبوتر ها در ونیز : شاید خیلی از ما در کشورهای مختلف دنیا عادت داشته باشیم که به کبوتر ها غذا داده و برای شان دانه بریزیم اما انجام این کار در ونیز غیرقانونی است. پس اگر قصد سفر به این مکان را داشتید، هرگز این کار را انجام ندهید. آن ها عقیده دارند ریختن دانه برای کبوتر ها روی زمین، نیاز به هزینه زیادی برای تمیز کردن این ناحیه دارد و اگر فردی این کار را انجام دهد، باید جریمه بپردازد.
ممنوعیت غذا دادن به کبوتر در ونیز
  • غیرقانونی بودن پوشیدن کفش پاشنه بلند در قلعه آتن : اگر قصد سفر به یونان را دارید، حتماً باید کفش های معمولی و بدون پاشنه هم به همراه داشته باشید، زیرا اگر بخواهید به قلعه آتن سفر کنید، نمی توانید کفش های پاشنه بلند بپوشید. این قانون از سال 2009 تصویب شده است. از طرفی راه رفتن با این کفش ها در این مرحله بسیار سخت است و احتمال اینکه به پاهایتان آسیب برسد، بسیار زیاد خواهد بود و چه بهتر که به این قانون احترام بگذارید
غیر قانونی بودن پوشیدن کفش پاشنه بلند در قلعه آتن
  • آدامس جویدن در سنگاپور : در میان فهرست طولانی مواردی که اجازه ورود به سنگاپور را ندارند، نام آدامس نیز دیده می شود. این قانون که یکی از عجیب ترین قوانین دنیا هم هست، با هدف تمیز نگه داشتن مکان های عمومی وضع شده است. البته آدامس های مخصوص بهداشت دندان و آدامس های حاوی نیکوتین از این قانون مستثنی هستند
ممنوعیت آدامس در سنگاپور
  • کودک خود را در دانمارک گم نکنید: کودکانی که ‏گم می شوند و والدین آن ها به مدت زمان ۲ ساعت نتوانند آن ها را پیدا کنند شهروندان دانمارکی می توانند حضانت کودک را بر عهده بگیرند.
کودک خود را در دانماک گم نکنید
  • کشور فرانسه و امکان ازدواج با اموات: در کشور فرانسه یک قانون عجیب وجود دارد و آن این است که اگر شخصی مردی را دوست داشته باشد و قبل از اینکه بتواند با او ازدواج کند آن مرد بمیرد، زن می تواند با مرده آن مرد به صورت قانونی ازدواج کند.
  • پرورش خرس خانگی در آفریقا: ر آفریقای جنوبی، می توان خرس ها را به عنوان حیوانات خانگی پرورش داد زیرا وجود خرس در خانه جرم محسوب نمی گردد.
پرورش خروس خانگی در آفریقا
  • تمام شدن بنزین در اتوبان های آلمان: یکی دیگر از قوانین عجیب و خنده دار مربوط به کشور آلمان است. تمام شدن بنزین خودرو در اتوبان های این کشور غیرقانونی است. هر شهروند محترم آلمانی باید همه چیز را پیش بینی و برای آن ها برنامه ریزی کند.
  • رد شدن مرغ ها از خیابان در گرجستان : یکی از قوانین عجیب و خنده دار متعلق به کشور گرجستان است. شهروندان گرجستان، باید مراقب مرغ های خود باشند که از خیابان ها عبور نکنند. این قانون در واقع از افراد می خواهد که تحت هر شرایطی مراقب مرغ و جوجه های خود باشند.
رد شدن مرغ از خیابان در گرجستان

آداب و رسوم عجیب گذشته در جهان

  • قاشق خودشان را سر میز غذا می آوردند : در دوران حکومت تودور ها در انگلیس، مرسوم بود هر کس کارد و قاشق خودش را سر میز غذا آورد، به استثنای خانه های ثروتمندان که در آن ها همه چیز مهیا بود.
  • در عکس ها لبخند نمی زدند: اگر عکس های قدیمی را دیده باشید، حتماً متوجه شده اید در بیشتر آن ها آدم ها لبخند به لب ندارند. به گفته ی مورخان، یکی از دلایل این امر دندان های افراد بود. دندان های اغلب افراد وضعیت چندان خوبی نداشت یا حتی اصلاً دندانی نداشتند به همین دلیل بود که آدم ها علاقه ای به نشان دادن دندان های خود نداشتند. با این حال، برخی مورخان می گویند نامناسب بودن وضعیت دندان ها در آن زمان امری طبیعی بود و به همین دلیل افراد تردیدی در نشان دادن دندان های خود نداشتند.بر اساس یک نظریه ی دیگر، علت این امر آداب معاشرت بوده است. در آن زمان خنده ی پهن را دیوانگی یا امری ناپسند می دانستند به همین دلیل آدم ها سعی می کردند لبخند نزنند.
  • دست های خود را با رومیزی تمیز می کردند: از آنجایی که هنوز دستمال سفره وجود نداشت، بعد از خوردن غذا دهان و دست های خود را با دست هایشان پاک می کردند. در دوران قرون وسطی، استفاده از رومیزی رفته رفته رواج یافت. در ابتدا از آن به صورت تزئینی در دورهمی های طبقات بالاتر جامعه استفاده می شد. با این حال، رومیزی ها به تدریج کاربردی تر شدند. از آن ها به عنوان یک دستمال سفره ی بزرگ برای همه ی افرادی که دور میز حضور داشتند، استفاده می شد.
  • طبقات بالاتر جامعه می توانستند دراز کشیده غذا بخورند: امروزه آداب معاشرت حکم می کند پشت میز صاف و درست بنشینیم. این موضوع، اما حتماً برای یونانیان باستان خنده دار بوده، چون برای آن ها دراز کشیدن پشت میز غذا امری طبیعی بود. با این حال، این امر تنها درمورد طبقات بالاتر جامعه صدق می کرد. آن ها با این کار، قدرت و سبک زندگی مجلل خود را به رخ می کشیدند.
  • مدل مو بر اساس رنگ مو انتخاب می شد: در کتاب هایی که در دوران ویکتوریا برای خانم های جوان نوشته می شد، توجه ویژه ای به مدل مو ها می شد. نویسنده ها به بانوان توصیه می کردند ابتدا مدل مو های مختلفی را امتحان کنند تا متوجه شوند کدام یک بیشتر از همه برایشان مناسب است. به علاوه، توصیه می کردند مدل موی خود را بر اساس ویژگی ها ظاهری شان انتخاب کنند.بر اساس این کتاب ها، موی روشن درمجموع بیشترین زیبایی را در حالت فر دارد. حلقه های موی تیره هرگز نباید در حجم زیاد روی شانه ها قرار گیرند. از سویی دیگر، باز گذاشتن مو ها از نظر عده ی قلیلی شیک بود، چون آن را به جای سادگی، نشانه ی غرور و خودبینی می دانستند.
  • دست باید داخل لباس قرار می گرفت: در قرن ششم پیش از میلاد، یونانی ها بیرون بودن دست ها از لباس هنگام صحبت کردن را دور از ادب می دانستند. حتی در مجسمه های آن زمان، یک دست همیشه زیر ردا قرار داشت. بعداً به مدت چندین قرن این قاعده فراموش شد.این رسم، اما در قرن هجدهم احیا شد، زمانی که نقاشان پرتره شروع به گرفتن الهام از مجسمه های باستانی کردند. آن ها این ژست مجسمه های یونانی که به امضای آن ها بدل شده بود را می پسندیدند و رفته رفته از سوژه های خود خواستند که آن ها هم یک دست خود را پنهان کنند. درنتیجه، بسیاری از شخصیت های معروف در این حالت ترسیم شدند.
  • بغل کردن و بوسیدن کودک خود ممنوع بود : اواسط قرن بیستم، در کتاب های فرزندپروری توصیه می شد بزرگتر ها به گریه ی بچه ها اعتنا نکنند. به گفته ی نویسندگان این کتاب ها، بچه ها باید یاد می گرفتند که چنین رفتاری نتیجه ای جز بی اعتنایی پدر و مادرشان به آن ها ندارد. لوس کردن بچه ها امری ناپسند محسوب می شد و بغل کردن و بوسیدن بچه های خود پذیرفته نبود. یکی دیگر از اصول بچه داری در آن زمان این بود که با بچه های زیر ۶ ماه، هرگز نباید بازی شود.
  • پوشیدن دستکش در خیابان کار ناپسندی بود : بر اساس آداب معاشرت قرن نوزدهم، پوشیدن دستکش در خیابان بی ادبی محسوب می شد. در کتاب های آداب معاشرت، توصیه می شد قبل از خروج از خانه حتماً چک شود که خانم ها کاملاً آماده هستند. مرتب کردن لباس یا پوشیدن چیزی در ملأعام کار شرم آوری بود.

با خواندن این قوانین عجیب و غریب به ذهنمان می رسد که آیا ما هم قوانینی داریم که عجیب و و دور از ذهن باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (527 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (31 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان