وحشتناک ترین رسم و رسوم در دنیا که از آنها خبر ندارید!

  جمعه، 20 آبان 1401   زمان مطالعه 15 دقیقه
وحشتناک ترین رسم و رسوم در دنیا که از آنها خبر ندارید!
می خواهم شما را با وحشتناک ترین سنت های دنیا آشنا کنم. با ساعد نیوز هراه باشید.

سنت های زیادی در دنیا وجود دارند که ما به بعضی از آن ها دیگر عادت کرده ایم مثلا سنت هایی مثل برگزاری عید نوروز، برگزاری کریسمس و… با این حال کره ی زمین ما پر از فرهنگ ها و سنت های عجیب و غریب است و در کشوری سنت ها و آداب و رسوم خاص خود را دارد که به نوعی نشان دهنده ی نوع تفکر و طرز فکر مردم آن کشور است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هنوز هم رسم و رسوم های بسیار شوکه کننده ای در این دنیای مدرن انجام می شود، می خواهیم تعدادی از رسم و رسوم عجیب دنیا را به شما معرفی کنیم.

رسم حلقه انداختن دور گردن

یکی از رسم و رسوم عجیب دنیا که بیشتر در تایلند و قبیله های آفریقایی و بخش هایی از ویتنام رواج دارد، فرهنگ حلقه انداختن دور گردن است. با توجه به مشاهدات و تحقیقاتی که در این زمینه شده مشخص شده که این حلقه ها به شکل فنر، از سن ۲ سالگی دور گردن خانم ها انداخته می شود، بعد از مدتی این حلقه ها باعث دراز شدن گردن می شود، در واقع از نظر مردم این قبایل، دراز بودن بیش از اندازه ی گردن یکی از نشانه های زیبایی است. اگر چه، خیلی ها با این نظر مخالفند و بر این باورند که این، یک رسم وحشتناک است که باید هر چه زودتر قدغن شود.

حلقه انداختن در گردن

رسم مرگ تنها

همه ی چیزی که ما یا حداقل اکثر ما از اسکیموها می دانیم این است که آن ها در سرمای بسیار زیادی معمولا در مناطق قطبی زندگی می کنند و نوع لباس خاصی دارند که بتواند آن ها را در برابر سرما محافظت کند. اما آن ها یک رسم بسیار عجیب و شناخته نشده هم دارند و آن هم این است که فرد پیری را که در بستر مرگ است و یا خیلی پیر است را روی تکه یخی شناور می گذارند. اسکیموها بر این باورند که این کار باعث می شود تا افرادی که پیر شده اند، به این باور برسند که باری بر روی دوش دیگران نیستند…. رسمی که واقعا ترسناک و دردناک است و برای خیلی از ما قابل باور نیست.

رسم زندگی کردن با مرده ها

یکی از عجیب ترین رسم و رسوم هایی که در دنیا وجود دارد، زندگی کردن با مردگان است که بیشتر در بعضی از قبایل کشور اندونزی به چشم می خورد. آن ها اجساد افرادی که دوست دارند را به جای این که دفن کنند، در خانه نگهداری می کنند شاید از نظر خیلی های این یکی از رسم و رسوم عجیب دنیا و البته رسمی نشدنی باشد، با این حال آنها با این اجساد مرده تا زمانی که مراسم سنتی خاکسپاری تمام شود، زندگی می کنند.

زندگی با مرده ها

رسم بریدن انگشت ها

در کشور اندونزی قبیله ای به نام دنی وجود دارد که آن ها غم و اندوهشان از مرگ عزیزانشان را به نوع خاص جلوه می دهند. مرگ یکی از عزیزان خانواده های این قبیله هم از نظر روحی برای آن ها درد بزرگی است و هم آن ها غم و اندوهشان را با درد و رنج فیزیکی نشان می دهند. آن ها معمولا غمشان را با بریدن بعضی از انگشت هایشان نشان می دهند. این رسم یکی از رسم و رسوم عجیب دنیا است که در واقع برای راضی نگه داشتن روح از دست رفته ها انجام می شود. بسیاری از مردم جهان بر این باور هستند که باید این رسم برای همیشه ریشه کن شود.

رسم بریدن انگشت

رسم آدمخواری

جنگل های آمازون همیشه برای همه ی ما جالب و اسرارآمیز بوده اند و دلیل این اسرارآمیز بودنشان هم دور دست بودنشان بوده است. این جنگل ها دور افتاده اند و مسیر دسترسی به آن ها سخت، در قسمت هایی حتی نمی توان اصلا وارد شد با این حال در عمق همین جنگل های اسرار آمیز قبایلی زندگی می کنند که یکی از رسم و رسوم عجیب دنیا متعلق به آنهاست.

در جنگل های بارانی آمازون در نزدیک مرز دو کشور ونزوئلا و برزیل، قبیله ای به نام یانومامی زندگی می کند که به خاطر رسم آدمخواری شان مشهور هستند. شاید برایتان باور پذیر نباشد اما هنوز هم در این دنیا قبایل آدمخوار وجود دارند و زندگی می کنند که یک نمونه ی آن ها همین قبیله ی یانومامی است، آن ها جسد یکی از افرادی از قبیله که مرده است را می خورند. آن ها بر این باور هستند که از این راه، روح مرده در آرامش خواهد بود.

رسم راه رفتن روی ذغال

اگر چه این رسم نه یک رسم آیینی است و نه این که یکی از بایدهاست، با این حال یکی از رسم و رسوم عجیب دنیا است که در کشور چین انجام می شود و از نظر آن ها رسم جالبی است. در این فستیوال در واقع مردم باید همسرانشان را در حالی که روی ذغال های گداخته راه می روند، حمل کنند. همان طور که در بالا هم گفته شد هیچ دلیل خاصی پشت آن نیست و این کار کنایه از این است که بعدها در زندگی همسران بار سنگینی روی دوش نخواهند بود!

راه رفتن روی ذغال

رسم گاوبازی در اسپانیا

اگر چه این رسم ممکن است که به چشم بغضی ها مثلا خود اسپانیایی ها یک تفریح باشد با این حال در بسیاری از مناطق دنیا مورد انتقاد قرار گرفته است. مراسم گاوبازی از سال ۱۹۱۰ تا الان در کشور اسپانیا مرتبا انجام می شود. به زبان خیلی ساده، مردم در این مراسم سعی می کنند تا گاوها را عصبانی کنند و آن ها را به سمت خود بکشانند! این مراسم بعضی از وقت ها چندین کشته در اثر برخورد شاخ گاو خشمگین با بدن تماشاچیان و شرکت کننده ها دارد و همیشه هم تعدادی مصدوم! با این حال ظاهرا هیچ کدام از این ها باعث نشده تا اسپانیایی ها از این کار دست بکشند و همچنان به انجام آن پافشاری می کنند. گفته می شود که در آخرین مراسم، ۱۵ نفر کشته شده اند.

گاو بازی در اسپانیا

مسابقه با تازیانه

از دیگر رسوم وحشیانه و ترسناک در کشور آفریقا مسابقه با تازیانه است . در این مسابقه دو نوجوان که میخواهند مرد شوند از دو روستانی متفاوت به نبرد تن به تن با تازیانه میپردازند . این مسابقه تنها یک نبرد نیست بلکه امری حیاتی برای دو روستان نیز محسوب میشود . تازیانه ای که آنها در این مسابقه در دست دارند پر از خار و وسایل نوک تیز است که اگر به هر جای بدن برخورد کند بسیار دردناک و وحشتناک خواهد بود .

رسم کشیدن لاله ی گوش

یکی دیگر از آداب عجیب در گرداگرد جهان رسم کشیدن لاله ی گوش است . در قبایل مختلف این کار با اهداف مختلف انجام میشود . عده ای به بهانه ی زیبایی و عده ای طبق اعتقادات دینی شان این کار را انجام میدهند . آنها معتقدند که این کار آنها را از هر نوع سحر و جادویی نیز دور نگه میدارد .

رسم آدمخواری

یکی از جنگل هایی که برای همه جالب و پر رمز و راز است جنگل های زیبای آمازون است . برخی از اماکن در این جنگل بسیار دورافتاده است و رسیدن به آنها اصلا ممکن نیست . در دل این جنگل اسرارآمیز قبیله هایی وجود دارد که رسم و رسوم عجیبی هم دارند . یکی از این آداب عجیب رسم آدمخواری است که بیشتر در قبیله ی یانومای رواج دارد . آنها باید یکی از افراد مرده ی قبیله را بخورند . این کار یکی از وحشتناک ترین آداب در جهان است.

مورچه گازی و دستکش

این رسم یکی از ناخوشایندترین سنت های این لیست برای اثبات مردانگی است! به گفته دانشمندان، مورچه گازی در بین همه مورچه ها نیش بدتری دارد و بعضی ها معتقدند که درد حاصل از نیش آن ها تا 24 ساعت ادامه دارد. اما این درد زیاد که دانشمندان از آن حرف می زنند، فقط مربوط به نیش یک عدد مورچه گازی می شود و نه تعداد بیشتری از آن ها! غم انگیز بودن این رسم عجیب و غریب مردانه نیز به خاطر همین درد زیاد نیش مورچه های گازی است. پسران قبیله ای به نام ساتار ماوه در برزیل مجبور هستند که در سنین بلوغ دستشان را درون یک دستکش پر از مورچه گازی کنند و 10 دقیقه به همان حالت بایستند، بدون اینکه هیچ گونه صدایی از آن ها بلند شود.

با این کار پسران بیچاره از مرحله کودکی به جوانی وارد می شوند و توسط قبیله به عنوان مردان واقعی شناخته می شوند. شاید برایتان عجیب باشد، اما مردان قبیله بعضی از این پسران را مجبور می کنند که این کار را بیش از یک بار انجام دهند تا بزرگ شدن آن ها را بپذیرند. حالا تصورش را بکنید که نیش یک عدد مورچه گازی به این اندازه درد زیادی دارد، این پسران طفلکی باید درد این تعداد مورچه گازی را تحمل کنند تا صرفا نشان دهند که بزرگ شده اند!

پرش از ارتفاع

این سنت تا حدی شبیه به بانجی جامپینگ است، اما از آن بسیار ترسناک تر و التبه خطرناک تر است! مردم واناتو هر ساله در زمان درو محصولات این کار را انجام می دهند، اما انجام این سنت فقط از مردان انتظار می رود! هر ساله مردم روستاها یک برج چوبی جدید می سازند و مردان باید از ارتفاع 3 تا 30 متری آن بپرند.

مردانی که می خواهند جزئی از جشن باشند داوطلب می شوند و از برج چوبی بالا می روند تا به بالای برج برسند و بعد خودشان را از بالا به پایین پرتاب می کنند و سرعتشان به 20 متر بر ثانیه می رسد و تا جایی که می توانند به زمین نزدیک می شوند. اما اشتباه اول آن ها اشتباه آخرشان خواهد بود و هر اشتباه کوچکی می تواند به جراحت های سنگین و حتی مرگشان منجر شود. علاوه بر اینکه این کار برای جشن درو محصولات صورت می گیرد، برای پسران نوجوان به منزله ورود به دوران جوانی و مرد شدن تلقی می شود.

خونریزی بینی

اگرچه خونریزی بینی اتفاق آزاردهنده ای است، اما آنقدرها هم سخت نیست و بدترین اتفاقی که برای یک نفر می افتد تلقی نمی شود و خیلی وقت ها بدون هیچ گونه دردی به صورت طبیعی برای آدم ها اتفاق می افتد. اما این بدین معنی نیست که سنت خونریزی بینی که مربوط به مردم قبیله سامبیا در پاپوا گینه نو است، سنت عجیب و غریب و آزاردهنده ای نیست!

خونریزی بینی در حالی اتفاق بدی نیست که طبیعی رخ داده باشد، نه اینکه از روی قصد کاری کنند که بینی دچار خونریزی شود! در این قبیله پسران را به یک درخت می بندند تا راه فراری نداشته باشند و بعد یک تکه از یک گیاه تیز مثل نی را آنقدری در بینی پسربچه های بیچاره شان فشار می دهند تا بینی شان به خونریزی بیفتد تا بالاخره بعد از این سنت عجیب و غریب به عنوان یک مرد واقعی توسط قبیله پذیرفته شوند!

تیغ زدن روی بدن

تیغ زدن روی بدن با روشی شبیه به تتو انجام می شود، اما از آن در بعضی از مناطق دنیا برای اثبات مردانگی پسربچه ها و گذرشان از دوران کودکی به بزرگسالی استفاده می شود. اقوام رودخانه سپیک این سنت عجیب و غریب را به وحشتناک ترین شکل ممکن اجرا می کنند. در طی این مراسم افراد مسن قبیله با تیغ روی بدن پسر بچه ها تیغ می اندازند و بدنشان را زخمی می کنند تا پوست پسر بچه ها شبیه به پوست تمساح شود! جالب است بدانید مردم این قبیله ها معتقدند که روح این تمساح تشکیل شده روی پوست پسربچه ها، کاری می کند که پسربچه ها به مرد تبدیل شوند و وارد دنیای بزرگسالیشان شوند. البته که این تیغ زدن بخش کوچکی از یک مراسم بزرگ برای تبدیل پسربچه های قبیله به مرد واقعی است و این پسربچه ها باید دردهای بیشتری را برای گذر از کودکی به بزرگسالی تحمل کنند تا بالاخره در انتهای جشن به عنوان یک مرد توسط بزرگترهای قبیله پذیرفته شوند و با آن ها مثل یک کودک برخورد نشود.

شکار شیر

این سنت عجیب و غریب برای مرد شدن پسربچه ها مثل خیلی از سنت های دیگر این لیست از بین رفته است و دیگر انجام نمی شود. چراکه با مداخله دیگر کشورها این سنت عجیب و غریب کنار گذاشته شد تا جان شیرها در خطر نباشد و به همین دلیل دیگر این سنت به این شکلی که می گوییم، انجام نمی شود.

اما در گذشته نه چندان دوری، قبیله ای به نام ماسای، جنگاورهای خود را هر 6 تا 10 سال عوض می کردند تا همیشه مردان تازه نفسی برای جنگ داشته باشند. برای این کار پسران جوان وارد کمپ جنگاوری می شدند تا قدرت خودشان را با شکار کردن یک شیر نشان دهند. البته همان طور که گفته شد این بخش از سنت مردم این قبیله به دست فراموشی سپرده شده است تا حقوق حیوانات زیر سوال برده نشود و از انقراض شیرها جلوگیری شود که البته جای شکرش باقی است!

پرش از روی گاو

این سنت شاید یکی از عجیب ترین سنت های این لیست برای تبدیل پسربچه ها به مرد واقعی است. در اتیوپی، پسران جوان باید در یک سنت عجیب و غریب شرکت کنند و سه بار از روی چهار گاو درشت اندام بپرند تا به یک مرد واقعی تبدیل شوند. اما تا این جای کار که خیلی سنت بدی به نظر نمی رسد و جالب هم هست! اما مسئله ای که باعث عجیب شدن این سنت می شود این است که در این سنت، زنان به جای مردان زجر می کشند!

چراکه در طول برگزاری این رسم یک گروه از دختران جوان که معمولا از بستگان و دوستان پسری که می خواهد مرد شود هستند، شروع به پریدن و پایکوبی می کنند و قبل از اینکه مراسم پریدن آن پسر روی گاو شروع شود؛ خودشان با دست خودشان چوب هایی به دست یکی از مردان قبیله می دهند تا کتکشان بزند تا خون از همه جای بدنشان سرازیر شود! دختران قبیله با این کار نشان می دهند که حاضر هستند درد را به خاطر مرد شدن پسران قبیله تحمل کنند! اما اینکه چرا باید در سنت مرد شدن یک پسربچه، دختربچه ها و زنان درد بکشند، اصلا دلیل مشخصی ندارد.

مراسم کشتن برده

در تمدن باستانی اسپارتا، تنها کاری که باعث می شد پسربچه ها مرد تلقی شوند، این بود که به یک سرباز تبدیل شوند که البته اصلا کار آسانی نبود.از همه بدتر اینکه پسربچه ها نمی توانستند به انتخاب خودشان سرباز شوند و قبل از اینکه عقلشان برسد، در سن 7 سالگی وارد آموزش های سنگینی می شدند تا در طول یک دهه بعد به سرباز تبدیل شوند. این کودکان بیچاره از خانواده هایشان جدا می شدند و هر روز زندگیشان را تا سن 18 سالگی به تمرین و ممارست برای تبدیل شدن به یک جنگجو سپری می کردند.

وقتی هم که به سن 18 سالگی می رسیدند، باید در طی یک سنت عجیب و غریب، یک برده را می کشتند تا به عنوان یک سرباز و یک مرد در قبیله شان پذیرفته شوند. برای برگزاری این مراسم برده ها را به حومه شهر می بردند و فقط یک چاقو در اختیارشان می گذاشتند و سربازان تا شب منتظر می ماندند تا به آن ها حمله کنند و با کشتن یک برده، مرد شدن خودشان را به اهالی قبیله نشان دهند!

مراسم آویزان کردن پسربچه ها از قلاب

مراسم آویزان شدن از قلاب یکی از رسم و رسوم های قبیله آمریکایی ماندانس بوده است و یکی از ناخوشایندترین مراسم مردانگی در سراسر دنیا تلقی می شود. اگر فکر می کنید که طاقت خواندن مطلبی در مورد این مراسم دردناک را ندارید، بهتر است که ادامه این پاراگراف را مطالعه نکنید و ادامه متن را از پاراگراف بعدی بخوانید! وقتی که یک پسربچه در قبیله ماندان آماده مرد شدن بود، در یک مراسم عجیب و غریب برای مردانگی شرکت می کرد. اول از همه باید سه روز تمام را بدون خوردن هیچ گونه آب و غذایی سپری می کرد تا برای ادامه مراسم آماده شود.بعد از تحمل سه روز گرسنگی، یک سری سوراخ ها در روی بدن پسربچه نگون بخت و روی سینه، کمر و شانه هایش ایجاد می شد و بعد با همان سوراخ ها از طناب آویزان می شد. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما از این پسربچه ها انتظار می رفت که هیچ گریه و زاری نکنند و آنقدری درد را تحمل کنند تا از حال بروند. بعد از بیهوش شدنشان، این پسربچه ها از طناب جدا می شدند و بعد انگشتانشان را به عنوان قربانی خدایان قطع می کردند. اما این مراسم دردناک در همین جا ختم نمی شد و روستاییان با نهایت بی رحمی سیخ هایی که در بدن این پسربچه ها فرو رفته بود را از تنشان بیرون می کردند تا در نهایت این پسربچه ها را به عنوان یک مرد واقعی در قبیله اعلام کنند!

خدا رو شکر تو ایران از این رسم و رسومات نداریم!


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش