آداب و رسوم زندگی در ایسلند

  یکشنبه، 13 آذر 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
آداب و رسوم زندگی در ایسلند
مردم ایسلند هم به مانند هر کشور دیگری آداب و رسوم خاصی دارند که اهالی آن کشور رعایت می کنند. با ساعد نیوز همراه باشید تا مطالبی در مورد آداب و رسوم مردم ایسلند بخوانیم.

مردم کشور ایسلند، مانند مردم هر کشور دیگری، دارای ویژگی های برجسته و متفاوتی هستند که ممکن است مردم کشور های دیگر آنها را عجیب بدانند؛ اما این ویژگی های منحصر به فرد به جذابیت مردم از هر کشور و با هر ملیتی می افزایند. شاید نکات درست یا نادرست بسیار زیادی در مورد ایسلند و فرهنگ و عادات و رسوم مردم این کشور شنیده باشید؛ اما نکاتی که در این مطلب همگردی می خوانید همگی بر پایه حقیقت بنا شده اند و ویژگی های جالب و عجیب مردم این کشور، بویژه ناشناخته ترین، مهم ترین و جدیدترین آنها را بازگو می کنند.

ایسلند

ایسلند، کشوری جزیره ای که در شمالی ترین قسمت قاره اروپا قرار دارد و میراثی غنی از موسیقی و ادبیات را داراست. کشوری که اقتصاد خود را در زمان جنگ جهانی دوم با تکیه بر صنعت ماهیگیری رونق داد و به کشوری پیشرفته و سرزنده تبدیل شد. مردم این کشور خود را وارث وایکینگها می دانند. با اینکه ایسلند در جنوب قطب شمال است، آب و هوای نسبتا معتدلی دارد.

تابستان ها وزش باد و زمستان ها سردتر است. این شرایط آب و هوایی باعث بوجود آمدن آتشفشان های فعال در کنار غار ها و یخچال های طبیعی شده که دوگانگی جذابی را در این منطقه بوجود آورده است. برای همین گردشگران به ایسلند، سرزمین آتش و یخ هم می گویند. برای دیدن جاذبه های طبیعی، زیبا و ناب این کشور هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان روانه ایسلند می شوند، تا سفری پر از هیجان و ماجراجویی را تجربه کنند.

فرهنگ ایسلند

آداب و رسوم مردم ایسلند شاید در ابتدا برای شما بسیار عجیب به نظر برسد اما به طور کلی در این کشور وضعیت فرهنگ به طور جدی دنبال می شود. مثلاً در بین وعده های غذایی در طول روز مردم کشور ایسلند استفاده از هات داگ ضروری است و روزی که از هات داگ استفاده نکنند به طور کلی حس می کنند همیشه گرسنه هستند.

در نظر داشته باشید که فرهنگ مردم ایسلند به طور کلی در زمینه آداب و رسوم بسیار عجیب است، یعنی احتمال دارد در نگاه اول با شما بسیار صمیمی باشند و یا بسیار خشک و اخمو، این موضوع گاهاً می تواند مشکل ساز باشد اما به طور کلی فرهنگ مردم ایسلند در این زمینه رشد بالایی نداشته است.

مردم این کشور نگاه اقتصادی به زندگی دارند و بسیار سعی می کنند که وضعیت اقتصادی افراد را جدی بگیرند، یعنی پس انداز بخش مهمی از فرهنگ ایسلند محسوب می شود و دسته بندی های مشخصی را نیز دنبال می کند.

در کشور ایسلند فرهنگ اجتماعی نیز بالا است به طوریکه ایجاد ناامنی برای افراد جریمه های قانونی بسیار بالایی دارد پس باید بدانید که در این کشور افراد می بایست در ایجاد امنیت اجتماعی وارد باشند.

شفق قطبی در ایسلند

زبان و دین مردم ایسلند

زبان رسمی ایسلند، ایسلندی است که یک زبان ژرمنی محسوب می شود. ایسلندی ها زبان خود را شاعرانه می دانند و حفظ زبان بومی، بخشی مهمی از فرهنگ ایسلند است. اکثر مردم ایسلند انگلیسی صحبت می کنند و از گفتگو با گردشگران به زبان انگلیسی لذت می برند. بسیاری از ایسلندی ها به دلیل برخی شباهت ها می توانند نروژی، سوئدی و دانمارکی را درک کنند.

ایمان لوتر از اواسط قرن شانزدهم در ایسلند آیین غالب بوده است. بیش از دو سوم جمعیت در کلیسای انجیلی لوتران، که تحت حمایت دولت است، عضویت دارند . لازم به ذکر است که در ایسلند آزادی دینی وجود دارد.

پوشش مردم ایسلند

نوع پوشش کشور ایسلند اغلب به صورت خاصی دیده می شود. یعنی سعی می کنند لباس هایی به تن کنند که بلند است و به طور کلی میانه خوبی با بد حجابی و بی حجابی ندارند. در این کشور دسته بندی های مشخصی در زمینه پوششی دیده

می شود.افرادی که از نظر مذهبی قوی هستند لباس های خاصی استفاده می کنند جوانان در ایسلند از نظر پوشش آزادتر هستند.

غذاهای ایسلندی

اکارل یک غذای بسیار محبوب کشور ایسلند است که به معنای کوسه گندیده است! این غذا توسط گوشت تخمیر شده تهیه می شود با نمک سبز شده تهیه می شود این غذا به طور کلی طعم خاصی دارد. این غذا به طور کلی طعم تندی دارد و با نان های مخصوصی سرو می شود.

ماست اسکیر یک نوع ماست ایسلندی است و طعم ملایم و بافتی سفت شده دارد و از دسته غذاهای بسیار محبوب ایسلند محسوب می شود. این غذا به طور کلی با ماست های یونانی ترکیب شده است و از نظر ذائقه بسیار خوش طعم است.

گوجه های فریدهیمر یک نوع خوراک بسیار عالی در ایسلند است که به طور کلی با گوجه و با یک نوع ترشی تهیه می شود این غذا را می توان به صورت سرخ شده و یا آب پز تهیه نمود. طعم این غذا بسیار دلچسب است و ز نظر بانوان بهترین غذای ایسلند محسوب می شود. این خوراک به طور کلی با یک نوع برنج خاص سرو می شود و برای مهمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مردم کشور ایسلند علاقه زیادی به گوشت کبابی دارند به طوریکه بخش داخلی آن کمی نپخته باشد در نظر داشته باشید که این گوشت ها به طور کلی با سبزیجات و همینطور نمک و فلفل طعم دهی می شود و از نظر کیفیت بسیار عالی است.

در بین لیست غذاهای خوش طعم در ایسلند بسیار دیده شده است که افراد از غذاهای حاضری نیز استفاده می کنند استفاده از سوسیس های کبابی در ایسلند به طور کلی دارای طعم دل انگیزی است و اینطورکه مشخص شده است مردم این کشور از نظر ذائقه به این سری از غذاها بسیار ارزش می دهند.

در ارزیابی های مختلف مشخص شده است ایسلند یکی از بهترین کشورهایی است که می تواند در تهیه انواع غذاهای خوش طعم به طور دقیق ظاهر شود. خوراک و همینطور محصولات غذایی که در ایسلند تهیه می شود هر یک دارای طعم دل انگیزی هستند. از یاد نبرید که مردم ایسلند از نظر ذائقه بسیار علاقه به غذای تند و یا تند و شیرین دارند.

جشن ها و رویدادها در ایسلند

ایسلند جز کشورهایی است که هرساله رویدادها و جشن هایی در آنجا برگزار می شود. و به طور کلی می توان گفت هر هفته در پایتخت ایسلند یعنی در ریکیاویک یک جشن به یک مناسب برگزار می شود. یکی از این رویدادها روز استقلال در ایسلند است که در تاریخ ۱۷ ژوئن آن را در کل کشور جشن می گیرند. بسیاری از افرادی که به کشور ایسلند سفر کرده اند به این جشن ها و مناسبت ها برخورد داشته و مشاهده کرده اند که چه شور و نشاطی در بین مردم دیده می شود.

جشنواره ای به نام روز مرد دریا در ایسلند وجود دارد که تاریخ آن اواخر هفته ژوئن است، در این روز مهم که نشان دهنده اهمیت ماهیگیری برای ایسلندی ها است هم مردم و هم ماهیگیران به جشن و پایکوبی می پردازند. و برنامه هایی هم به مناسبت این روز تشکیل می دهند که همه ماهیگیران می توانند در این روز ماهیگیری را کنار گذاشته و در این برنامه ها که شامل غواصی، مسابقه های شنا، مسابقات صید ماهی است شرکت کنند. به علاوه در پایتخت ایسلند فستیوال ها و جشن هایی برای موسیقی برگزار می کنند که با انواع مختلف سبک های موسیقی به استقبال این رویداد مهم می روند.

آداب عجیب در ایسلند

با بررسی مدارک یافت شده از سال ۱۹۸۸ میلادی، مردم ایسلند به وجود جن و پری اعتقاد دارند. بر اساس نوشته های باقی مانده از آن زمان، جن های آتلانتیک در اندازه های مختلف از چند سانتی متر تا سه متر قد دارند. گاهی پیش می آید که در خانه های چندطبقه ساکن می شوند. اگر شما آن ها را به حال خود رها کنید، به دنبال پیدا کردن کسب و کار خودشان خواهند رفت.

  • تا سال ۱۹۸۴ میلادی، داشتن سگ خانگی در پایتخت این کشور ممنوع بود تا اینکه این قانون به تدریج فسخ شد.
  • کودکان در هوای بسیار سرد در زمستان در بیرون از کافه و رستوران درون کالسکه رها می شوند تا بخوابند.
  • در بیشتر مناطق ایسلند، مردم این کشور نام فامیلی ندارند. فامیلی آن ها را نام پدرانشان به همراه پسوند -دختر یا -پسر تشکیل می دهد.
  • مصرف آبجو تا سال ۱۹۸۹ میلادی در کشور ایسلند ممنوع بود.
  • تعداد استخرهای کشور ایسلند به نسبت جمعیت آن بسیار زیاد است. به طوری که می توان گفت بالاترین نرخ استخر (به نسبت جمعیت) در دنیا را دارد.
  • Hákarl یا کوسه گندیده، یکی از غذاهای ملی ایسلند است که طرفداران زیادی هم دارد.
  • این کشور هیچ گونه ارتش دایمی و پایداری ندارد.
  • بر اساس گزارش «شادترین کشورهای دنیا»، ایسلند در مقام سوم شادترین کشور دنیا قرار دارد.
  • ایسلندی ها موقع صحبت کردن، صداهای عجیبی از خود تولید می کنند!
  • ایسلندی ها لباس نمی پوشند و اصلا نمی ترسند!
  • ایسلندی ها عاشق انواع سس هستند .. آنها واقعا سس را عاشقانه دوست دارند!

سخن آخر

اگر اهل ماجراجویی، هیجان و گذراندن تعطیلاتی متفاوت در دل مناظر طبیعی هستید، ایسلند بهترین انتخاب برای شماست.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (472 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان